Schokkend rond 40-60 km per uur. Luchtfilter inmiddels…

Forumindex Forums Modellen Astra Schokkend rond 40-60 km per uur. Luchtfilter inmiddels…

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266413
    Chaserr
      Lid sinds:
      13 June 2014

      Heej allemaal, ik ben redelijk nieuw hier.
      Nu heb ik een vraag, ik ben er sinds gister achtergekomen dat de buis vanuit mijn Luchtfilter naar de motor gescheurd was. Ik heb het gemaakt ( tijdelijk ), op mijn manier das met tape tyreppie eromheen strak aantrekken en in ieder geval zeker weten dat het niet los gaat.

      Nu heb ik sinds een paar weekjes dat als ik 40-60 rij, niet accelererend gewoon steady voet, dat me auto naar voren gaat schokken/happen.
      Ik heb inmiddels begrepen dat dat meerdere oorzaken kan hebben ik zet ze even op een rijtje die ik weet.

      1. Bougies – Morgen ga ik 4 nieuwe kopen, mijn auto is 14 jaar oud en ik kwam erachter dat ze nog nooit vervangen waren.
      2. Het luchtfilter, ik heb het nu net 10 minuten geleden gemaakt, mijn motor maakte gelijk een agressiever geluid, kreeg meer kopper en trok weer pittig op, kan ik dat haperen hieraan ook verwijten ?
      3. Bougie kabels ?

      Als er eventueel andere dingen zijn, want ik heb bijvoorbeeld ook gehoord dat je gasklep vuil kan zijn. Als dat het kan zijn, en ik toch bezig ben is het voor mij mogelijk om die zelf eruit te halen en schoon te maken ?

      Ik hoop echt dat ik hiermee hulpzame reactie’s krijg, ik heb zelf niet zoveel verstand van mijn auto maar wil er wel graag veel over leren.
      Alvast bedankt,

      En nog eventjes feesten! Spanje 1 – Nederland 5 GEWELDIG TOCH!

      Fijne avond.

      #18238408
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Wat voor motor is het? Ik zie in ieder geval benzine motor, en eerste wat in mij opkomt bij deze klachten is het verstopte gasklephuis/carterventilatie en EGR.. Daar maar eens mee beginnen, dat kost je namelijk niets…

        #18238409
        Chaserr
          Lid sinds:
          13 June 2014

          Een ecotec 1.6 Astra g

          #18238410
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Je hebt geen bougie kabels maar een bobine brug, kan heel goed aan de bougie’s liggen dat ie af en toen in houd.

            Gasklep schoonmaken, EGR afdoppen.

            #18238411
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              De bobine zelf kan dit ook veroorzaken, mijn Z18XE had dit ook. Met Wim samen toen de bobinebrug ff omgewisseld en voila, nooit meer last..

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.