Heej allemaal, ik ben redelijk nieuw hier.
Nu heb ik een vraag, ik ben er sinds gister achtergekomen dat de buis vanuit mijn Luchtfilter naar de motor gescheurd was. Ik heb het gemaakt ( tijdelijk ), op mijn manier das met tape tyreppie eromheen strak aantrekken en in ieder geval zeker weten dat het niet los gaat.
Nu heb ik sinds een paar weekjes dat als ik 40-60 rij, niet accelererend gewoon steady voet, dat me auto naar voren gaat schokken/happen.
Ik heb inmiddels begrepen dat dat meerdere oorzaken kan hebben ik zet ze even op een rijtje die ik weet.
1. Bougies – Morgen ga ik 4 nieuwe kopen, mijn auto is 14 jaar oud en ik kwam erachter dat ze nog nooit vervangen waren.
2. Het luchtfilter, ik heb het nu net 10 minuten geleden gemaakt, mijn motor maakte gelijk een agressiever geluid, kreeg meer kopper en trok weer pittig op, kan ik dat haperen hieraan ook verwijten ?
3. Bougie kabels ?
Als er eventueel andere dingen zijn, want ik heb bijvoorbeeld ook gehoord dat je gasklep vuil kan zijn. Als dat het kan zijn, en ik toch bezig ben is het voor mij mogelijk om die zelf eruit te halen en schoon te maken ?
Ik hoop echt dat ik hiermee hulpzame reactie’s krijg, ik heb zelf niet zoveel verstand van mijn auto maar wil er wel graag veel over leren.
Alvast bedankt,
En nog eventjes feesten! Spanje 1 – Nederland 5 GEWELDIG TOCH!
Fijne avond.