Schokken Z16SE

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Schokken Z16SE

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273068
    Christiaan Hummel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2011

      Hallo Allen,

      Ik heb een Combo C tour uit 2002 met Z16SE motor, die sinds begin dit jaar op LPG loopt (heb de auto tweedehands gekocht met 70000 km op de teller, en LPG in laten bouwen). Nu heb ik sinds een maand of anderhalf een probleem: als de motor niet op LPG loopt, dan schokt ie als een gek. Zo gauw hij overschakelt op LPG loopt die als een zonnetje.

      Ik zit zelf te denken aan de EGR klep, op benzine zal die wel meer vieze uitlaatgassen produceren die dan door zo’n EGR klep teruggeleid worden, terwijl op LPG die uitlaatgassen veel schoner zijn, en er geen probleem is. Maar aangezien ik niet superveel van motortechniek afweet, wilde ik eens vragen wat jullie er van denken.

      Is het zinvol om de egr af te doppen met een blind plaatje? (de How-to heb ik al gevonden, erg moeilijk lijkt me dat niet)

      #18293138
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Doe eens de stekker er af terwijl de auto uistaat en eens een paar dagen zo rijden.

        Indien verbetering, egr laten uitschrijven en blinde plaat tussen. Je kan een storingslampje krijgen maar dat is niet erg en verdwijnt vanzeld als je de stekker terugzet op de egr en 3 keer succesvol hebt gereden.

        #18293139
        ZakhooiTM
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 November 2013

          Wat SimpelFace zegt inderdaad, als hij dan beter loopt kan ik de EGR er wel voor je uitschrijven :)

          #18293140
          Christiaan Hummel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2011

            Heb vandaag eindelijk even de tijd gehad om naar de EGR te kijken, en geprobeerd die stekker los te halen, maar dat gaat niet echt. Ik wil niet te hard trekken, want ik ben bang dat ik hem sloop. Er bovenop zit een soort van grijs palletje wat er uit kan, maar dan gaat ie nog niet los. Hoe moet die EGR stekker los?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.