Mn vriendin heeft een corsa b(x16xe)
en die schokt als je hem in een versnelling laat
‘rollen’. Ook loopt de auto soms onregelmatig stationair
dan springt hij van de 1000 naar de 500 heen en weer…
Soms valt hij zelfs uit. hij is helemaal standaard behalve een mantzel powerbox
mij doet het meer denken aan de luchtmassa meter!
zit er een powerfilter op???????
deze zijn funest voor de luchtmassa meters zo kan de motor
niet meten hoeveel lucht die moet toevoeren en kan de auto gaan schokken.
het verwisselen van de toerental kan de stappenmotor zijn!!
maar uit vallen van de motor is mijn niet bekent!
Meestal is het toch echt de EGR klep in combinatie met de stappenmotor, maar het kan voorkomen dat de EGR klep wordt dichtgemaakt bij een mantzel powerbox installatie.
onregelmatig toerental is vaak de stappenmotor komt wel vaker voor bij deze blokjes.
Zoals ik al zei is het schokken meestal afkomstig van de EGR.