Schokken deellast Astra h z14xep

Forumindex Forums Modellen Astra Schokken deellast Astra h z14xep

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353726
    zlatan1411
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 March 2010

      Hello allemaal,

      Heb een rot weekend achter de rug en wil jullie dit besparen. De Astra begon vorige week te schokken onder deellast en startte ook slecht. Met 280k op de teller was ik bang dat het bijna over zou zijn, waarvan overigens 160k op LPG. Had al een tijdje problemen maar had geen zin om ermee bezig te gaan.

      Vrijdag dan maar aan de slag omdat er niet meer mee gereden kon worden. Uitlezen gaf een hoop fouten waaronder misfires. Ik besloot hierdoor de bougies en bobine te vervangen. Had een half jaar geleden LPG bougies vervangen voor gewone, maar liep voor geen meter. Destijds weer de oude terug geplaatst. Had het gevoel dat de Astra beter liep onder vollast maar onder deellast bleef het probleem.

      Weer uitgelezen en zag nog een EGR fout. De klep opende niet meer. Nieuwe besteld, kut klus om te vervangen maar het was gelukt. Tip: haal direct de accu en accubak eruit, niet denken dat het niet hoeft zoals ik.

      Uitlezen gaf geen fouten meer. Maar na een stukje te hebben gereden begon die weer te schokken…. Meetwaarden leken OK. Glasklephuis schoonmaken was ook niet de oplossing. Omdat starten ook wel eens moeilijk ging een nokkenas en krukassensor besteld, waren €20 elk dus dacht waarom niet proberen. Nokkenassensor eerst vervangen omdat dit erg makkelijk is, maar nog steeds het zelfde.

      Om toch te dubbel checken of de egr geen probleem was heb ik deze afgekoppeld. Hield de laptop tijdens testritten in de gaten en viel op dat bij 20% egr stand de auto begon te schokken. En ja hoor liep als een zonnetje zonder egr. Ben bang dat de leidingen verstopt zijn.

      Ik kijk nog of ik het inlaatspruitstuk eraf haal om schoon te maken of dat ik zo’n goedje ga uitproberen. :bye:

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.