Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Schokken bij gas geven (X20XEV)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2010 om 19:17 #17631441
Ja, erg veel. Hoe meer gedachtengangen, des te beter
Het probleem bij de mijne is dat het een fase 2 is met de pomp in de tank.
Heb deze problemen bij mijn 91 al moeten vervangen (van de nafttank tot de pomp)De naftfilter is ook al vervangen (voor ik begon te rijden)
Die stond zelfs verkeerd in richting. Had het dubbel gechecked en tegoed gestoken.Ga morgen eens zien of er geen fiche aan de EGR klep hangt, die uit trekken en is een toertje doen.
22 maart 2010 om 01:00 #17631442Heb nog wat zitten surfen en heb misschien iets gevonden.
Bij mij geeft de ecu af en toe de melding P0110 en slaat die dan op.
Deze melding geeft aan dat de inlaattemperatuur te hoog is.
Nu die temp sensor zit in de LMMIk zou het 2e draadje (geel) aan de LMM moeten meten en die zou maximum 0,1v geven.
Deze draad kan het begeven en die loopt normaal naar je ECU.
Dit zou je kunnen oplossen door die gele (kan ook bruine zijn) rechtstreeks naar je – op je bat aan te sluiten.Morgen ga ik dit eens uitmeten.
Keep jullie informed.
22 maart 2010 om 07:28 #17631443Ik kan me herrinneren dat ik dat vroeger ook met een Calibra heb gehad. Werkelijk ALLES geprobeert tot dat iemand mijn vonkafstand van de bougies controleerde. Die wat beter afgesteld en reed als een gek. Zoals ik kan zien heb je nieuwe bougies geplaatst, misschien deze ff nakijken. Weet ff niet of dit motortype nog een rotor en verdeelkap heeft…? Anders die ff schoon krabben.
Succes!
22 maart 2010 om 09:14 #17631444x20xev zijn wat mij bekend is alle met dis onsteking geleverd
22 maart 2010 om 12:13 #17631445Ja dat dacht ik al. Thx iig.
22 maart 2010 om 12:18 #17631446origineel gepost door neophyterulez
Wat ik wel ondervonden heb is het volgende.
Als ik aan de motor gas geef, wilt die eerst niet (alsof die stil valt), en schiet dan pas in gang op toeren.Nu juist in dat begin hoor ik (in de buurt van de gasklep) een zuigend geluid alsof die aan de gasklep ergens lucht neemt.
Is dit normaal of niet, echt een zwaar zuigend geluid.Kijk dan ook even de vacuumslangetjes die aan je gasklephuis zitten na (als je voor de auto staat rechts). Bij mij was er ook een vergaan en toen had ik ook een vaag zuigend geluid bij gasgeven.
22 maart 2010 om 19:37 #17631447Vandaag niets gecontroleerd aan de cali.
Maar voor de LMM zit ook nog een sensor met 2 kabels.
Hoe noemt deze sensor, is dat die temperatuursensor, of zijn jullie zeker dat die in de LMM zit.24 maart 2010 om 21:01 #17631448ik dacht dat dit de temp was
24 maart 2010 om 23:40 #17631449Ja, ben erop uit gekomen dat het de tempsensor is.
Heb deze uitgekuisd, en ben van verbruik op rollantie van 1,3 naar 1,1 liter gegaan.
Schokken beginnen wel erger en erger te worden.
Heb er voor de rest nog niet veel aan gedaan.Heb ook nieuwe bougiekabels laten bestellen voor de zekerheid en dit weekend ga ik de EGR eens uitkuisen.
27 maart 2010 om 13:01 #17631450Ondertussen de bougiekabels vervangen.
Amai mijn kl@ten. Duur dat die zijn.
Kosten origineel bij opel over de 300 euro, van dezelfde makers, maar zonder GM logo zijn ze maar 80 euro.Heb ze allemaal vervangen en tot de conclusie gekomen dat de 1e en de 3e bougiekabels defect zijn.
De cali rijdt nu weer zonder schokken.
De 1e gaf als probleem als de motor echt goed warm was, die maar op 3 cilinders draaide in de hoge toeren.
De 3e gaf als probleem bij een kickdown dat hij schoktte.Ben nu van verbruik 1,1 naar 1,0 gegaan.
Is in totaal 0,3 liter minder verbruik per uur.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.