Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Schokdempers Monza A2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2010 om 20:36 #17716817
origineel gepost door bettus accu
ik heb je u2u gelezen. zal het vanavond aan me pa vragen wat ie ervoor wilt hebben. zal rond 22.00 dat je u2u krijgt!U2U ook gelezen, ik hou het ff in beraad.
Bedankt in ieder geval!26 augustus 2010 om 20:43 #17716818okee is goed hoor. :D
26 augustus 2010 om 21:06 #17716819AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door noci
Monza Ron,Als ik op de site kijk van h-base, geven ze bij die type’s die jij aangeeft allemaal verschillende nummers aan voor die schokbrekers achter, dus er zit wel verschil in demping of lengte/dikte !
sorry voor mn late reactie,
maar ik ben uit gegaan op ervaringen en meningen van andere users, vandaar ook dat ‘lijstje’ :(Is zekers wel handig om te weten welke schokbrekers wel of niet passen, nummers zullen dan niet overeen komen,
maar met een kleine aanpassing zou je nog nieuwe kunnen kopen,
van een andere type Opel, dacht ik zo……..:hmmz27 augustus 2010 om 11:27 #17716820Ik zit net op h-base te kijken, en toch wel vreemd, dat bijvoorbeeld achterdempers voor een Ascona/Manta B en Rekord wel gewoon te verkrijgen zijn, zijn zelfs als je conventionele dempers wil uitwisselbaar, en van de Monza niet.
27 augustus 2010 om 11:43 #17716821Dat heeft alles met marktwerking te maken.
Een van de laatste lijstje van de RAI met het aantal auto’s van een bepaald type wat nog in het kentekenregister staat geeft de volgende getallen:
OPEL ASCONA 1415
OPEL MANTA 1359
OPEL REKORD 943en:
OPEL MONZA 183Verder ben ik wel een beetje huiverig om schokdempers van een ander type te nemen, ondanks dat ze qua montage en lengte etc zullen passen.
Ascona & Manta wegen rond de 1000 kilo en de Monza bijna 1400 kilo.
27 augustus 2010 om 12:27 #17716822Oh, dat van die marktwerking geloof ik wel. Maar in Duitsland rijden er ook nog wel wat rond. En wat dacht je van de Sennie A. Is toch onderhuids hetzelfde, en de Commo C zal ook niet veel schelen. Dus bij elkaar kom je waarschijnlijk toch misschien wel aan zo’n 800 auto’s.
3 september 2010 om 09:54 #17716823origineel gepost door Ruud B
origineel gepost door bettus accu
ik heb je u2u gelezen. zal het vanavond aan me pa vragen wat ie ervoor wilt hebben. zal rond 22.00 dat je u2u krijgt!U2U ook gelezen, ik hou het ff in beraad.
Bedankt in ieder geval!Ik heb via via nog een setje nieuwe kunnen vinden, uit oude voorraad, lagen al ergens meer dan 20 jaar op een plank.
14 september 2010 om 08:18 #17716824Vorige week zijn ze gemonteerd.
Monza rijdt weer een stuk strakker dan daar voor.Alleen, mijn vrouw merkt er niets van (het is haar dagelijkse auto)…
Wat moet je daar nou mee??:P:o14 september 2010 om 09:51 #17716825Ja vrouwen merken dat vaak niet !!;)
dat probleem ken ik ook :) :)Maar jij rijd weer met goed gevoel en daar ging het toch om ;)
22 januari 2011 om 21:10 #17716826Volgens deze link moeten ze nog verkrijgbaar zijn!
Maar ik heb B senator dempers liggen. Heb de rubberen bussen er stom genoeg helemaal uit gesloopt en dat moest dus niet. Wil nieuwe bussen gaan halen. Moet ik nu alleen die metalen busjes er uitzagen, en voor de montage een wat grotere ring tussen de moer en de ring van de demper plaatsen? (op het montage punt aan de draagarm)
23 januari 2011 om 11:49 #17716827Ja, dat zag ik ook. Eerst kreeg je een plaatje met vervallen nummers (zie eerder in dit draadje), maar nu krijg je gewoon weer dat ze weer te bestellen zijn, van het merk Gabriel. En dat is echt een A-merk. Zou die er weer een batch van gemaakt hebben?
23 januari 2011 om 21:02 #17716828AnoniemLid sinds:
1 January 1970toch wel makkeijk dat ze weer te verkrijgen zijn,
voorheen stond het er idd, vervallen bij:Dhier is een voorbeeld foto van de achterschokbreker :agent
en een voorbeeld van [alleen] de stofhoes….schokbrekers voorkant
23 januari 2011 om 21:09 #17716829deze zouden ook erg goed moeten zijn:
weet alleen niet of ze harder/zachter zijn dan de originele
23 januari 2011 om 21:16 #17716830AnoniemLid sinds:
1 January 1970quote=Jigsaw
deze zouden ook erg goed moeten zijn:weet alleen niet of ze harder/zachter zijn dan de originele
hier dan de foto van de voor schokbrekers van eb ;)
23 januari 2011 om 22:50 #17716831[rquote=1850017&tid=132008&author=MonzaRon]toch wel makkeijk dat ze weer te verkrijgen zijn,
voorheen stond het er idd, vervallen bij:Dhier is een voorbeeld foto van de achterschokbreker :agent
en een voorbeeld van [alleen] de stofhoes….schokbrekers voorkant
[/rquote]
Alleen de bovenste verbinding van de achterschokbrekers klopt niet op de foto, of is dit anders bij een monza ?
24 januari 2011 om 07:16 #17716832Misschien is het gewoon een voorbeeld foto. Volgens mij moeten het toch een soort pennen zijn met schroefdraad, aan de bovenkant?
Het klopt wel, dat de voordempers oliegedempt zijn, en de achterdempers gas. Ik ga er zowiezo tzt eens achter aan. Als het maar een kleine batch is, die weer geproduceerd is, is het wel handig om ze op de plank te hebben, voor in het geval dat.
24 januari 2011 om 07:21 #17716833[rquote=1850046&tid=132008&author=MonzaRon]quote=Jigsaw
deze zouden ook erg goed moeten zijn:weet alleen niet of ze harder/zachter zijn dan de originele
hier dan de foto van de voor schokbrekers van eb ;)[/rquote]
Dit zijn trouwens voordempers. Die zijn nog regulier te verkrijgen.
24 januari 2011 om 11:13 #17716834AnoniemLid sinds:
1 January 1970had ik eronder getypt, rinus….voor schokbrekers ;)
24 januari 2011 om 14:55 #17716835[rquote=1850372&tid=132008&author=MonzaRon]had ik eronder getypt, rinus….voor schokbrekers ;)[/rquote]
Tijd voor een andere leesbril…..zucht, ik word oud :D:D:D
15 maart 2012 om 19:20 #17716836zijn er ook kortere schokdempers verkrijgbaar voor een monza A2
zowel vooraan of achteraangrtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.