Schokdempers achter vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Schokdempers achter vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Igor
    Deelnemer

Mijn schokdemper rechtsachter dient vervangen te worden. Nu heb ik Bilstein B4 schokdempers voor achter besteld. Nu vroeg ik mij alleen af of het misschien handig is, als de schokdempers er toch afgehaald worden, gelijk nog iets anders te vervangen? Het gaat hier dus alleen om de achter dempers.

wagnas
      Deelnemer

Simpel klusje die je makkelijk zelf kan doen.

Ik denk dat je niks anders hoeft te vervangen. De schokkers monteren en dan weer lekker genieten. Bilstein is een goed merk.

Igor
        Deelnemer

k, Thx. Goed om te weten. Nu maar hopen dat ze snel binnenkomen.

Igor
          Deelnemer

Schokdempers gemonteerd. De schokdemper rechts was lek en die rammelde nogal bij droog weer. De rammel is weg en ik kan nu weer ruim 13 maanden door karren aangezien ik hem gelijk maar even APK heb laten keuren. En die Bilsteins zijn perfect! Ik ben weer een blije Vectra rijder!! :D

Dolby
            Deelnemer

Goed om te horen. :thumb

Zijn de andere problemen die je in een andere forum gedeelte hebt geschreven nu opgelost dan. :D

Igor
              Deelnemer

@Dolby wrote:

Goed om te horen. :thumb

Zijn de andere problemen die je in een andere forum gedeelte hebt geschreven nu opgelost dan. :D

Nee die problemen zijn nog zeker niet verholpen, maar gelukkig heb ik er niet heel veel last van aangezien ik ‘s ochtend gewoon even 30 sec de motor laat lopen voordat ik weg rij. Ik heb wel wat dingen die ik de komende periode nog wil uitproberen om het te verhelpen. Zoals het meten van mijn brandstof druk. Ik heb nl zo een vermoeden dat de druk wegvalt door bv lekkende injectoren (weet niet of dat kan) of door een defecte brandstofdrukregelaar. Dat zou kunnen verklaren waarom het alleen de eerste x sec dus problemen veroorzaakt. Ook loopt de auto niet perfect stationair en als ik de eerste 10 sec flink gas geef met mijn koppeling ingedrukt dan voel ik de motor schudden. Daarna is dit schudden weg en heb ik dus geen problemen meer. Dus de problemen zijn er nog wel, maar heb de komende tijd nog wel ideeen die ik wil uittesten.

Indien iemand in de buurt van Almere of Bilthoven een meter voor het meten van de brandstof druk heeft en dit voor mij wil meten dan hoor ik dit graag?

Ik hou jullie op de hoogte! : :thumb

Dolby
                Deelnemer

Maar meteen flink gas geven is toch voor iedere motor niet goed.

Bij een koude start wacht altijd tot de toeren teller terug gaat naar +/- 1000RPM als de motor koud is. Want de 2.2 16V start met +/- 1500 RPM. En na enkele seconden zie je in stapjes
                  de toeren teller terug vallen naar +/- 1000RPM. Dan pas ga ik rustig rijden zeg maar.

Igor
                  Deelnemer

Ja, je hebt gelijk. Flink gassen is idd niet goed, maar ik merk gewoon dat de motor onrustig loopt. Dit was 1,5 jaar geleden niet zo. Dus er is gewoon iets niet helemaal goed. Maar idd flink gassen is ook niet aan te raden op een koude motor. Bij mij begint de auto idd wat hoger +/- 1200 RPM, maar het duurd best lang (als ik stationair de motor laat draaien) totdat hij terug op 1000 RM staat. Kan wel een minuut duren.

Dolby
                    Deelnemer

Oh 1 minuut is wel erg lang inderdaad. Bij mij duurt de koude start procedure +/- 5 seconden.

Op het moment dat je start springt de toeren teller naar ongeveer +/- 1500 toeren . En per seconde zie ik mijn toeren teller zakken naar +/- 1000 toeren stationair koud.
                      Als de toeren tellen dan rond de 1000 toeren draait begin ik pas met rijden.

Dolby
                      Deelnemer

Als jouw motor stationair niet lekker draait.

– Trilt je blok misschien heel erg?
                        – Dan zou het mogelijk zijn dat er iets is met de balans assen?

Igor
                        Deelnemer

Ik denk niet dat er iets met de balans assen is aangezien het alleen de eerste +/- 30 sec. Daarna is dat trillen bij het gasgeven weg.

Dolby
                          Deelnemer

Ik heb vanochtend nog eens geteld maar bij mij duurt de koude start ook +/- 30 seconden. Voordat de toeren teller rond de 1000 toeren blijft draaien.
                            Heb zelf nog nooit bij een koude start meteen gaan rijden heb tot nu toe altijd gewacht tot de toeren teller rond de 1000 staat.
                            Mijn buurman heeft ook gezegd dat dat goed is. Want dan heeft de olie mooi de tijd om overal te smeren zeg maar.

Ik zal vanmiddag als ik klaar ben met werken eens proberen. Meteen na het starten voorzichtig te gaan rijden kijken wat dan de motor doet.
                            Ik hou je hiervan op de hoogte.

Igor
                            Deelnemer

:thumb Thx voor het meedenken/testen Dolby!

Wat je buurman zegt klopt idd. Het is het beste om voor het wegrijden en ook na het rijden de auto even stationair te laten lopen, maar ik merk gewoon verschil in gedrag van de motor in vergelijking met 2 jaar terug. Dus kan me niet voorstellen dat dit zo hoort.

andy8908
                              Deelnemer

Wat is uw ervaring met deze Bilstein schokdemper qua comfort en wegligging? Ik ben namelijk van plan om een Bilstein B12 kit onder mn meriva opc line te zetten icm Eibach verlagingsveren en 18″ velgen maar ben bang dat dit te oncomfortabel word. Kunt u mij hier meer over vertellen?

Igor
                                Deelnemer

Ik heb er zelf nu Bilstein B4 onderzitten. De B12 pro kit bevat als ik het goed heb de B6 en daar heb ik dus geen ervaring mee. Ik kan wel zeggen dat ik de B4 echt een stuk fijner vind rijden dan de standard schokdempers. Maar de B6 zal wat stugger zijn, maar denk nog steeds dat dit wel prima is. Als ik het geld had, dan had ik ook de B12 pro-kit geinstalleerd, maar helaas ging dat mij nu even te ver. Maar mocht je de B12 pro-kit niks vinden, dan ruil je ze toch gewoon tegen mijn B4s? haha ;)

andy8908
                                  Deelnemer

Haha, wat doet deze beter in vergelijking met de originele dempers?

Igor
                                    Deelnemer

Hij houdt me stabieler op de weg. Zeker in grote bochten op de snelweg merk ik het. Vroeger deinde mijn achterkant dan meer heen en weer.

Hier een mooie uitleg trouwens: http://www.tuning-gids.nl/verlagingsveren.htm

andy8908
                                      Deelnemer

Ik heb even rond gekeken maar volgens mij past de B12 pro kit niet onder mijn meriva

Igor
                                        Deelnemer

@dolby: had je het nog getest?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.