schokbrekers Signum achter versleten?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum schokbrekers Signum achter versleten?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    SiggieTigra
    Deelnemer

Moin’….

M’n Signum hangt tegen een beurt aan en ik heb al enige tijd het vermoeden dat de schokbrekers achter versleten zijn, kan iemand dit bevestigen aan de hand van het volgende:

-als ik over een spoorwegovergang rij bijvoorbeeld heb ik het idee dat de auto achter naar links of rechts wil wegspringen, danst zeg maar.
      -op de Autobahn rij ik zeg maar 160km/h, zit er dan een ril o.i.d. in het wegdek lijkt de auto ook naar links of rechts weg ter willen springen.
      -na een drempel o.i.d. lijkt het alsof de auto nog wel even na-danst in plaats van direct stabiel te zijn.

Het rijdt gewoon k#t, ik kan er wel mee omgaan, maar moeders de vrouw is alle gevoel voor veiligheid kwijt in de signum…

Aangezien het geld me niet op de rug groeit wil ik achter zelf de schokbrekers gaan vervangen, is dat te doen? Ben niet geheel onhandig…
      Ik weet dat ik Billstein B4 dempers moet nemen.

Alvast bedankt! :thumb

Iemand die mijn verhaal/conclusie kan bevestigen?

Nick-GSI
      Deelnemer

schokbrekers gaan idd nog wel eens stuk bij een vec c/signum ja

Anoniem

Herkenbaar verhaal van de schokdempers. Vervangen is heel makkelijk. Wiel verwijderen dan zie je de demper al. Zit met 2 bouten vast. Je hebt wel een speciale dop/sleutel nodig een omgekeerde torx

SiggieTigra
          Deelnemer

Mooi dank u! Ik moet m’n winterwielen er nogaf halen, dus dan gelijk de schokbrekers maar vervangen.
            Omgekeerde torx kan ik wel aan komen, dank voor de tip. GrMoet alleen de maat nog hebben, dus als iemand die zo weet???

Groeten…

Anoniem

Heb net even gekeken nummer E-20

SiggieTigra
              Deelnemer

@Helmer opelfan wrote:

Heb net even gekeken nummer E-20

Geweldig!!! :thumb

Anoniem

Mooie avatar trouwens hahaha

SiggieTigra
                  Deelnemer

Storm in een glas water…

Ik reed dus nog op winterrubber rond. Komende week moet de siggie weer voor de TÜV, dus 2 nieuwe cheap-ass zomerbandjes besteld en laten monteren. Thuis de winterwielen eraf en de zomerwielen eronder. Proefrijden en ja hoor, het dansen aan de achterkant is weg!!!

Dus niet de schokbrekers versleten, maar het winterrubber dat de slappe achterkant veroorzaakte.
                    Ik wist wel dat het wat effect had dat zachte rubber, maar zo erg, nee…
                    Moet zeggen dat ik normaal nooit zo lang door rij op winterrubber.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.