Schokbrekers demonteren en schroefset monteren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Schokbrekers demonteren en schroefset monteren

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17653148
    bluedevil
      Lid sinds:
      6 August 2004

      beschermplaat voor het carter kan je zelf bij opel zelf bestellen heb ik zelf er ook onder zitten enkel 4 originele presmoeren bijkopen en je kan em er zo onder monteren na het weghalen van de gewone plastic plaat.

      zelf sta ik op -75 maar de wagen heeft dan nog niet echt gereden dus kan ik je niet zeggen waar de problemen zouden kunnen zitten tijdens het rijden.

      Maat van me reed op -70 en die had er niet echt problemen mee zelf niet op een heuveltje reed die enkel traagjes over en licht shrapend.

      greets blue

      #17653149
      RAYMOND.design
        Lid sinds:
        14 February 2006

        En welke uitvoering heb jij?
        Er is mij medegedeeld dat de V6 een wat lager hangende carterpan heeft, dus wat heb jij er in zitten?

        En waar komt dat licht schrapende geluid vanaf?
        Kan ik daar ook ff wat op bedenken.

        Zeker wel wreed -75, heb je daar toevallig een foto van?

        #17653150
        bluedevil
          Lid sinds:
          6 August 2004

          ikzelf zit maar met een dieseltje 2.0 dth maar de carterbescherming zit zeker nog een 2 a 3 cm lager dan de carter dus ik vermoed wel dat die ook ander een v6 moet kunnen gaan

          schrapen bij em komt vooral van de zijlijsten die net haperen .

          foto moet ik effe zoeken maar heb ik zeker wel enige wat je dient te weten is dat bij mij de wagen vooral aangepast is om nog lager te kunnen gaan ( verbreede vleugels enz ) en ik zou dan ook graag tot een -80 raken ermee al betwijfel ik of het nog te doen is dan om ermee te kunnen gaan rijden

          greets blue

          #17653151
          RAYMOND.design
            Lid sinds:
            14 February 2006

            Ik rij nog met standaard 15″ LM weet dus niet of dat er uit gaat zien na het verlagen.

            Jij zal er ongetwijveld wel dikke grote LM onder hebben, toch?

            Misschien dat ik voor de achterkant een paar spoorverbreders maak, lijkt het ook een beetje dikker.

            Andere velgen zitten er voorlopig voor mij helaas niet in.
            Misschien wil iemand wel sportvelgen met mij ruilen tegen de originele velgen? :P:P:P:P:jerry

            #17653152
            bluedevil
              Lid sinds:
              6 August 2004

              momenteel ligt er bij mij 18″ onder op 225/45 et 38 vooraan spoorverbreders van 3 cm en achteraan 4.5 cm ( echt geen zever dus ) maar zoals ik reeds zei de wagen rijd momenteel niet echt op de baan daar die nog steeds in de verbouwing is (op standaart carrosserie krijg je dat er dus langs geen kant eronder dus moet er wel het een en ander aan “aangepast” worden ) ik kan je wel effe foto’s laten zien toen die nog hoger stond met deze spoorverbreders die heb ik wel ergens online staan. en daar zat die op 16″ velgen et 40.
              daar stond de wagen ergens op een -50 mm denk ik


              en de voorkant effe met een 18″ eronder had ik blijkbaar ook nog staan

              en dan nog effe de beschermplaat van opel zelf voor het carter en ik geloof zelf dat die eigenlijk voor de v6 vrx versie bedoeld was in engeland maar deze past dus onder elk vecje normaal

              greets blue

              #17653153
              RAYMOND.design
                Lid sinds:
                14 February 2006

                Lekker lag is niet lelijk!
                Ziet er goed uit, met polyester op plaatstaal?

                #17653154
                bluedevil
                  Lid sinds:
                  6 August 2004

                  voorvleugels volledig nagemaakt in polyester en dit heeft zen redenen (andere zijlijstjes die volledig doorlopen tot voor en vleugel die nu erboven komt te zitten in plaats van aaneen) en achtervleugels in metaal en vertind.

                  De wanden zijn ervoor uit elkaar gegaan om iets meer hoogte te creeren achteraan en er is een redelijk stukje las en paswerk bijgekomen :P maar hierdoor kan er dus wel een bredere velg onder :D en das nou net wat ik wou .

                  Wat betreft het steken van de schroefset om toch maar terug on topic te komen ik heb zelf me kw’s gestoken en dit koste me ongeveer een kleine 2 u 30 om die te wisselen maar had er wel alle materiaal voor bij de hand.
                  achteraan moet je wel de originele houder hergebruiken voor de meeste regelbare sets vooraan meestal de originele dempingsrubber en of lager (bij de vec’s is er dus een lager aanwezig om de poten te laten soepel draaien bij kw zitten er nieuwe bijgeleverd indien deze er niet bij geleverd zitten zou ik je toch aan raden ook nieuwe te steken gezien die anders wel es durven knarsen door het losgekomen vuil nadien)

                  ook als je heel laag gaat met de vec gebruik je bij de voorpoten best een extra onderdeeltje om je camber voldoende te kunnen regelen ( de exentrische bouten waarmee je net dat iets meer je camber kan veranderen dan origineel dan krijg je em ook binnen de toegestane graden )
                  greets blue

                  #17653155
                  RAYMOND.design
                    Lid sinds:
                    14 February 2006

                    Top, doe je het gelijk goed en naar je eigen zin (dus niet die van een ander/spoilerfabrikant).

                    Waar kan ik die exentrische bouten kopen?
                    Lagers zijn toch gewoon standaard, dus automaterialenzaak?

                    #17653156
                    RAYMOND.design
                      Lid sinds:
                      14 February 2006

                      Top, doe je het gelijk goed en naar je eigen zin (dus niet die van een ander/spoilerfabrikant).

                      Waar kan ik die exentrische bouten kopen?
                      Lagers zijn toch gewoon standaard, dus automaterialenzaak?

                      #17653157
                      RAYMOND.design
                        Lid sinds:
                        14 February 2006

                        Die exentrische bouten ook gewoon bij de automat. zaak?

                        #17653158
                        bluedevil
                          Lid sinds:
                          6 August 2004

                          jep maar denk als ik me niet vergis dat mathijsen (m tech) ze ook liggen heeft en vaak kan je ze ook via ebay/mp vinden

                          greets blue

                          #17653159
                          RAYMOND.design
                            Lid sinds:
                            14 February 2006

                            € 79,- voor 2 bouten!:o:o:o:o
                            Echt niet! Wat een geld!:swear

                            #17653160
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Die bouten hebben ze ook bij je onderdelenboer…zijn gewoon van Monroe…
                              Magic Camber bouten noemen ze het.
                              rond de 35/45 euro vaak…

                              maarrrrrr heeft je nieuwe set niet een sleufgat boven in? of heb je geen losse veerpoten?

                              #17653161
                              RAYMOND.design
                                Lid sinds:
                                14 February 2006

                                Een stuk goedkoper, maar nog steeds idioot aan de prijs:o.

                                Heb ik ze echt nodig? Denk er om, domme vragen bestaan niet (echt wel)!
                                Staan de wielen anders te ver naar buiten of naar binnen?

                                De nieuwe set heeft gaten en geen sleuven.
                                Kan dat wel aanpassen, maar ga liever geen veranderingen aan de beugels maken, zijn nu ook nog helemaal gegalvaniseerd.

                                Als de bouten noodzakelijk zijn, moet het maar.:(

                                Bedankt iig voor de info.

                                #17653162
                                bluedevil
                                  Lid sinds:
                                  6 August 2004

                                  je hebt ze enkel nodig indien je extreem laag wilt gaan rijden.

                                  Normaal tot op een verlaging van ongeveer 70 mm heb je ze niet nodig en kan je makkelijk met de leufgaten op je set het camber voldoende regelen eens lager is het al moeilijker om ze te regelen omdat je normaal al op het einde van het sleufgat zit.

                                  En gezien ik niet van plan ben veel bandjes schuin te slijten zeker al niet in de maaten 245/30/19 want die komen nogal duur uit heb ik dus de bouten zitten.

                                  greets blue

                                  #17653163
                                  RAYMOND.design
                                    Lid sinds:
                                    14 February 2006

                                    Mijn banden zijn standaard en niet zo fris meer, kijk het eerst wel ff aan.
                                    Zullen er wel een X op komen, misschien bestel ik ze wel meteen.
                                    Wil de vec zo laag mogelijk zetten, maar weet dus nog niet hoe laag dat wordt.
                                    Ik wil wel over die :fy1bulten enz. kunnen rijden, al is het maar stapvoets.
                                    Ik moet ook nog die dwarsarm-bussen vervangen en ik denk ook de voorste stabilisator rubbers.

                                    #17653164
                                    bluedevil
                                      Lid sinds:
                                      6 August 2004

                                      als je de bussen van je draagarmen vervangt, doe dan maar direct de hele arm kosten ietsje meer en normaal zitten de rubbers erin .
                                      want je hebt veel kans dat bij het eruit pressen van je rubbers en de nieuwe erin te pressen de helften loskomen van je armen.

                                      Greets blue

                                      #17653165
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        @ bleudevil: Bussen zitten in het Fusee, en niet in de dwarsarmen..

                                        Willem

                                      18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.