schokbrekers achter vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra schokbrekers achter vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224855
    Hans123456
      Lid sinds:
      17 August 2010

      Er is bij een schokbreker achter afgebroken, kan iemand mij uitleggen hoe deze te vervangen en waar rekening mee moet worden gehouden?

      Hans

      #17714252
      JHR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        welke auto??
        asta F,G,H,J
        wat voor een model?
        hatsback sedan, cabrio, station.

        #17714253
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          het is inder daad wijs bij een vraag te vermelden om welke auto het gaat en het type

          maar voor de meeste geld onderstaand let op niveau regeling zit er nog een slangetje aan de schokbreker vast

          wagen op krikken wiel er af halen ,,het is wijs om als het wiel er af is een blok hout of as steun onder de remtrommel of schijf te zetten en de wagen daar net op te laten rusten .

          vervolgens draai je de bovenste moer los en neemt het rubber weg ,dan aan de onderzijde de bout los draaien en de schobreker er uit pakken,omgekeerd weer monteren .

          is echt appeltje eitje hoor .

          Bert

          #17714254
          Hans123456
            Lid sinds:
            17 August 2010

            Dank voor de uitleg. Het gaat om een station, welk type weet ik niet, bouwjaar is 1996. Ik doe het om iemand te helpen die het niet breed heeft, en ken de astra dus verder niet. De oude schokbreker is bij de onderste bout afgebroken!!

            De bovenste bout is die vanuit de binnenkant te bereiken?

            Bvd,

            Gr Hans

            #17714255
            c14se
              Lid sinds:
              27 July 2007

              Ja is een Astra F, die hebben vaak niveauregeling.
              Als je die schokdemper ziet dan snap je wel waarom die bout af kan breken (is niet zo dik :hmmz)

              Je kunt er ook gewone schokdempers onder zetten.
              Ik denk dat je voor 100 euro wel een nieuw setje kan kopen (gaan altijd per 2)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.