Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Schok in derde versnelling (Automaat)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2011 om 19:27 #17849131
@Blackwidow wrote:
Kick van m’n eigen topic. Ik heb de olie laten vervangen van m’n automaat, maar het af en toe schokken blijft bestaan.
Het wordt eigenlijk erger nu, want als ik eens goed doortrap, dan blijft m’n versnelling even ‘hangen’ bij overgang van tweede naar derde, hij schiet precies een beetje door ? Het is altijd bij die overgang naar derde, dat is het vreemde, nooit bij andere versnellingen.Zou een computer-update hulp kunnen brengen? Of is er méér aan de hand?
Hoe ist nu met je automaat? heb je nog een update ofzo gedaan> of…?
21 juli 2011 om 21:00 #17849132Volgens mij heeft het schokken meer met te maken met de valve body.
Ik ken helaas de NL naam niet :(23 juli 2011 om 15:52 #17849133valve body??? wat is dat dan weer? Maar denk eigenlijk zelf niet dat je dit eruit krijg met update of olie! Want de garage dacht ook een mechanische iets, er is gewoon iets versleten of afgebroken of weet ik veel wat…. denk ik…? zulke klappen!
25 juli 2011 om 16:07 #17849134Check: http://www.familycar.com/transmission.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
In het kort, je hebt de mechanica mbt de overbrenging en een apart gedeelte wat de hydraulische sturing wordt genoemd.
Die hydraulische sturing wordt valve body genoemd, de sturing van de bak dus.
De verhalen die ik hier en daar lees zijn dat de eerste 6 bak transmissies problemen hebben gehad met een verkeerde boring in die valve body.
Nu heb ik toevallig een automaat uit begin 2005 en ik ben benieuwd hoe oud die van jou is!25 juli 2011 om 16:11 #17849135Daarnaast vraag ik mezelf een ding af, de olie in de bak was best wel vuil.
Nu kan het ook zijn dat die valve body vervuild is geraakt waardoor hij moeilijke schakelt.
De vraag is of je het kan schoonspoelen..25 juli 2011 om 16:19 #17849136@Robke1 wrote:
Daarnaast vraag ik mezelf een ding af, de olie in de bak was best wel vuil.
Nu kan het ook zijn dat die valve body vervuild is geraakt waardoor hij moeilijke schakelt.
De vraag is of je het kan schoonspoelen..De auto is van dec 2002 dus de bak ook van 2002 dan neem ik aan! Moeilijk schakelen omdat er vervuiling in zou zitten? Maar zulke klappen en schokken dan? Denk toch echt iets mechanische. Ja doorspoelen, ze zeiden dat dat niet helemaal kan, een bepaald deel is afgesloten en kan je niet bij en wordt dan echt openhalen om hem schoon te maken zeiden ze, er ging ook maar 4 liter zoiets in je krijgt niet alles eruit! Maar ga die tech 2nog s bij opel dealer doen, wacht alleen ff tot die chef werkplaats er is. Die had ik ook altijd met problemen met mijn 4×4 turbo. Een vakman 1e klas, dus wil die wel s laten rijden met mijn vec en kijken wat hij zegt! Zit al erg lang bij de dealer! Dus die weet wel snel aan geluid en trilling enzo wat het is enzo….(hoop ik) :hmmz
25 juli 2011 om 17:20 #17849137@Robke1 wrote:
Check: http://www.familycar.com/transmission.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
In het kort, je hebt de mechanica mbt de overbrenging en een apart gedeelte wat de hydraulische sturing wordt genoemd.
Die hydraulische sturing wordt valve body genoemd, de sturing van de bak dus.
De verhalen die ik hier en daar lees zijn dat de eerste 6 bak transmissies problemen hebben gehad met een verkeerde boring in die valve body.
Nu heb ik toevallig een automaat uit begin 2005 en ik ben benieuwd hoe oud die van jou is!De 3.2 v6 heeft een 5-bak automaat type AF33 en geen 6-bak.
Gr. Gts32v6
25 juli 2011 om 18:55 #17849111Owke ging er even vanuit dat het dezelfde automaat was als de cdti ivm topic.
Mijn excuses :)8 augustus 2011 om 20:23 #17849138Ik wil even laten weten dan mijn automaat NIET meer schokt.
Oplossing? Turbo vervangen, het variabel gedeelte werkte niet meer waardoor hij continu open stond.
Daardoor was de motor onrustig bij het overschakelen (het leek erop dat hij onder spanning schakelde).
Turbo vervangen en de automaat rijd weer perfect!9 augustus 2011 om 16:28 #17849139@Robke1 wrote:
Ik wil even laten weten dan mijn automaat NIET meer schokt.
Oplossing? Turbo vervangen, het variabel gedeelte werkte niet meer waardoor hij continu open stond.
Daardoor was de motor onrustig bij het overschakelen (het leek erop dat hij onder spanning schakelde).
Turbo vervangen en de automaat rijd weer perfect!Turbo vervangen??? ja die heb ik er niet op dus dat kan t bij mij niet zijn dan!! schokte hij ook erg dan bij jou? en ook bij 3 en 4e versnelling?? Denk dat mijne gewoon gereviseerd moet worden of zowiezo open gehaald moet worden! maar nog geen tijd gehad om dealer er naar te laten kijken, maar die zeggen toch gelijk! Nieuwe of revisie! :thumbdown Schokding! :fy1
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.