Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Schok in derde versnelling (Automaat)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2011 om 18:00 #17235183
Ik rij met een Vec C 150pk automaat. Telkens de auto schakelt van tweede naar derde, krijg ik een schok, soms is ze licht, soms best wel hard. Als ik even doortrek, dan lijkt het soms over. Als hij goed warm staat, is die schok volledig weg. Dan schakelt hij weer soepel als vanouds.
Waaraan kan dit liggen? Het is vooral vreemd dat het enkel in derde versnelling voorvalt, en uiteraard vooral bij koude & lauwe motor.
Heb op het forum al wat gevonden wat betreft schokken van de wagen, maar is dan in elke versnelling.
4 april 2011 om 18:07 #17849106Ik had dit bij de 3de en het terugschakelen van de kickdown. Een olieverversing heeft 90% van de problemen verholpen. Ik weet niet wat de km stand is maar laat dit doen. Dealers doen / willen het niet, maar zoek een kenner of vakgarage die het voor jouw wilt doen. Voor 50 euro olie is je probleem hoogst waarschijnlijk opgelost.
ik ben ook geadviseerd om de automaat te laten reviseren (bij 184.000) km voor 4400 euro, want dit was normaal bij dit km stand, en ik heb er nu al bijna 230.000 op zitten. Laat je dus niks vertellen door een dealer. Elke automaat specialist (boon transmissies bv) zal je adviseren om de 40-60 dkm de olie te verversen.
Gr. Joris
4 april 2011 om 18:26 #17849107[rquote=1907104&tid=145801&author=jorisor]Ik had dit bij de 3de en het terugschakelen van de kickdown. Een olieverversing heeft 90% van de problemen verholpen. Ik weet niet wat de km stand is maar laat dit doen. Dealers doen / willen het niet, maar zoek een kenner of vakgarage die het voor jouw wilt doen. Voor 50 euro olie is je probleem hoogst waarschijnlijk opgelost.
ik ben ook geadviseerd om de automaat te laten reviseren (bij 184.000) km voor 4400 euro, want dit was normaal bij dit km stand, en ik heb er nu al bijna 230.000 op zitten. Elke automaat specialist (boon transmissies bv) zal je adviseren om de 40-60 dkm de olie te verversen.
Gr. Joris[/rquote]
Helemaal mee eens,toen mijn vec er 40dkm op had staan heb ik ook de olie vervangen,gewoon doen:thumbup
Gr. Gts32v6
5 april 2011 om 07:20 #17849108Olie verversen van de automaat dan of zo neem ik aan?! (auto-leek) Want mijn olie is nog maar net 3.000km geleden ververst! Toen ik bij de dealer kwam (omdat mijn BC aangaf dat de olie ververst moest worden), dan zei die dealer dat ik elke 7.500km mijn olie moest komen verversen, DAT vind ik er een beetje over?!
Km stand is nu 105.000km (5 jaar oud)5 april 2011 om 13:10 #17849109Van de automaatbak,die verversen en deze komt niet in het display te voorschijn!!Alleen motor olie of een of andere storing komt in beeld.
Gr. Gts32v6
5 april 2011 om 13:19 #17849110[rquote=1907427&tid=145801&author=Blackwidow]Olie verversen van de automaat dan of zo neem ik aan?! (auto-leek) Want mijn olie is nog maar net 3.000km geleden ververst! Toen ik bij de dealer kwam (omdat mijn BC aangaf dat de olie ververst moest worden), dan zei die dealer dat ik elke 7.500km mijn olie moest komen verversen, DAT vind ik er een beetje over?!
Km stand is nu 105.000km (5 jaar oud)[/rquote]dat vind ik wel erg hufterig van de dealer
tegenwoordig gooien ze er LongLife motorolie in die 30.000 km kan blijven zitten.
En die om de 7500km te wisselen is echt oplichterij
Kost toch 100 euro per 5L kannetje ofzoEn idd, is versnellingsbak olie hele andere olie dan motorolie
Maar gewoon de km-stand van je auto en de oliestand op de peilstok in de gaten . . . af en toe bij vullen en om de 15000 tot 30000 km motorolie verversen.
En die versnellingsbak olie af en toe verversen kan echt geen kwaad inderdaad
Voor handbakken (F17 in mijn geval) zeggen ze ook dat dat niet hoeft.
Terwijl 2 busjes olie (je hebt maar 1.6 liter nodig voor een F17bak) maar 15 euro kosten.
Kan je ook best om de 100dkm doen.20 juni 2011 om 09:40 #17849112Kick van m’n eigen topic. Ik heb de olie laten vervangen van m’n automaat, maar het af en toe schokken blijft bestaan.
Het wordt eigenlijk erger nu, want als ik eens goed doortrap, dan blijft m’n versnelling even ‘hangen’ bij overgang van tweede naar derde, hij schiet precies een beetje door ? Het is altijd bij die overgang naar derde, dat is het vreemde, nooit bij andere versnellingen.Zou een computer-update hulp kunnen brengen? Of is er méér aan de hand?
20 juni 2011 om 18:50 #17849113Hey man, ik wilde net een nieuw topic openen tot ik dit van jou lees! Ik heb hetzelfde en t wordt eigenlijk ook ietsje erger! Bij mij ook 3e versnelling of 4e? Soms is t niet en soms best hard ook! Ben bang voor kapotte bak! Mijn km stand is 136.000 en denk dat die ook nog nooit ververst is! Zal ik ook laten doen gelijk bij de keuring en grote beurt! maar……………. ben erg bang dat die bak verrot is?? En wat zal dat wel niet kosten???????????? Ik lees hier revisie bedragen van 4400euro??? Toch wel heel erg veel?????? Niet normaal man! Kan je je auto beter opruimen man! als t zoveel zou kosten! Welke olie gaat er dan in een automaat en hoeveel en wat kost het??
20 juni 2011 om 20:14 #17849114Ik heb ook mijn olie laten vervangen.
En als ik sportief rijd schakelt de wagen soepel.
Rij ik rustig merk ik ook zoals jullie hierboven beschrijven.
Ondertussen is ook bij mijn de olie vervangen (de eerste km’s schakelde de bak erg lekker waarna het langzaam weer wat meer werd).
Mijn wagen heeft er inmiddels 205000km op zitten..Kortom als ik het zo een beetje lees denk ik dat het vrij normaal is.
Zeker als de wagen in eco stand wilt schakelen (als je even rustig rijd) dan komt het wel eens voor dat hij een versnelling overslaat (of snel opschakelt).Btw de schok komt vrijwel in elke versnelling voor echter had ik ook het idee dat het meer bij zijn 3 / 4 was dan bij de overige versnellingen.
Ook had ik het idee dat bij het hand schakelen de bak minder schokt.Btw2. ik heb niet het idee dat hij soms in zijn versnelling blijft hangen, wel dat hij soms zonder reden terug schakelt als ik met een koude motor wegrijd (smorgens na +- 200 meter).
22 juni 2011 om 12:34 #17849115Ik denk nu wel niet dat m’n versnellingsbak kapot is, het is enkel in 1 versnelling dat het gebeurd. En de ene dag heb ik er last van, de andere dag dan weer niet. Of na stilleggen van motor, is het precies soms ook gedaan. Dus zeer wisselvallig, dat is het vreemde.
Olie verwisselen van de automaat kost bijna niets, ik geloof dat ik 15€ of zo betaald heb bij de dealer.22 juni 2011 om 18:03 #17849116Ik heb 160 euro betaald voor de olie (moest speciale olie in a 20 euro de liter).
22 juni 2011 om 18:42 #17849117Ja lap, dan denk ik dat ze bij de dealer mij niet goed verstaan hebben. Ik kijk nu naar mijn factuur -> Half syntethische olie 5W40 (aantal 5 à 6.4€) . . ! Dat is dus motorolie volgens mij. En die pipo’s hadden net een kleine onderhoud gedaan, zat nog maar terug op 8.000 km
22 juni 2011 om 20:45 #178491185w40 is idd motor olie, kortom versnellingsbak olie lijkt niet gedaan te zijn.
25 juni 2011 om 12:09 #17849119@Robke1 wrote:
Ik heb 160 euro betaald voor de olie (moest speciale olie in a 20 euro de liter).
:wtf 160 euro????????????????????? er gaat toch geen 8 liter in een versnellingsbak???? En is toch wel heel erg duur??? Maar geloof nooit dat het normaal is als een automatische bak schokt! Hij heeft altijd netjes geschakeld en laatste tijd doet hij raar! Maar Niemand weet dus wat het euvel dan kan zijn ofzo?? Lager stuk in de bak ofzo?? Of iets wat raakt ofzo of niet goed vast zit of….? Maar valt dat dan niet te repareren?? 4400 euro vindt ik niet normaal dan kan je hem beter wegdoen! Er kan toch iets in de bak stuk zijn wat vervangen kan worden?? Iemand die dit weet? Bij mij is t wel bij 2 tot 3 versnellingen ofzo, ja de ene keer meer als de andere maar hij schokt wel bij de 3e altijd! En inderdaad zeiden ze bij de garage, hoeft niet te vervangen zit longlife olie in. Nu geloof ik eerlijk gezegd ook niet echt dat als je er andere olie in doet dat het dan opeens over is, mits er niet genoeg in zou zitten natuurlijk! Maar dat kun je niet zien natuurlijk! Maar 160 euro??? Is toch wel heel erg veel??? :???:
25 juni 2011 om 12:15 #17849120@jorisor wrote:
Ik had dit bij de 3de en het terugschakelen van de kickdown. Een olieverversing heeft 90% van de problemen verholpen. Ik weet niet wat de km stand is maar laat dit doen. Dealers doen / willen het niet, maar zoek een kenner of vakgarage die het voor jouw wilt doen. Voor 50 euro olie is je probleem hoogst waarschijnlijk opgelost.
ik ben ook geadviseerd om de automaat te laten reviseren (bij 184.000) km voor 4400 euro, want dit was normaal bij dit km stand, en ik heb er nu al bijna 230.000 op zitten. Laat je dus niks vertellen door een dealer. Elke automaat specialist (boon transmissies bv) zal je adviseren om de 40-60 dkm de olie te verversen.
Gr. Joris
Heb jij dan die automaat laten reviseren voor 4400 euro???????????? of alleen olie gedaan? en bij jouw was het 50 euro en bij die andere 160 euro??? Ben wel benieuwd wat mijne nu gaat zeggen? Tussenweg? 110 euro :( ?? Ben er niet echt gerust op, donderdag moet ie naar de garage en gaan ze s kijken wat het is ofzo?? Wilde de bougies doen enzo grote beurt warmtewisselaar,apk, maar eerst maar s zien wat er met die automaat is want anders ga ik al die kosten niet meer doen als ie niet echt in orde is die automaat!
27 juni 2011 om 18:54 #17849121@Blackwidow wrote:
Ik rij met een Vec C 150pk automaat. Telkens de auto schakelt van tweede naar derde, krijg ik een schok, soms is ze licht, soms best wel hard. Als ik even doortrek, dan lijkt het soms over. Als hij goed warm staat, is die schok volledig weg. Dan schakelt hij weer soepel als vanouds.
Waaraan kan dit liggen? Het is vooral vreemd dat het enkel in derde versnelling voorvalt, en uiteraard vooral bij koude & lauwe motor.
Heb op het forum al wat gevonden wat betreft schokken van de wagen, maar is dan in elke versnelling.
Hey Blackwidow, heb je toevallig geen problemen gehad met koelvloeistof lekkage ofzo?? Of bij moest vullen ofzo?
27 juni 2011 om 19:26 #17849122Ik zou me er niet zo druk om maken, maat van mij heeft een vectra cdx, zelfde verhaal. Vanaf dat ie m kocht tot heden heeft de auto dat ‘probleem’. Hij heeft er al weer ruim 20dkm bijgezet en in die tijd is er ook niets aan de bak olie gedaan. Geen idee of het verversen ervan helpt, het kan in ieder geval geen kwaad en het zijn ook de kosten niet. Als je daar meer als 100euro voor betaald zou ik sowieso een andere garage opzoeken want dat slaat nergens op.
Bij hem is het alleen als je rustig rijd, ik vermoed dat het eerder gewoon is dat ie van zn 2 naar zn 4 schakelt en daardoor het verschil wat groter is en de schok dus wat duidelijker. Maar ik ben geen expert, en heb zelf geen vectra noch automaatbak, dus wie ben ik.
27 juni 2011 om 19:48 #17849123Btw er zijn meer discussies over de prijs: http://www.opel-voting.de/opel-forum/vectra-calibra-insignia/40527-getriebeoelwechsel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 juni 2011 om 19:50 #17849124@vluggejaapie wrote:
Ik zou me er niet zo druk om maken, maat van mij heeft een vectra cdx, zelfde verhaal. Vanaf dat ie m kocht tot heden heeft de auto dat ‘probleem’. Hij heeft er al weer ruim 20dkm bijgezet en in die tijd is er ook niets aan de bak olie gedaan.
Het is ook ene kwestie van hoe je ermee rijd :)
Stamp je hem af dan zal het wel snel gaan!6 juli 2011 om 18:42 #17849125Nou de Olie bijgevuld in bak, maar nog steeds zelfde! Is toch echt niet goed hoor!!! En ik rij hem altijd goed warm en netjes enzo! Maar als je soms wil invoegen, moet je toch gewoon wat gas bij kunnen geven om wat harder te gaan! Vindt zelf de automaten van vectra toch niet echt een 10! Stond ook al in de autoweek test dat ze niet zo snel zijn die bakken ze reageren traag en je verlangt in bochtwerk snel terug naar de schakelbak! Ja dat heb ik ook wel gemerkt, hij reageeert traag, als je wil in voegen en geef je gas bij dan schakelt hij niet terug! Maar snort dan door Geef je meer gas schiet hij er gelijk weer 2 terug en spuit je voorruit, bij de dealer gaven ze het ook toe dat de bakken idd niet zo goed reageren kwa invoegen enzo, hij schakelt te snel door naar een andere versnelling! En nu dit weer met die bak……. nee vindt het geen lekkere bakken :swear Wordt weer afwachten wat het gaat worden heb er weinig vertouwen in in die automaat! :agent
6 juli 2011 om 19:28 #17849126Helemaal geen last van.Bak schakelt soepel en probleemloos.Geef je wat gas bij schakelt hij 1x terug of je geeft vol gas dan soms (afhankelijk van het toerental) 2x terug.Heb wel de olie ververst bij 40 dkm.En let er op dat er koelwater in de automaatbak kan komen door een (inwendig)defecte radiateur.
Gr. Gts32v6
6 juli 2011 om 20:15 #17849127Maar echt snel is ie niet vindt je wel??? Moet je s in een bmw automaat rijden schakelt sneller terug en trekt langer door in versnelling! En omdat ze t bij de dealer ook al zeiden en in de autotestweek zeiden ze t ook! Met bochtwerk enzo is t geen fijne automaat en verlang je naar de schakelbak terug omdat dat fijner en sneller gaat! Verder is t wel ideaal automaat je hebt hand en voet over! Maar ja moet ie geen klappen gaan geven! In t begin was t niet t is nu 4 weken zoiets! Ze kunnen bij de delaer er ok verder niks aan doen! Ja revisie……………hallo……………. :wtf t geld groeit niet op mijn rug! Ben nu al een heleboel kwijt…en vakantie naar de kloten want dat zit nu weer in die auto……….. maar ja…. Het beste blijft gewoon GEEN auto! Dan heb je ook geen kosten! Maar ik begrijp toch dat er nog al wat meer zijn met die storingen enzo? hoe lang heb jij die vec dan al???
6 juli 2011 om 20:35 #17849128Het is geen racewagen maar komt snel genoeg van zijn plaats. king: Heb de vec nu 4 jaar.Kmst nu 72 dkm.
Gr. Gts32v6
6 juli 2011 om 21:14 #17849129Het schakelen is ook afhankelijk van hoe je rijd.
Hij past zichzelf namelijk zelf aan, rij je een tijdje rustig dan gaat hij naar de eco stand.
Blijf je sportief dan zal hij beter gaan rijden.En ja, er zal wellicht verschil tussen de bakken zitten (bmw of opel) maar daar betaal je dan ook voor…
12 juli 2011 om 17:31 #17849130Als je tijdje rustig rijdt gaat ie naar eco stand?????? hoe bedoel je?? Ik rij rustig altijd netjes warm en de bak deed het altijd keurig tot opeens een maand geleden opeens schokken! en t gaat niet weg alle olie vernieuwd! Niks!! Blijft schokken en klappen geven! Ook als je handmatig schakelt! :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.