schijfremmen Commodore B

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD schijfremmen Commodore B

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209598
    David_Ascona_B
      Lid sinds:
      6 July 2007

      Passen de schijven van een C Commodore ook op een B Commodore of zit daar verschil in? zijn er verder schijven van andere modellen die op een B Commodore passen?

      alvast bedankt
      David

      #17479166
      opelforever
        Lid sinds:
        22 November 2008

        ja hoor past allemaal ook van een monza en een a senator moeten die van jou natuurlijk wel geventileerd zijn

        #17479167
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Als Monza Senator schijven passen,dan kun je misschien bij een Commodore makkelijk de Senator B 24V schijven nemen met bijbehorende klauwen.

          Die zijn een stuk degelijker als de serie Monza/Senator remmen die na mijn idee te klein bemeten zijn.

          Maar ik weet niet of deze passen bij een Commo B,gok van wel maar zoek dit ff uit.

          Mochten ze passen dan kan ik je wel aan iemand helpen die ze zo heeft liggen voor 300/350 euro alles nieuw en op maat geboorde bout gaten alleen de klauwen en bouten zijn dan gebruikt maar wel 100%.

          Ook zou ik dan de hrc ombouwen van een Sennie 24V of nog beter Omega B,je hebt dan minder pedaaldruk nodig en een minder pedaal slag,willen je remmen werken,met als gevolg met minder kracht harder remmen.

          #17479168
          opelforever
            Lid sinds:
            22 November 2008

            ronald zijn schijven passen wel maar de klauwen van een b senator passen niet op een b commo
            zijn we net achter gekomen
            monza schijven met klauwen van een bmw met 4 zuigers per klauw wil wel
            hebbie ook aardig wat remvermogen:thumbup

            #17479169
            David_Ascona_B
              Lid sinds:
              6 July 2007

              en als ik dan mijn eigen klauwen wil behouden welke schijven kan ik dan gebruiken?

              #17479170
              opelforever
                Lid sinds:
                22 November 2008

                als je geventileerd heb dan monza senator a en c commo en natuurlijk b commo 569029 zijn allemaal gelijk

                staan op mn site http://www.opel4ever.nl

                gr rob

                #17479171
                m400
                  Lid sinds:
                  22 November 2004

                  helaas heeft de Commo-B net even een anders steek voor de remklauwen, op de Monza en Commo-C passen ze weer wel.

                  #17479172
                  opelforever
                    Lid sinds:
                    22 November 2008

                    dat bedoel ik maar de schijven zijn alle gelijk

                    maar voor de a1 en c commo moet je weer a2 poten hebben
                    wil je die grote schijven van b senator monteren

                    #17479173
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      ?
                      Waarom ik heb de steek van de boutgaten van een A1 en A2 zijn gelijk.
                      Beide zijn 77 of 78mm ik heb hier A1 veerpoten met A2 klauwen staan en dat past prima.

                      Wat je wel moet veranderen bij overgang A2 klauw naar A1 auto zijn de aansluitingen van de remleiding.
                      A1 is trompet vormig en A2 is bol.
                      (Enkel en dubbelfels aldus mijn remleiding set)

                      Der zit ook verschil tussen het naafgat van een A1 en A2 bij een Monza,1 van de 2 is groter/kleiner net hoe je het zeggen wilt,als iemand geinteresseert is kan ik morgen de naafgaten van beide auto,s opmeten.

                      #17479174
                      opelforever
                        Lid sinds:
                        22 November 2008

                        het enigste verschil in naafgat is toch tussen
                        wel abs en geen abs??

                        #17479175
                        gtw
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          origineel gepost door opelforever
                          het enigste verschil in naafgat is toch tussen
                          wel abs en geen abs??

                          klopt, en de nieuw prijs van die schijven, met abs zijn duurder

                          #17479176
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Dat met ABS zou wel eens kunnen kloppen in de zin van toen ABS uitkwam ergens 84 dat vanaf toen de schijven een groter naafgat hebben gekregen,omdat de naaf toen mogelijk veranderd is zodat ie altijd (wel of geen ABS ring) over de ABS ring zou moeten passen.

                            #17479177
                            m400
                              Lid sinds:
                              22 November 2004

                              Die grote schijven en klauwen passen ook zonder A2 poten, ze zitten bij de mijne er op(Commo-C). Naafgat laten uit draaien en gaten omgeboord, even schroeven en klaar!

                              #17479178
                              opelforever
                                Lid sinds:
                                22 November 2008

                                maar die grote klauwen passen niet op b commo
                                dat hebben we geprobeert maar die bout afstand is anders

                                #17479179
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Bout afstand van de gaten van een Sennie B 24V is gelijk aan die van een Monza/Senator A beide hebben 77mm.

                                  Ik durf zo niet te zeggen wat Commo B heeft.

                                  #17479180
                                  Jigsaw
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 April 2007

                                    origineel gepost door GSE
                                    Als Monza Senator schijven passen,dan kun je misschien bij een Commodore makkelijk de Senator B 24V schijven nemen met bijbehorende klauwen.

                                    Die zijn een stuk degelijker als de serie Monza/Senator remmen die na mijn idee te klein bemeten zijn.

                                    Maar ik weet niet of deze passen bij een Commo B,gok van wel maar zoek dit ff uit.

                                    Mochten ze passen dan kan ik je wel aan iemand helpen die ze zo heeft liggen voor 300/350 euro alles nieuw en op maat geboorde bout gaten alleen de klauwen en bouten zijn dan gebruikt maar wel 100%.

                                    Ook zou ik dan de hrc ombouwen van een Sennie 24V of nog beter Omega B,je hebt dan minder pedaaldruk nodig en een minder pedaal slag,willen je remmen werken,met als gevolg met minder kracht harder remmen.

                                    bij wie kan ik deze krijgen ? :angel
                                    Ronald Bolz ?

                                    heb er wel interesse in

                                    #17479181
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Jip hij verkoopt die remmen als compleet set:
                                      blokken en schijven nieuw
                                      klauwen en slangen en bouten gebruikt

                                      Mijn broer heeft ze er ook opzitten,alleen zonder de bekrachtiger aan te passen is het niet zo super merkbaar,die kun je beter van een Sennie B nemen das plug and play en werkt super,

                                      Ik zelf heb 330mm x28mm voor remmen met een 25,4mm hrc en een dubbel membraan bekrachtiger van een B-Omega MV6 en dat remt echt super heb nu na 1,5 maand mijn voorbanden compleet kaal geremt haha

                                      #17479182
                                      Jigsaw
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 April 2007

                                        is die bekrachtiger ook plug and play ?
                                        en wat te doen met de hoofdremcilinder ?

                                        ik heb de monza btw opgehaald, maar binnenkort zijn de schijven aan vervanging toe, hij trilt met afremmen, dus dan maar meteen 24v remmen erop.

                                        #17479183
                                        GSE
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 August 2006

                                          Je kunt de hoofdremcilinder en bekrachtiger zo van een 24V nemen en op je A2 zetten,als je geen ABS hebt moet je ff een T-stuk in de leidingen plaatsen omdat de Sennie B allemaal ABS hebben en het ABS blok de leiding naar voor L en R scheid.

                                          Het stelt niet veel voor:steuntje van de 24V bekrachtiger omwisselen voor dat van een Monza en klaar is kees,dan past ie zo tegen je schutbord en dan moet je een T-stuk in de leidingen zetten en zelf ff een stukje remleiding maken,van je hrc naar dat T-stuk.

                                          Opel Senator B = ATE Omega B =Lucass
                                          De bekrachtiger van een Omega B past voor geen meter in een Monza en er moet een steuntje/adaptor voor worden gemaakt om um tegen het schutbord te monteren.

                                          Voordeel is wel dat de Omega B HRB een grotere diameter heeft waardoor er minder pedaal druk meer vloeistof word verplaatst,met als gevolg minder pedaal weg,der werd mij aangeraden om een grotere HRC te nemen ivm de 4x 48mm zuigers die moeten worden voorzien.

                                          Maar 296×28 met de enkel zuiger girling klauwen werken ook prima met de kleine 23.81mm hrc,Sennie B heeft standaard ook de 28,81 (15/16inch HRC) en de Omega B heeft met dezelfde klauwen een grotere diameter,dus een kleinere pedaal weg.

                                          #17479184
                                          Jigsaw
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 April 2007

                                            oke dan zal ik die van senator b in eerste instantie gewoon overnemen ;)

                                            over ABS gesproken, mijn GSE heeft dit niet, naderhand inbouwen, aanrader of afrader ? lijkt me wel een bak werk, maar het zal wel te merken zijn met remmen of niet?

                                            #17479185
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Af rader 1ste klas:

                                              Je moet dan een complete kabelboom in de auto leggen,en je moet de steun lassen/bouten voor je ABS blok en het effect is amper te merken,met de serie remmen (ABS remmen zijn dezelfde als gewone) krijg je um toch bijna niet aan het blokeren,enkel in de sneeuw en op modderige binnenwegen merk je het goed,alleen dan is het meer een last als een voordeel.

                                              En als de ABS al werkt dan merk je er niks van,ik heb op mijn ABS werkende ABS zitten,maar merk er nooit niks enkel dat er een lampje oplicht als ie op contact staat met ABS verder merk je er niks van,ik zou het er niet laterna opbouwen,omdat het te weinig nut heeft.

                                              Grote remmen is wel zeker een goede optie,serie remmen zijn na mijn idee te klein.

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.