schijf remmen achter

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum schijf remmen achter

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    fast cow
    Deelnemer

is hwt moeilijk om deze zelf te vervangen?

jutoma
      Deelnemer

Nee, is niet moeilijk!
        Ik heb ze alle twee pas vervangen.
        ( even de remklauw met een tyrip vast zetten aan de veer )

Mvg,
        jutoma

fast cow
        Deelnemer

leg ff uit hoe het in z’n werk gaat, heb ik nog bepaald gereedschap nodig?

Gupy
          Deelnemer

Nee, alleen wat kruipolie en ik geloof dop 19 voor de remklauwbouten en dop 17 voor de wielbouten.

Wiel er dus af, kruip olie op de twee bouten die aan de achterkant door de remlkauw zitten.
            Koffie of peuk.
            Met schroevedraaier de remblokken wat uit elkaar duwen.
            Remklauw losdraaien en aan dr kant houden door een touwtje.(anders hangt deze aan de slang)
            Remschijf kan er nu gewoon vanaf.
            Het kan zijn dat de handremtrommel en beetje ingesleten is waardoor je even moet tikken met een rubber hamer of blokje hout.

Na demontage even goed kijken aan de binnenkant van de schijf. Het komt wel eens voor dat de binnenste zuiger vastzit waardoor deze niet remt op de binnenkant. (dat zie je vanzelf aan de evt roest)

Remblokjes vervangen kun je zien op de site van Paashaas.
            http://www.opelvectra.info/home/bremacht.html

Veel sleutel plezier. :thumbup

fast cow
            Deelnemer

idd was een makkie. alleen ging de schijf er aan een kant moeilijk af, kheb er op moet rammen met een hamer.

Gupy
              Deelnemer

Dat is vaak zo. Handremschoentjes zitten dan wat klem in de trommel.

Leuk werk alleen je kan er flink vies van worden.:jerry

Famempeters

Is een leuke klus hoor als je een beetje redelijk redelik,gereedschap hebt een paar goed schroevendraaiers en let op tork bittjes zit een boutje met tork door de schijf altans bij die 98 er van mij en ook de astra,s kijk goed wat je los draaid haal de blokken los druk de cillnders in en haal met de 2 grote bouten de klauw er af en hang hem op .

handremkabel helemaal terug stellen onder dat plastic plaatje bij de hand rem en dan kan je hoop ik zo de schijf er af halen.

opbouw in omgekeerde volgorde let op bij het stellen van de hand rem eerst met de wartel in het trommeltje,dan pas hand rem stellen 2 of 3 klikjes met de kabel .

bert

Edvries
                  Deelnemer

origineel gepost door Famempeters
                    Is een leuke klus hoor als je een beetje redelijk redelik,gereedschap hebt een paar goed schroevendraaiers en let op tork bittjes zit een boutje met tork door de schijf altans bij die 98 er van mij en ook de astra,s kijk goed wat je los draaid haal de blokken los druk de cillnders in en haal met de 2 grote bouten de klauw er af en hang hem op .

handremkabel helemaal terug stellen onder dat plastic plaatje bij de hand rem en dan kan je hoop ik zo de schijf er af halen.

opbouw in omgekeerde volgorde let op bij het stellen van de hand rem eerst met de wartel in het trommeltje,dan pas hand rem stellen 2 of 3 klikjes met de kabel .

bert

Eh….hij is al klaar hoor…hahahaha :vertag;);)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.