Schijf krom ??

Forumindex Forums Modellen Kadett Schijf krom ??

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224388
    ColinH
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2009

      Wilde ik gisteravond romantisch met m’n vriendin naar het strand, na 2 km ongeveer een meur (koppeling/rem) ik denk shit mn koppeling staat in de hens.
      Maar na gas los laten remde hij heel erg af.
      Kwam veel rook van m’n linkerrem af en na 10 minuten weer terugnaar huis rustig aan en als ik hem liet uitrollen dan voelde dat de rem erop stond.

      Vannochtend heb ik het wiel eraf gehaald en de aan de schijf gedraaid, het lijkt alsof hij krom is, kan dit zomaar?

      Vrijdagavond ben ik thuis gekomen, gegeten en toen heb ik ‘m gewassen.
      Gister heeft hij de hele dag stilgestaan tot de avond.

      Ik ben niet zo handig met remmen, kan die krom zijn of kan blokkeerd de rem, dus dat die niet meer los komt?

      Graag hoor ik het als iemand wat weet.

      Alvast bedankt.

      Gr Colin

      p.s. Ik heb deze week besloten ‘m te verkopen, gebeurd dit :hmmz

      #17708613
      rinus747
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 May 2010

        Misschien dit?:

        Er kan natuurlijk altijd een remcylinder vast blijven zitten. Die drukt dan in 1 richting tegen de schijf, vooral als de klauw ook al niet soepel loopt.
        Op zich is dat makkelijk te repareren, maar als je je schijf roodgloeiend laat lopen, en hem dan stil zet om af te koelen, dan kan ie aardig krom worden.
        Ik heb eens een oom gehad die op die manier een ovale remtrommel overhield…..die moesten ze toen weer rond freezen
        Voor jou betekent dit waarschijnlijk nieuwe schijven, en blokken, en remcylinders…..Ik zou maar naar de sloop gaan om kosten in de hand te houden

        De hitte kan ook het lager afdichting beschadigen……Dat merk je over een jaar, want dat duurt even voordat dat gevolgen heeft

        #17708614
        Mad Max
          Lid sinds:
          25 September 2010

          Als je vrijdag lekker sportief hebt lopen remmen en vervolgens de tuinslang in je wielkast zet wil dat ook wel eens problemen geven. Meestal is het echter een vastgeslagen klauw, hoewel het wel raar is dat je em een stukkie kon draaien.

          #17708615
          testdrive
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 November 2008

            remklauw eraf halen en dan even kijken of je zuiger makkelijk terug gaat.
            zo niet zijn er 2 mogelijk heden of je zuiger zit vast geroest in je cilinder.
            of er is een remslang verstopt . dat tweede test je heel makkelijk door je nippel los tedraaien en dan je zuiger terug duwen gaat hij dan wel soepel is je remslang verstopt(gebeurd weinig)

            en kijk ook even of je geleider bussen van je remklauw soepel gaan en of je remblokken niet helemaal vast gerrot zitten

            #17708616
            testdrive
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 November 2008

              en of je schijfkrom is kom je wel achter als je de boel hersteld heb.
              dan rem je een keer stevig en als dan je pedaal trilt is je schijf krom, trilt hij niet is hij nog goed

              #17708617
              ColinH
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2009

                De had heeft niet meer gerold, vannochtend naar Mijdrecht (22 km), naar m’n werk, met een gangetje van 40-50 km/h.
                Gelukkig rijden er niet veel mensen om 5 uur sochtends hier. Na mn werk had Omega dokter Ralph van R&R Cartechnics (zit ook hier op het forum) gelukkig even tijd voor me.

                De remzuiger bleek vast te zitten, na wat teflon spoelde er vrij veel roest uit en nu zit ie weer goed.
                Mn remblok brokkelde gewoon af, zo heet was het geworden, dus morgen ff een nieuwe op. Rechts zal ik dan ook maar ff wat teflon bij de zuiger spuiten voordat die ook in de hens staat :hmmz
                Ben wel blij dat dit het was en niet de schijf krom of iets met de remklauw..

                In ieder geval bedankt voor de reactie’s. :thumb

                Gr Colin

                #17708618
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  ehm niet zomaar ergens teflon spray op spuiten, alleen maar op de remzuiger doen he ;) anders remt ie helemaal niet meer :D

                  #17708619
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Haha, dan wordt het lekker glad.
                    Heb ook ‘s iemand gezien die dacht slim te zijn en z’n onafgeveerd gewicht willen verlagen door aluminium remschijven te maken. Dat remde ook niet en zodoende hadtie een remweg van wel een paar honderd meter toen hij wilde remmen van 120 naar nul.

                    En hoe zat het ook al weer met teflon….het plakt nergens aan, behalve aan de bodem van de pan? ;)

                    #17708620
                    ColinH
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 July 2009

                      @*Jurgen* wrote:

                      ehm niet zomaar ergens teflon spray op spuiten, alleen maar op de remzuiger doen he ;) anders remt ie helemaal niet meer :D

                      Idd haha, ik had die ochtend voordat ik naar mn werk ging, wel wat teflon erop gespoten zodat het wat minder aanliep :P

                      Gr. Colin

                      #17708621
                      Mad Max
                        Lid sinds:
                        25 September 2010

                        Ik zou als ik jou was gewoon je klauw ff loshalen en reviseren. Nieuw rubber bijvoorbeld, want die roest komt daar niet zomaar. Daarnaast kan je dan ff fatsoenlijk de roest wegschuren want teflon is leuk maar geen magische roestoplosser ofzo.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.