Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › scheurtje in cilinderkop net boven schroefdraad bougie :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2015 om 21:03 #17272373
Hallo mensen,
Nadat de kettingspanner en geleiders van mijn astra g coupe(z22se) het had begeven en ik zat met de gevolgschade van kromme kleppen, ben ik samen met mijn vader aan het reviseren gegaan. Nu drie weken in gereden, maar nu viel koelwaterverlies mij op wat ook snel erger werd. Nadat ik de deksel opende en de bobine eruit haalde zag ik het euvel. Namelijk water boven op de bougie. Na inspectie openbaarde zich een miniscuul scheurtje net boven het schroefdraad van de bougie van de 4e cilinder en blijkbaar lekt daar koelwater uit het kanaal. Ik vrees dat dit zal zijn gekomen door eigen toedoen namelijk het (te strak) aandraaien van de bougie. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe cilinderkop, maar het valt me nog niet mee. Helemaal zonde want we hebben alle kleppenseals en kleppen vervangen en ik kan alleen maar gereviseerde voor rond de 7 a 800 euro vinden. Iemand nog een idee waar ik eventueel een kale kop kan vinden? Ik neem aan dat lassen, vullen en andere lapmiddeltjes niet geadviseerd wordt is het niet?!
b.v.d.
19 juni 2015 om 22:30 #18287677http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/motor-en-toebehoren/m930596724-alle-moter-onderdelen-van-de-z22se-te-koop.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kleppen kun je overzetten seals zou ik vervangen zijn de kosten niet, zou hem verder ook even nalaten kijken klep geleiders etc en eventueel afpersen en vlakken.
Je kan hem laten lassen geen idee of dat heel blijft.
19 juni 2015 om 22:35 #18287678Bedankt. Deze had ik ook al op het oog ;) De aanbieder niet bereikbaar via telefoon en nog immer geen reactie op mijn mail.
19 juni 2015 om 22:41 #18287679memberlist.php?mode=viewprofile&u=45951
Hij zit ook op het forum, heb net een aantal maanden terug mijn kop verkocht helaas.
Anders eens op http://www.schadeautos.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; kijken bij demontage auto’s en eens gaan bellen/mailen.
of ebay Engeland of Duitsland.
20 juni 2015 om 16:00 #18287680Ik vrees dat dit zal zijn gekomen door eigen toedoen namelijk het (te strak) aandraaien van de bougie.
Deze fout is gauw gemaakt bij de Z22SE, bougies zijn taps van vorm en moet je dus volgens specificatie aandraaien, want anders kan je blijven draaien tot de kop scheurt. Er zijn veel voorbeelden van koppen die over de hele lengte zijn gescheurd doordat dit niet bij iedereen bekend is.
Evenzo zijn er veel Z22SE blokken kapot gedraaid door op de verkeerde manier olie peilen, meet je hem koud, dan lijkt hij aan max te staan, terwijl hij eigenlijk aan het minimum staat. Hoe wel te meten is al eens aan bod gekomen op dit forum..
Gr,
The Duke -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.