Scheur in uitlaatspruitstuk c20ne

Forumindex Forums Modellen Kadett Scheur in uitlaatspruitstuk c20ne

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    kaneelschep
    Deelnemer

Hoi.

Ik kwam er laatst bij de keuring achter dat er een scheur in mn uitlaatspruitstuk zit. ik hoorde hem al fluiten als ie koud was, maar dacht er niet zo bij na.. is daar nog iets aan te doen?? of is dat einde verhaal en ander spruitstuk zoeken? en daarbij.. hoe moeilijk is het dan om een c20xe spruitstuk aan deze flensen te lassen? Ik kan best lassen, flexen enz..

Groetjes.

robbyrood
      Deelnemer

lassen met koper!

thomas-opel83
        Deelnemer

een standaard c20ne spruitstuk is gegoten staal,dus zou je al een plaat stalen flens moeten maken of kopen voor de ne.
          en dan flex je de pijpen van het xe spruitstuk af en bak je ze op die nieuwe platen flens.
          let wel op met de afstand van de bochten onder bij onderblok en carter!
          is best te doen als je een beetje geduld hebt.

bjornno

zo een flens maken is goed te doen heb de eerste zelfs gemaakt met de slijpschijf en als een een maat heb die in een bedrijf werkt waar ze een waterjetbank hebben kost het helemaal niets

gsifreakje

ik heb wel nog een ori uitlaatspruitstuk compleet met voorpijp en lamda voor de c20ne moet je maar u2u-en heb ook nog katvervanger en middendemper vervanger laat maar weten

kaneelschep
              Deelnemer

Nou, ik heb er dus 1 bij gsifreakje gehaald en die doet het prima.
                :thumbup

gsifreakje

woehoeee :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.