Scheur B-stijl behandelen Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Scheur B-stijl behandelen Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    tamiya
    Deelnemer

Bij mijn Corsa B van 2000 heb ik last van de welbekende scheur in de B-stijl aan de bijrijderskant. Ik ben er inmiddels achter dat de enige manier om het op te lossen, is oplassen vanaf achterkant, maar dit gaat me te ver ;). Dus dan accepteer ik de scheur maar zoals die is, alleen ik zou graag willen dat het qua roest niet erger wordt. Wat is de beste methode om de scheur te behandelen en het toch wat waterafstotend te maken? Heb de plek al bijgewerkt met lakstift en scheur ook al opgevuld met kneedbaar staal, maar dat valt er na een tijdje allemaal weer af. Ik hoor het wel, alvast bedankt!

Corsa_GSi
      Deelnemer

De enige oplossing is hem te laten lassen en dan plamuren en spuiten.
        Maar als je dat alleen van buiten doet, dan komt het gewoon weer terug.

Iemand hier op het forum had is een keer gepost hoe je hem perfect kon maken vanaf binnen uit.

joop1970
        Deelnemer

Roest zoveel mogelijk weghalen en een heel erg flexibele kit erop leggen. Dat is het enigste wat roest een beetje tegengaat.

robert_corsa

plaatje erachter lassen, roest zover mogelijk verwijderen, zickspray en overspuiten (alleen de stijl)

even een andere vraag, bij b die ik vrijdag ophaal heeft het totaal niet, hoe zorg ik dat dat zo blijft?

joop1970
            Deelnemer

Dat is volgens mij totaal random. Er zijn er verschillende die het hebben, ook na de facelift en volgens mij gebeurt het gewoon. Ik denk niet dat je er nog last van gaat krijgen, anders had het er vast al gezeten. Niet te hard de deur dicht gooien schijnt te helpen.

Anoniem

@robert_corsa wrote:

plaatje erachter lassen, roest zover mogelijk verwijderen, zickspray en overspuiten (alleen de stijl)

even een andere vraag, bij b die ik vrijdag ophaal heeft het totaal niet, hoe zorg ik dat dat zo blijft?

zinkspray kun je niet fatsoenlijk overspuiten ;)

m,n vrowtje heeft ook n 98er b corsa gehad
                die geen last van deze kwaal had
                dus niet alle b,s krijgen dit probleem
                en er werd af en toebest stevig mee gereden
                als die op temperatuur was

ietsje verlaagt met 195-45-15 bandjes
                dus ook geen ballon banden die het meeste opvingen

kwestie van geluk of pech dus :shock:

geloo wel dat als je t wel hebt
                het apk afkeur kan zijn :shock: (als ze t zien ;) )

joop1970
                Deelnemer

Was vroeger afkeur, tegenwoordig niet meer:
                  http://www.autoadviezen.nl/Fotos_Corsa_scheur.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

Trek maar eens hard je b stijl naar buiten, zie je het gewoon open splijten.

Anoniem

ok dus versoepeld tjah had ik niet meegekregen

wordt t iets makkelijker van
                    maar voor mezelf zou ik het toch gerepareerd willen hebben ;)

maar m,n vrouwtje rijd tegenwoordig vectra
                    die heeft z,n eigen kwaaltje :shock: ;)

tamiya
                    Deelnemer

Allemaal bedankt voor de reacties. Dan haal ik voorlopig de ergste roest weg en leg ik er een siliconenkit laagje in. Het op laten lassen heb ik de middelen niet voor/kan ik zelf niet, dus dat gaat mij wat te ver ;). Jammer dat die B stijl scheur er zit, verder heeft de auto weinig roest. Het vreemde vind ik trouwens ook, dat het scheurtje aan de bijrijderskant zit. Deze deur wordt over het algemeen toch minder vaak open/dicht gedaan dan aan de bestuurderskant of heeft het daar niks mee te maken? :hmmz

Jurgen
                      Deelnemer

gaat meer om het torderen van het chassis, daardoor ontstaan die scheurtjes. Ik heb het een jaar of 3 geleden ook hersteld bij de corsa van mijn ouders. Netjes een gaatje geboord aan het einde van de scheurtjes zodat het niet verder scheurt, daarna de scheurtjes gelast en geplamuurd en netjes gespoten. Je zag er helemaal niks meer van terug. Alleen een half jaar later scheurt het eronder gewoon weer.

John Opeltje
                        Deelnemer

dat is wel k.t dat het zo snel terug komt wou het bij mij namelijk ook herstellen ma veel zin heeft het dus niet :(

Anoniem

En mijn Corsa B uit 1996 heeft het weer niet.
                            Ook de vorige van 1995 had het niet.

midnight black
                            Deelnemer

Dat soort scheurtjes komen vaker voor, ook bij andere merken: Mijn Astra G 3 deurs op de kopse kant van de deur daar waar de raamlijn begint, Peugeot 205-309 boven de zijraampjes, Golf 1, Seat Ibiza ook bij de B-stijl.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.