Scheun afgesleten banden + uitlijnen starre achteras

Forumindex Forums Modellen Astra Scheun afgesleten banden + uitlijnen starre achteras

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Zdenek
    Deelnemer

Beste mede-forummers,

Vanochtend had ik opeens een lekke band op werk, ik kijken en tot mijn schrik zwaar (binnekant) afgesleten banden!
      Heb een Astra H Twintop uit 2006 met 19inch velgen. Banden zijn nog maar 2 jaar oud.

Zie foto’s:

Dus zal mn Astra ook uit moeten laten lijnen maar lees op Google wisselende verhalen mbt de starre achteras.
      Ik lees dat veelal de rubbers zijn versleten.

Experts hier die meer kunnen over het schuine afslijten en hoe dit op te lossen?
      Ik heb over 2 weekjes APK dus als ik eventueel rubbers enz moet laten vervangen dan kan dat mooi dan gelijk.

Op internet kom ik reparatiesets achterasdragers en achterasrubbers tegen, wat heb ik dan nodig?

https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/rubbers-draagarm-en-subframe/opel/astra-h-twintop-bouwjaar-2005-09/c598-588-14676/rep-set-achterasdrager-10154-febi/p116083.html#specificaties
      http://www.fsrs-opelwebshop.nl/achterasrubber-opel-astra-h-meriva-b-zafira-b.html

http://www.auto-onderdelen24.nl/vaico/2220379

total_recall

die is wel erg raar afgesleten .. op maar 1 plek van 2.5 / 3 cm, weet je zeker dat het een normale slijtage is ? en niet ergens een stuk wiel kap los hebt hangen en dat geschaafd heeft?
        of hij staat erg doorgezakt erbij dat de banden zo staan: /

ben dit nog nooit tegen gekomen zo erg versleten, wel van halverwege slijtage, maar niet zo’n klein stukje

Zdenek
        Deelnemer

@total_recall wrote:

die is wel erg raar afgesleten .. op maar 1 plek van 2.5 / 3 cm, weet je zeker dat het een normale slijtage is ? en niet ergens een stuk wiel kap los hebt hangen en dat geschaafd heeft?
          of hij staat erg doorgezakt erbij dat de banden zo staan: /

ben dit nog nooit tegen gekomen zo erg versleten, wel van halverwege slijtage, maar niet zo’n klein stukje

Volgens mij geen los hangende wielkap, ik zal het mijn monteur laten controleren.
          De wielen lijken wel een beetje /—- te staan.

Is er enig preventief onderhoud uit te voeren mbt de ophangrubbers?

Dolby
          Deelnemer

Dit lijkt alsof de auto mogelijk niet goed is uitgelijnt geweest en hebben we banden voldoende draagkracht?

Met draagkracht bedoel ik als je bijvoorbeeld 97Y hebt. Het gewicht van de auto per as moet overeen komen met de draagkracht van de band. (zie link voor meer informatie).
            http://www.autobanden24.com/informatie/laadvermogen-banden.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Het dit al eens eerder gezien bij iemand die banden had gemonteerd die achteraf niet voldoende draagkracht had. En had ook ongeveer het zelfde resultaat dat
            zelfs de binnenkant van zijn band helemaal kaal was met maar 5000KM gereden te hebben.

b07

lijkt er meer op dat er iets aanloopt, misschien alleen met inveren, je zou is onder je auto kunnen kijken hoeveel ruimte er tussen je band en wielkast zit, als je de auto opkrikt dan zakt de band en, kan je ook in je wiekast kijken/voelen of je schaaf plekken ziet, anders haal je het wiel eraf zie je het nog beter.

misschien zijn je banden net te hoog/breed of verkeerde et waarde.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.