Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Scherpe geur airco…?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2010 om 16:16 #17219145
Hallo,
Ik heb in m`n Astra G last van een terugkerende scherpe nare chemische lucht. De airco is al gereinigd, maar dit heeft geen resultaat gehad.
Verder vind ik de ruiten snel beslaan, het interieurfilter is nieuw en droog.
Weet iemand of koudemiddel een scherpe geur heeft, en bij lichte lekkage van bijv. de verdamper in het interieur terecht kan komen ?
De airco gebruik ik eigenlijk maar weinig en het maakt voor de geur niet uit of deze aan of uit staat. Kan het zijn dat de droger vervangen moet worden, en waar bevindt deze zich ?Alvast bedankt voor eventuele reakties !
Marco
20 juni 2010 om 21:16 #17647054beetje late reactie maar misschien voor de volgende lezers..
vaak als je airco muffe/vieze geur heeft en het andere baat niet..
zoals airco cleaners..laat je verdamper is schoonmaken (soort radiateur in je dash) uitwendig
doordat die koud en steeds warm word kan er vuil op blijven zitten
wat weer bacterieen tot gevolg heeft.. en dat stinkt zo..heb het al bij meerdere auto meegemaakt.. verdamper schoongemaakt en dan weer verse frisse lucht.. kan echt smerig zijn :puke
dit is bij veel autos een *censuur* karwei :cry maar helpt wel20 juni 2010 om 21:21 #17647055Je zou is moeten kijken of je overloopje niet verstopt zit.
dan laat ie zn afvalwater staan. dat kan ook meuren.Als je het tuitje gevonden hebt kan je daar naar binnen met een speciale reiniger… Die komt dan ook bij je verdamper uit ;)
De aircoboer kan je dr wel aan helpen, zijn apparte dingen met een lange spriet
21 juni 2010 om 08:57 #17647056Beter een late reaktie dan geen reaktie…..!
Ik heb inmiddels de afdekking van het kachelhuis gedemonteerd en tot m`n verbazing geconstateerd dat de airco verdamper er eigenlijk gewoon schoon uitziet. De vreemde lucht komt wel zeker uit die hoek, maar zou mischien ook wel eens veroorzaakt kunnen worden door de kachelweerstand als deze warm wordt.
Ik ben dit nog aan het onderzoeken…..Ik vraag me wel af hoe je de verdamper het beste reinigt. Uitbouwen en schoonspuiten..?
Marco
21 juni 2010 om 19:12 #17647057waarschijnlijk idd een ‘schimmel’ op je verdamper.
Veel voorkomend probleem.Mijn advies:
Airco goed laten reinigigen en niet met zo’n beun spuitbusje wat een paar weken werkt.Het probleem heeft niets te maken koudemiddel of je droger.
Demonteren van je verdmaper is ‘zinloos’suc6
27 juni 2010 om 19:46 #17647058origineel gepost door Marco197l
Beter een late reaktie dan geen reaktie…..!Ik heb inmiddels de afdekking van het kachelhuis gedemonteerd en tot m`n verbazing geconstateerd dat de airco verdamper er eigenlijk gewoon schoon uitziet. De vreemde lucht komt wel zeker uit die hoek, maar zou mischien ook wel eens veroorzaakt kunnen worden door de kachelweerstand als deze warm wordt.
Ik ben dit nog aan het onderzoeken…..Ik vraag me wel af hoe je de verdamper het beste reinigt. Uitbouwen en schoonspuiten..?
Marco
nee niet demonteren..:o onder de motorkap bij schutboard (metaal tussen motor en dash) zie je 2 metalen(alu) leidingen naarbinnen gaan die zijn van de verdamper , dan weet je op welke hoogte je moet zoeken.. ps controleer het rubberen afwaterings tuitje ook.. zit er in de buurt..
bij corsa b zit ie onder het dashboardkastje .. als je op de bijrijders stoel zit en je benen strekt.. zit ie boven je linkervoet in het zwarte plastic..
let op is echt een *censuur* werk. :argue22 oktober 2010 om 20:28 #17647059Hier nog een late reactie…
Dit komt mij bekend voor, maar dan met een Vectra A.
Ook een scherpe geur en beslagen ramen.
Uiteindelijk bleek de kachelradiator lek te zijn.
Blijkbaar een vaak voorkomend probleem bij de eerste serie’s vectra’s.Grt Sake
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.