Scherm vraag

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Scherm vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218793
    Turan-GTS
      Lid sinds:
      8 March 2010

      Beste,

      had me al voorgesteld (klik hier)

      ik heb een vectra gts 2003 model. Nu ben ik wijzer geworden via deze forum dat de boardcomputer schermen verdeeld zijn onder

      TID – geeft de minimum dingen aan zoals tijd datum
      GID- geeft de functies/rijbereik/ etc. aan
      CID- geeft het zelfde als GID aan maar dan in kleur.

      Ik heb zelf een GID in dit geval.
      Alleen toen ik net fotos aan het bekijken was van een medeforum lid.

      Zag ik de volgende

      Zelf heb ik dit niet, bij mij geeft die onder de toerenteller dit icoon neer. Maar dan weet ik niet welke van de 4 banden, weinig bar heeft, of uberhaupt de sensor kaduuk is.

      Maar de scherm wat er op de bovenste foto is afgebeeld, dat is toch ook een GID scherm? Kan ik deze functie wat erop de scherm is, in me auto installeren? Of wordt dit te veel werk?

      Thanx alvast voor de reacties

      Turan

      #17631740
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        vanaf 2004 (meen ik) is opel naar een nieuwe generatie autoradio’s gegaan.
        Van bv de NCDC2013/2015(met navi) naar de CD30, CD70 of DVD90.

        Grote kans dat vanaf toen wat uitgebreider dit soort informatie zichtbaar is.

        #17631741
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Yupzs, volgensmij heeft bas gelijk. Ik heb ook een gid en die geeft idd in de gid het bandespanningsprobleem aan. Komt echter daarna ook in het vierkantje van de toerenteller te staan, idem bij bijvoorbeeld een probleem met de verlichting. In de gid netjes welk lampje en in het toerentalschermpje alleen een lamp met een streep er door heen. Wat voor een radio zit er in?

          Safe driving Jurgen

          #17631742
          GTS Power
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            das een bekende foto:P

            #17631743
            Turan-GTS
              Lid sinds:
              8 March 2010

              Ik heb een ccr 2006. Maar bij mij zegt die ook welke lamp precies defect is in de GID zag ik laatst.

              Maar de bandspaningsensor display onder de toerenteller weergeeft het continu sinds ik de auto heb. Maar heb ik helemaal niks in de GID zichtbaar.
              Dus weet niet bij welke band ik moet beginnen, of bij welke sensor de probleem is.

              Maar is dit bandenspanning aanduiding radio verbonden dan? Dus als ik een NCR2013 of NCR2015 erin prop, krijg ik dus wel te zien de scherm zoals boven geplaatst foto?

              gr. Turan

              #17631744
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                nee maar de boord computer wordt wel geregeld via de radio unit.
                Dat is bij de ncdr1100/1500 iig wel het geval. Dus dat zal bij de NCDC2013/2015 van hetzelfde zijn aangezien dat de 2din versie is van de eerder genoemde radios.

                Maar met een NCDC zul je nog steeds hetzelfde GID scherm gebruiken. Dus nog steeds dezelfde meldingen in je scherm.

                Wellicht dat het scherm wat jij hebt laten zien afkomstig is van een CD70 radio (of van dezelfde leeftijd) wat een NIEUWERE generatie radios is en ook een NIEUWERE generatie GID scherm.

                Het is niet zo dat alle GID’s uit de vectra hetzelfde zijn.

                #17631745
                ReNeGade316
                  Lid sinds:
                  27 November 2007

                  mijn vectra komt uit 2003 en ik krijg wel alle meldingen op de BC en heb nu een alpine radio er in zitten hier voor zat er een vdo cdr2005 toch ook een oudere simpele radio :hmmz

                  #17631746
                  Turan-GTS
                    Lid sinds:
                    8 March 2010

                    origineel gepost door ReNeGade316
                    mijn vectra komt uit 2003 en ik krijg wel alle meldingen op de BC en heb nu een alpine radio er in zitten hier voor zat er een vdo cdr2005 toch ook een oudere simpele radio :hmmz

                    Dus je hebt de zelfde melding wel is meegemaakt zoals op de bovenste afbeelding getoond wordt??

                    #17631747
                    ReNeGade316
                      Lid sinds:
                      27 November 2007

                      ja dat klopt als de bandenspanning te laag was of een lampje kapot krijg ik een icoon in mijn toerenteller en de uitleg op de BC ook nu met de andere radio

                      #17631748
                      CORSAGSI
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ik denk dat hij een ander probleem heeft, ik vermoed dat hij alleen het symbool van de lekke band in zijn toerental schermpje heeft staan ! deze melding verschijnt inderdaad niet op het grote scherm, alleen als 1 of meerdere banden een lage bandenspanning heeft laat ie het schermpje zien waar hij de foto van geplaatst heeft,

                        als je inderdaad constant het symbool van de lekke band in het toerentalschem ziet wil dit zeggen dat 1 of meerdere bandenspanning sensoren of het stuurapparaat defect is !!

                        greetz,

                        #17631749
                        yzf1kr
                          Lid sinds:
                          3 January 2005

                          Dan heb je inderdaad een probleem.

                          Zonder uitlezen kom je er dan niet achter welke sensor stuk is.

                          De enige oplossing is daarna de sensor vervangen, of alle sensoren verwijderen. Anders blijft hij een foutmelding geven.

                          #17631750
                          sw_reijnders
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 October 2005

                            ff opcom eraan hangen ;)

                            #17631751
                            GTS Power
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 May 2008

                              het maakt volgens mij niet uit of er een sensor kapot is want als je rijd zonder sensoren(b.v. winterwielen) geeft ie nix aan.

                              dus de meeste kans heb je dan bij het stuurapparaat vermoed ik.(in elke wielkast 1)

                              de melding in je toerenteller is geel van kleur als de spanning iets te laag is en als de spanning veel te laag is wordt die melding rood van kleur.

                              #17631752
                              CORSAGSI
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                origineel gepost door gts power
                                het maakt volgens mij niet uit of er een sensor kapot is want als je rijd zonder sensoren(b.v. winterwielen) geeft ie nix aan.

                                dus de meeste kans heb je dan bij het stuurapparaat vermoed ik.(in elke wielkast 1)

                                Klinkt logisch, bij mij hebben ze toen ook een stuurapparaat vervangen linksachter ,het was best nog een duur grapje dacht ik,maar bij mij was het gelukkig nog garantie toen !

                                greetz,

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.