Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Schema's voor aansluiten meters op C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2010 om 18:55 #17220112
Hallo,
Ik ben van plan 3 meters aan te gaan schaffen.
-Voltmeter
-Oliedrukmeter of Olietemp. meter
-Lucht/Benzine verhouding..?Maar aangezien ik van dit soort electronica geen ballen verstand heb, vroeg ik me af of er hier mensen zijn die er wél verstand van hebben.
En is voor mij een oliedrukmeter of olietemp.meter belangrijker..
Ik hoor/lees het graag even qua reacties..
Mvgroeten Eric
16 april 2010 om 19:26 #17657741olie druk geeft het digidash aan dacht ik (waar jij nu ook weer mee gaat rijden?)
dus dan zou ik olie temp doen. hier schijn je goed een sensor achter in het blok te kunnen doen. (plus min stroom) plus min sensor)?
voltmeter (direct van de acu af?)
en lucht en benzie verhouding. (airflow) meter moet aan de lamdasonde, maar hoe en met welke draden?
16 april 2010 om 20:23 #17657742digidash heeft ook een voltmeter.
olietemp kun je een sensor achterin de pomp maken, dop eruit, sensor in de dop maken, en dop weer terug.
afr meter weet ik zo niet waar die in of aan moet
16 april 2010 om 20:33 #17657743A/f ratio meter komt op je lambra..
Ik heb hem op een enkeldraads aangesloten :P onnauwkeurig :PDe oliedruk en temp komen op de bijgeleverde sensoren….Das vaak plus en min…
De tempsensor voor de olie zet ik in mn pomp (er zit een moer/plug in gedraait waar je makkelijk schroefdraad in kan tappen.
16 april 2010 om 20:41 #17657744Ahhhhh kijk, reacties :)
Ja klopt, me digidash heeft een voltmeter en een oliedrukmeter.
Maar moet ik voor de oliedrukmeter wel een sensor hebben.
Dacht dat die sensor op de oliepomp gemonteerd moet worden.Ik weet niet of er bij deze meters (die ik heb gezien) de delen mee worden geleverd.
Groeten Eric
20 april 2010 om 19:23 #17657745voltmeter (direct van de accu af?) dit zou ik niet doen blijf die aan en dan is je accu snel leeg
dan moet je hem al met de geschakelde plus van de contact paken20 april 2010 om 19:30 #17657746Dast juist wel de bedoeling, je schakeld m dan aan en uit via een contactdraad ;)
Voor de oliedrukmeter heb je een drukpotje die je in je motor draaid.
Die moet je bij je meter krijgen lijkt mij.Mijn set nightfligts had alles er bij, maar ik kocht die set gebruikt (gewoon een hagelnieuwe set)
20 april 2010 om 20:41 #17657747Ok, dus voltmeter via geschakelde +
en de oliedruk via die sensor. Maar zit die sensor niet standaard op een C20XE?
Want op mijn digidash geeft ie ‘vol’ aan..Groeten Eric
20 april 2010 om 20:46 #17657748Ik heb bij mijn eigen de digidash appart van de losse klokjes.
Schijnt dat het niet lekker werkt als je 2 meters op 1 druksensor zet ;)
Heb je al meters gekocht? dr zit een aansluitschema bij he…….
20 april 2010 om 20:48 #17657749elk digidash waar de druk meter niet op zit aangesloten geeft hij de druk vol aan (moet ik ook nog doen):vertag
20 april 2010 om 20:53 #17657750Je had toch ook een niveau meter op zon digidash? voor als je een sensor in je carterpan hebt?
21 april 2010 om 16:02 #17657751Is dit dan de stekker voor de oliedruk of olie-temperatuur? want ik heb deze wel, maar kan hem nergens op aansluiten..
Digitale teller
-Oliedrukmeter
-Watertemperatuur
-Voltmeter
-Benzinemeter21 april 2010 om 16:05 #17657752das een nivosensor…dat zit ook op digidash volgensmij………..
Heb ik niet op mijn pan iig…
21 april 2010 om 16:06 #17657753Die sensor in de carterpan is een olie niveau melder, lampje in een kadett GSI midden op het dash.
De olie temperatuur kun je aansluiten achterop de olie pomp.
De spanning met die volts aan geeft kan rechtstreeks op de accu.
De olie druk zit rechtstreeks achter op de olie pomp.
De lucht benzine verhouding komt met een lambda sonde in de uitlaat.
21 april 2010 om 16:42 #17657754Thnx Freek…
Vraagje aan jou…. Weet je nog dat we mijn binnenverlichting hadden aangesloten op een draadje die naar de digidash zou moeten…?
Was die nou van de oliedruk?
Zo ja, dan kan ik die op de meter aansluiten toch?Groeten Eric
21 april 2010 om 16:44 #17657755Nee, dat kan niet.
Die draad die wij aangesloten hebben is voor het olie druk lampje, niet voor de druk meter ;)
21 april 2010 om 16:46 #17657756Ik zie ook steeds deze? waar moet deze komen dan?
Groeten Eric
21 april 2010 om 16:53 #17657757Die zwarte aansluiting komt je lampje aan, dat andere pinnetje is voor de olie druk meter.
deze komt achterin de olie pomp, ik heb zo ff geen foto, sorry.
21 april 2010 om 17:44 #17657758Hier het uiterste linkse gat met draad… ?
21 april 2010 om 18:36 #17657759Btw meters zijn nog niet gekocht, aangezien ik een a-stijl met 3 meters aan het in elkaar friemelen ben :)
Het zullen 3 plasma-meters
of 3 meters night/smoke
21 april 2010 om 20:41 #17657760Nee die linkse is waar ik mijn sensor in heb gedaan.
Die sensor die je zelf hebt gepost die komt achter de linkerkant van de pomp die je ook gepost hebt.
23 april 2010 om 09:43 #17657761je kunt ook een adapter tussen je oliefilter plaatsen!
23 april 2010 om 10:22 #17657762Die dingen zijn kut….Heb hem zelf ook. ook met die sensoren
Je filter komt zo nog meer naar buiten, das niks waard.De tempsensor kan in die loze dopmoer in de oliepomp en de druksensor draai ik dan in het onderblok met een verloopnippeltje…
De oliedrukschakelaar in de pomp vervang ik voor zon dubbelwerkende, maar das dan alleen voor het digidash…
25 april 2010 om 07:17 #17657763Ja klopt, werken met zo’n adapter zou ik niet doen…
Maar goed, ieder zijn keuze :)
Ik ga volgende maand de 3 tellers bestellen, kan deze maand niet meer omdat de tuin van onze rekening vreet :P
Het worden trouwens wel van die ‘night’ meters, maar dan met blauwe led’s, deze zullen dan uiteraard verwisseld worden met groene led’s :)
Tevens zit er bij alle tellers, de dingen die ik nodig zal hebben, dus sensoren,klemmen enz enz.Denk dat ik eerst wel even vooruit kan met deze info..
Bedankt allemaal.
Groeten Eric29 april 2010 om 18:42 #17657764ik ga zaterdag ook een olietemp aansluiten op de kadett. hier heb ik wat aan. ff gaatje boren en draad erin tappen.:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.