Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2013 om 14:50 #18193570
jup, Vacuum of MAP sensor.
Willem
2 december 2013 om 15:53 #18193571hierbij het filmpje
nu loopt hij dus weer WEL stationair…… en gister NIET
nieuwe opcom is besteld en vrijdag binnen…
mischien geeft jullie dit een verfrissende kijk?? dat zingen is wat ik bedoelde,duidelijk te horen
waar zouden jullie aan denken??
btw voordat de kop eraf ging heb ik hem nog laten lopen en hij liep perfect! ook al lekte hij kvs dus dit is pas nadat hij weer voor het eerst liep toen de kop gefixt was[youtube:3ipf77zz]http://www.youtube.com/watch?v=6i6qawrQxPQ[/youtube:3ipf77zz]
2 december 2013 om 16:04 #18193572Piep klinkt wel eng, doet ie dat ook met de Multiriem los??
hoog toeren, toch zoeken in Gasklepstand / Gasklepsensor / Valse lucht / MAP sensor
Willem
2 december 2013 om 16:15 #18193573Hij piept alleen maar als hij stationair loopt het lijkt onder me inlaatspruitstuk vandaan te kome,kan dit ook me distributieriem zijn?? En als t de distri-riem is wat kan ik hier aan doen?? Het kan niet kone door een tandje verkeerd toch?? En wat zou ik aan me multiriem moeten doen ?? Stel dat deze t is?? Naar lijkt me nogal gek want t komt temidde van me blok,
Sensore op me gasklep al gecheckt = oke
Valse lucht lijkt me sterk heb alles gecheckt
Map sensor zou kunne maar heb moterstoring zou hem graag eerst willen uitleze voordat ik lukraak dinge ga doen
2 december 2013 om 18:38 #18193574Dit klinkt identiek zoals ik het had met mijn 3.0 v6 onderste deel van inlaat sloot niet goed aan op de kop, daardoor een hoog gejank zoals dit !
dat deel toen vervangen voor het deel van de c25xe en was daarna stil, trok dus valse lucht
[youtube:1yjxigrz]http://www.youtube.com/watch?v=HzmH7PqEi6I&feature=c4-overview&list=UUGLPsqw7iRwRNhT2vTbuSdA[/youtube:1yjxigrz]
2 december 2013 om 19:16 #18193575Hoop niet da t dat is want dan kank r bijna niet meer bij,maar dan moet ie toch als ik gas geef ook fluiten/piepen?? En dat doet ie niet
2 december 2013 om 19:47 #18193576Klinkt in mijn oren als dat probleem van mij, Heb je nieuwe pakkingen gemonteerd ?
2 december 2013 om 20:08 #18193577Of lekkage bij de inlaat / kop verbinding, of lekkage tussen onderhelft en powerbox
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
2 december 2013 om 22:34 #18193578@vannos bedankt voor je filmpje en de moeite!
ik heb overal nieuwe pakkingen tussen gezet en oude goed verwijderd op de kop zit alles goed strak vastgedraaid dat heb ik toen expres gedaan omdat ik er naderhand bijna niet meer bij kan als het lekt :thumb ,ik vermoed dat het in me powerbox/onderhelft zit,zal morgen wel is kijken,me neef had t erover met remreiniger op me inlaat spuiten en als hij dan anders gaat lopen weet ik dat het hieraan ligt? maar kan dus al met bijna 100 % zekerheid zeggen dat het hieraan ligt!?
maar dat verklaart toch nog niet die moterstoring?? of is dat een gevolg vd valse lucht( miss dan)
hoe dan ook baal er flink van dat me op-com kapot is…
kan nu als een kip zonder kop gaan zoeken ( op de ouderwetse manier :jerry )laat morgen wel weer wat van me horen
grtz
2 december 2013 om 23:11 #18193579maar iemand een schema misschien voor het aansluiten van me vacuüm slangen en dan voor een x16xe met powerbox en ZONDER secundaire luchtpomp?? krijg het echt nergens gevonden en wil het toch even na-kijken of dat alles wel zit zoals het hoort
2 december 2013 om 23:28 #18193580Stond er niet een schema op corsa-novatuning over hoe je zo’n box aan moest sluiten?
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/TuningB.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 december 2013 om 02:38 #18193581Klopt die pagina had ik al gelezen,maar snap jij iets vd beschrijving vd vacuum?? Ik niet :jerry de foto kan ik helaas niet hier plaatse met de nr’s vanwege te lage resolutie….
Maar hier de beschrijving wat bij de foto staat:
Punt 1: vastmaken aan het blok > de kleine carterontluchting
Punt 2: deze komt van rechts vanaf de sensor bij het wit/gele vandaan
Punt 3: deze zit vast aan de kleine aansluiting aan de dikke slang die van Powerbox naar hoofdremcilinder loopt.
Punt 4: deze zit vast aan het slangetje die vanaf de sensor met de blauw/rode stekker komt
Punt 5: deze zit vast aan het slangetje die vanaf het ronde ding aanIk snap hier nog niet veel van! :shock:
3 december 2013 om 05:26 #18193582Als die warm is word het piepen dan ook minder? Ik zou gaan voor een lek of je riem te strak.
3 december 2013 om 17:31 #18193583blokje loopt weer perfect!!! beter zelfs nog als eerst !!! :D :D het was me powerbox die niet goed afsloot op me inlaatspruitstuk! dus mijn dank is heel erg groot VANNOS :thumb
maar nu wil ik alleen nog even me vacuüm checken omdat ik bijna zeker weet dat het niet klopt!
iemand misschien die me hiermee kan helpen??
3 december 2013 om 22:26 #18193584Bij mijn mantzel had ik 2 kleine aansluitingen.
1 op de tuut van de rembekrachtigerslang nippel.
Die ging alleen naar de map sensor.
Op de andere zat met T- stukjes de benzinedruk regelaar, carterventilatie, en tankventilatieklep.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
4 december 2013 om 11:25 #18193585Kan je aub kappen met de titel van je topic te veranderen? Je vroeg mij laatst om te reageren in je topic via de PM/u2u, maar kon ‘t hele topic niet meer vinden.
4 december 2013 om 12:06 #18193586haha sorry ! :thumb maar ik stuurde toch dat me topic in ecotec stond?? als je dan erachter leest ivartje,moet je dat wel kunnen vinden lijkt me??
4 december 2013 om 21:47 #18193587heb het nu zo aangesloten:
carterontluchting kleppendeksel naar brandstofdrukregelaar en dan een t-stukje en stuk slang naar de rembekrachtigingsslang op dat nippeltje en weer een t-stuk naar een dikke zwarte vacuum slang en vanuit daar naar dat wit/gele sensortje
klopt dit zo??
5 december 2013 om 09:52 #18193588Dat klepje met tuutje midden op de rembekrachtigerslang is Continu vacuum, brandstofdrukregelaar en carterventilatie moten motervacuum hebben.
De map, brandstofdruk, en carterventilatie moeten de directe inlaatvacuum hebben, geen constant vacuum.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
5 december 2013 om 12:15 #18193589Dus ik moet me brandstof druk regelaar en carterventilatie op me motervacuum zetten? Maar welke slang is dat??
En de rest moet de continue vacuum??
5 december 2013 om 15:39 #181935901: van de Rembekrachtigerslang naar vacuum actuator (grijs) en dan naar ???3wegklep???
2: van de Rembekrachtigerslang naar Vacuum actuator (zwart), en dan naar potje op uitlaatspruitstuk (niet nodig bij mij want die is eraf)
3: van Gasklep / Inlaat (let op moet NA de gasklep zitten) naar tankventilatie klep (met blauw-rode stekker op de foto), en dan naar rechter spatscherm
4: van Gasklep / Inlaat (let op Moet NA de gasklep zitten) naar MAP sensor (zit aangesloten)
5: van Inlaat naar Kleppendeksel (zit ook aangesloten)
dus wat ik nog aan moet sluiten denk ik?
1: van de Rembekrachtigerslang naar vacuum actuator (grijs) en dan naar 3wegklep
2: van de Rembekrachtigerslang naar Vacuum actuator (zwart)
3: van Gasklep / Inlaat (let op moet NA de gasklep zitten) naar tankventilatie klep (met blauw-rode stekker op de foto), en dan naar rechter spatschermnu snap ik bij 1 het verhaal van remslang naar vacuum actuator (grijs) met die grijze stekker erop toch? maar wat is dan die 3 wegklep?? is dat dan met dat wit/gele ding erop een 3-wegklep??? en moet hij dan erop zij op of onderop??
stap 2 snap ik ook,teminste als dat da vacuumpotje is met een zwarte stekker of?
maar stap 3 hoe zit het daarmee dan??”
als ik dit goed heb zitten is dan alles kwa vacuum aangesloten??
5 december 2013 om 15:53 #18193591Grijze actuator en 3wegklep is alleen bij modellen met Airco.
De grijze actuator is geheel grijs.
Als je geen airco hebt behoor je ook geen tuutje aan de eenwegklep van de rembekrachtigerslang te hebben.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
5 december 2013 om 18:59 #18193592Die van mij heeft airco ja! Maar hoe moet ik t nou aansluiten dan?? Snap r helemaal niks meer van
5 december 2013 om 19:21 #18193593Ik heb op mijn spruitstuk deze dingen zitten ( vacuum )
Rembekrachtiging
Brandstofdruk regelaar
Van kleppen deksel naar spruitstuk
En volgens mij een slangetje naar koolstoffiltermeer zit er bij mij niet op !
5 december 2013 om 22:01 #18193594Kort en bondig:
> Liefst ALLEEN op het spruitstuk, zonder T-stukjes:
– MAP sensor (aan Schutbord)> Rest Direct op het Spruitstuk: (mag met T-stukjes)
– Benzinedrukregelaar (op injectorrails)
– Tankventilatieklep (transmissiezijde tussen inlaat en motorblok)
– Carterventilatie (op Kleppendeksel (kleine tuut))> Op het eenrichting klepje in de slang van de rembekrachtiger (alleen uitvoeringen met Airconditioning):
– Klepje aansturing 3-wegklep (Grijze Actuator op Linker veerpoot)Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.