Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2013 om 14:26 #1819354530 november 2013 om 17:04 #18193546
Hij loopt !! Distributieriem stond verkeerd
30 november 2013 om 17:06 #18193547:jerry
30 november 2013 om 17:15 #18193548:thumb Heb je mazzel mee gehad!
30 november 2013 om 17:37 #18193549Bij deze niet kunnen vinden.
Was een gsi fase 1 met tellerkabelSent from my GT-I8190 using Tapatalk
30 november 2013 om 17:37 #18193550Motorlampje, blijft ie branden of gaat ie knipperen??
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
30 november 2013 om 19:31 #18193551heb ik zeker geluk mee gehad…. mij neef is automonteur en die had hem verkeerd gezet,wij als ‘beunhazen’ hadden dat gauw gevonden en toen goed gelegt!
maar toen auto starten….. had geen tellersignaal dus die kabel die los was hoorde op me versnellingsbak :thumb zodra ik hem start schiet ie gelijk omhoog naar +- 2500-3000 toeren,dit blijft hij ook draaien als ik onder het rijden me koppeling in trap,hij is ook 1 keer uitgevallen toen ik me koppeling intrapte,geen moterstoring of niks…. hij stottert wel veel als ik me gas gelijk houd of gas los laat,dan schud ook heel de moter,kan dat iets met die 2 sensoren te maken hebben die op me gasklep zitten (want in die richting dacht ik dat het zat)
wat zou dit kunnen veroorzaken?? stekkertjes al een paar keer losgehad en terug erin geklikt (geen effect)en ik hoor iets zingen lagers ofzo?? kan dat van me lagerschalen komen vd nokkenas?? want die mocht ik gewoon goed hard aandraaien van me neef
btw vd kop compressie gemeten op alle 4 de cilinder, 14 bar! dat is een hele nette waarde lijkt me??
in ieder geval hij start en rijdt(stottert/bokt :jerry ),dat is alweer een stap verder!
30 november 2013 om 19:47 #18193552Vacuem lek ergens denk ik. Wat heb
Je zoal los gehad? Lagerkappen moeten gewoon vast is vast zijn.30 november 2013 om 20:17 #18193553Uuuhm eigk heb ik alles losgehaald..zocht al een vacuum schema icm met powerbox maar die kank nergens vinde…. Miss een linkje?? Als ik zo brutaal mag zijn :thumb kan t echt niet vinde… Moet ik de lagerkappe nu gewoon weer los draaie?? En handvast terug zette??
Maar het heeft zoiezo met de vacuum te make dan??
Gr
30 november 2013 om 20:23 #18193554Heb nix aan me vacuum systeem veranderd…. T enigste wat r is grbeurd is dat op de aansluiting waar je egr slang opgaat dat pinnetje is afgebroke,dit heb ik tijdelijk opgelost door een rubbertje met een ty-wrap erover heen te doen
30 november 2013 om 20:52 #18193555lagerkappen van de nokkenassen moeten vast op 15nm.
aangezien dat van alu is, is dat erg lastig vastzetten.Maar wat ik wel vreemd vind is dat je je motor hebt gestart zonder de d-riem te controleren.
Als je deze erop legt ga je zeker een 5 tot 10 keer compleet rond met de motor zodat je zeker weet dat alles goed is en goed blijft staan.Verder zal er zeker wat los liggen of niet ok zijn..
Misschien een tip voor een volgende keer.
Label elke stekker die je loshaalt en elk slangetje.Schrijf op waar welke kabel vanaf komt icm de labels.
Want wij kunnen echt niet door onze monitor heen kijken wat jij wel en niet hebt aangesloten…30 november 2013 om 21:09 #18193556Denk dat je leiding bij je erg lekt, kan overigens ook zingend geluid veroorzaken en stotteren.
30 november 2013 om 21:43 #18193557@Haasje17 wrote:
Vacuem lek ergens denk ik. Wat heb
Je zoal los gehad? Lagerkappen moeten gewoon vast is vast zijn.Mag maar met 8nm vast, das bijna niks
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
30 november 2013 om 21:44 #18193558Hoog toeren kan vacuum zijn, vaak is de slang vanaf de gasklep naar het inlaat gescheurd of zit dubbelgevouwen
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
1 december 2013 om 19:14 #18193559Sinds vandaag eindelijk moterstoringslampje….het hard stationair lope is nu veranderd naar niet stationair lopen,zodra ik de koppeling intrap is hij gelijk weg,iemand enig idee wat dit zou kunne veroorzaken?? Wou hem vandaag uitleze maar op-com is kapot,krijg bij win 8.1 en bij xp de driver niet geinstalleerd…..
1 december 2013 om 22:29 #18193560Lijkt net ofdat als ik me gas los laat dat hij dan geen benzine meer krijgt en zodra ik dan gas bij geef dan springt hij weer aan en daardoor bokt ie
1 december 2013 om 22:31 #18193561Bij gas los Geen benzine klopt wel, dat hoort zo…
maar mag ie niet van bokken.
Willem
1 december 2013 om 22:36 #18193562Oke ! En ik weet dat je niet door je monitor kan kijke maar welke diagnose zou jij stelle?? T kan toch niet kome door de distributieriem 1 tandje verkeerd te hebbe toch?? Hij ligt wel goed maar ga nu toch aan me eige twijfele
Mvg
1 december 2013 om 22:36 #18193563Oke ! En ik weet dat je niet door je monitor kan kijke maar welke diagnose zou jij stelle?? T kan toch niet kome door de distributieriem 1 tandje verkeerd te hebbe toch?? Hij ligt wel goed maar ga nu toch aan me eige twijfele
Mvg
1 december 2013 om 22:38 #18193564Zou zomaar eens kunnen, weet alleen niet of de kleppen al raken bij 1 tand verkeerd, wel weet ik dat een motor al raar loopt als er 1 klep krom is.
dus hoop dat je geen kleppen krom gedrukt hebt ( toen de riem nog verkeerd stond )1 december 2013 om 22:45 #18193565Stappenmotor aangesloten en werkend?
1 december 2013 om 23:04 #18193566Stappenmoter zit op?? Kant zo niet voor de geest hale waar dat hij bij/aan zit maar als me kleppe krom ware,hoort hij toch ook niet normaal re lope zodra ik gas geef?
1 december 2013 om 23:05 #18193567En moterstoring te krijge??
2 december 2013 om 04:29 #18193568Bokken bij gas los, als die egr heeft zou ik deze eens controleren. Tevens, met vacuum lek kun je ook dit euvel krijgen, omdat hij dan bij gas los, lekt niet lekt lekt niet lekt. En dan net is alsof iemand tussendoor even wat gas geeft.
2 december 2013 om 12:03 #18193569mijn egr klep is afgedopt dus deze zou geen problemen moeten opleveren,maar miss moet ik meer in de richting gaan kijken van map sensor/vacuum??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.