Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2013 om 13:35 #18193495
Ja klop. Tussen slagmoer en slagmoer zit heel veel verschil. Wij hebben er tegenwoordig 1 die ze ook op het gemakkie los krijgt.
Maar zo’n electro ding (proffesionele) is ook ideaal.
@theun zo zie je maar ook jij leert hier nog af en toe wat. Doe ik ook hoor :)
24 november 2013 om 15:11 #18193496Hij is al los,had m gesleept naar t garage bedrijf die had m losgegooit,nou zou vandaag de riem er terug op gaan maar de spanner is niet goed,nu wil ik dus vd week zelf probere de riem erop wille legge en de v-snaar
Zou iemand misschien wille vertelle hoe dit moet/beschrijving??
Gr
24 november 2013 om 19:40 #18193497Kan hier namelijk geen how-to van vinde
Gr
24 november 2013 om 19:45 #18193498Poelies goedzetten, riem er strak overheen leggen, gaat het niet, dan polie net niet op tijd en door verdraaien weer netjes optijd trekken. Dan krukaspoele vastzetten.
24 november 2013 om 19:46 #18193499Btw gister kop erop gezet,we hadde de verkeerde kopboute meegekregen ( 1 cm te kort) dus aangedraaid en knak (schroefdraad beschadigd) nu konde we dus de nieuwe bout (de goede) erin vastdraaie (aardig vast maar niet zo vast als de rest) zou dit probleme kunne opleveren??
24 november 2013 om 19:50 #18193500Dolgedraaid? En waar in de kop zit de bout?
24 november 2013 om 20:20 #18193501Ja bouten moeten allemaal even vast.
Je had beter kunnen stoppen toen de eerste bout mis ging en met een helicoil de zaak repareren.Nu loop je onnodig risico en heb je ook nog eens alle kopbouten gebruikt.
24 november 2013 om 21:29 #18193502Inderdaad, en weet niet welke bout het is, maar let wel op, want anders is straks ook je kop nog krom.
En met een helicoil, een pakken welke niet van alluminium of roestvrijstaal is.25 november 2013 om 12:35 #18193503Het is de kopbout helemaal rechtsonderin,hij zit wel echt goed vast maar niet net zo vast als de rest is r geen mogelijkheid om t te reparere zonder helicoil en zonder de kop eraf te hale??
26 november 2013 om 05:33 #18193504Gister debkop er weer afgetrokke en een helicoil erin gezet,dus tis nu weer fatsoenlijk maar ik mocht die bout maar tot 8 kilo aandraaie?? Of kan ik hem net zo vast draaie dan de rest mvg
26 november 2013 om 09:46 #18193505@ivartje wrote:
Gister debkop er weer afgetrokke en een helicoil erin gezet,dus tis nu weer fatsoenlijk maar ik mocht die bout maar tot 8 kilo aandraaie?? Of kan ik hem net zo vast draaie dan de rest mvg
dus je kan hem maar tot 80 nm vast zetten, Lijkt me niet genoeg alle bouten even vast !
Je moet ook geleidelijk aan beginnen niet 1 bout al vast rammen terwijl de andere er nog niet in zitten.
Ga eens op zoek naar de aanhaalmomenten en volgorde hoe je de bouten vast moet zetten.26 november 2013 om 14:50 #18193506Opel Astra-g-caravan x1.6 xel 1998
Aanhaalvolgorde kopbouten10 6 2 3 7
9 5 1 4 8
Aanhaalmomenten cilinderkop
1 25 Nm
2 90 graden
3 90 graden
4 90 graden
5 45 graden26 november 2013 om 21:27 #18193507de cilinderkop is weer gemaakt en zo goed als nieuw! alles net zo hard aangetrokken en is nu goed! maar nu ik heb een vervangend distributiekapje nodig (onder die tegen het blok aan zit) maar kan hem nergens vinden op google,iemand miss een linkje??
26 november 2013 om 21:37 #18193508http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?motorcode=x16xe&onderdeel=distributiedeksel&status=gebruikt” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 november 2013 om 04:57 #18193509Das astra g x16xel dus past niet op een corsa x16xe….
27 november 2013 om 11:50 #18193510Distri deksel van een XEL past volgens mij ook gewoon op een XE.
27 november 2013 om 18:46 #18193511iemand die dit zou kunnen bevestigen?? btw moter is voor zover klaar ! morgen even deksel halen en dan kan de riem erop! maar had eigk een vraag in principe kan er toch eigk niks kapot gaan als ik hem morgen start en daarmee bedoel ik klopsensor kapot ofzo en dat daardoor alles in puin loopt??
Mvg Ivar
27 november 2013 om 18:59 #18193512Alles kan. Altijd ervoor zorgen dat alles weer op zijn plek zit. Goed is aangesloten en vastzit.
27 november 2013 om 19:25 #18193513Er passen zat distrie deksels op deze motoren van opel
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
27 november 2013 om 19:30 #18193514Kappen van de Volgende motoren passen:
Betreffende alle onderstaande motoren, niet komende van een motor met steun door de kap.
Dat zijn de:
– Astra-g
– Zafira-a
– Corsa-c ( dacht ik)
– Vectra-cKappen passen dus van onderstaande motoren, niet komende van bovenstaande typen Opels:
X14XE Z14XE C16XE X16XEL Z16XE X18XE1 Z18XEWillem
Sent from my SMALLBLOCK 16KLEPPER ZONDER STEUN DOOR DE DISTRIKAP using Tapatalk
28 november 2013 om 17:28 #18193515alles is weer oke,hij is helemaal klaar op de distributieriem erop leggen na, die komt morgenavond me neef er terug op leggen
Mvg Ivar
29 november 2013 om 17:38 #18193516nou…..
zit weer lekker tegen…
me distributieriem en v-snaar erop gelegd,wel 20 keer starten,je hoort/voelt dat hij aanslaat maar slaat gelijk weer af,hij vonkt,zuigt lucht aan en krijgt benzine,waren ook al aan het kijken of dat de benzine toevoer en retour omgewisselt waren maar dat zijn 2 andere nippels dus dat was het ook niet,map sensor aangesloten,2 sensoren van me gasklep,luchttemperatuursensor en me nokkenas/krukas sensor
nu hielden we dit stekkertje over:
hij komt uit de kabelboom net achter me inlaatspruitstuk thv me klopsensor maar kan hem niet thuisbrengen,staan nummers op na dit opgezocht te hebben kwamen bij iets van bosch maar verder ook niks
iemand nog misschien idee’en??
gr
29 november 2013 om 18:45 #18193517Klopsensor, mapsensor, stappensensor, nokkenassensor en krukassensoren gecontroleerd?
Zelf zou ik denken klopsensor, maar neem aan dat je die al hebt gecontroleerd, mapsensor trekker ziet er anders uit. Krukas lijkt erop, maar dan slaat die helemaal niet aan.Heb je opcom ofzo?
Starten en meteen afslijt lijkt ecu sleutelprobleem.
29 november 2013 om 18:46 #18193518zit die niet op je temperatuur zender achter op je inlaatspruitstuk ?
29 november 2013 om 18:49 #18193519Dat is volgensmij een tweepolige, blijft die lopen of reageert die op gas geven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.