Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2013 om 08:15 #18193471
Van de week nog gevraagd wat het vlakken + wassen van een kale kop kost (X14XE) in Barneveld vragen ze 37,50 voor vlakken, 7,50 voor ‘m te wassen. (Ex btw)
Ik zou ‘m persoonlijk voor dat geld altijd laten vlakken, weet je in elk geval dat je daar geen gezannik mee krijgt.
Aanhaalmomenten heeft wim-v6 al 300 keer verteld hier op ‘t forum effe zoeken dus.
20 november 2013 om 11:09 #18193472Ga hem morge wegbrenge 40 euro als ik de nokkeasse er zelf uithaal kost t vlakke,moet ik nog ergens rekening mee houde of kan ik ze er gwn uithale??
Gr
20 november 2013 om 13:09 #18193473kunt de nokkenassen er zo uithalen. lagerkappen zijn genummerd.
maar ik leg ze zowiezo altijd op volgorde neer met loshalen.
20 november 2013 om 19:35 #18193474nu zoek ik dus een momentsleutel en heeft niemand er eentje liggen hier in de omgeving….
zag ik dus deze staan op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/745008096″ onclick=”window.open(this.href);return false;voor dat geld dat kan toch niet???
dacht dat ze 100 tot 150 euro nieuw kostten??
en dan moet ik ergens nog een gradenboog zien te regelen…..gr
20 november 2013 om 20:47 #18193475tja echt nauwkeurig zal die niet zijn.
mijn beta was wel wat duurder (kugh) 200 ex btwGradenboog is makkelijk als je het super nauw keurig wilt doen..
Ik doe het bij standaard blokken vaak op het blote scheve timmermansoog..20 november 2013 om 21:30 #18193476ik doe eigenlijk graden altijd op het oog / gevoel. Als het er een met een veer is kan die best goed zijn, enkel niet vergeten terug te draaien bij niet meer gebruiken, anders klopt die na een tijdje niet meer.
20 november 2013 om 22:46 #18193477Dan ga ik m morge bestelle!! En een gradenboog kan ik niet vinde … Ja 200 euro maar zo duur zijn ze toch niet?? Iemand miss een goedkoop linkje??
Mvg
21 november 2013 om 06:26 #18193478Ja hoor http://images.google.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
En dan zelf printen en uitknippen.21 november 2013 om 08:38 #18193479Grapje zkr?? Haha
21 november 2013 om 09:05 #18193480Nou nee, als je er een print en je knip daar in het midden een gat in waar je sleutel in kan dan kun je het vrij nauwkeurig gebruiken.
21 november 2013 om 11:30 #18193481Oke thnx voor de tip,hou jullie op de hoogte! :thumb
21 november 2013 om 20:57 #18193482Mooi klote nu….
Compressor en dan op 8 bar op de slagmoersleutel en krijg de krukasbout gwn NIET los,miss iemand tips??
Gr
21 november 2013 om 21:03 #18193457Warm stoken help ook wel eens
21 november 2013 om 21:46 #18193483Heeeeeeeeeele lange sleutel pakken of verlengen met een stuk buis/pijp. Luchtsleutel moet al van knappe huize komen om deze bout los te krijgen….
21 november 2013 om 22:38 #18193484Wil hem juist niet warm stoke om me krukaslager te spare en t probleem is dat de kop r al af ligt dus hij blokkeert niet
Mvg
21 november 2013 om 22:44 #18193485In de versnelling zetten, rem vastzetten (beide wielen op de grond) en dan proberen los te krijgen…Zo kreeg ik hem los op mijn c16xe.
22 november 2013 om 06:52 #18193486Als ik m met de compressor al niet los krijg,dan zal t zo ook niet gaan denk ik.. Maar ik zal t straks probere
22 november 2013 om 09:38 #18193487je moet wel met zn 2en zijn.
anders ook de dynamo poelie er af en een langestang en daar 2 gaatjes in maken.
wij hebben er 1 los gemaakt in een motorbok deze was ook al onthoofd22 november 2013 om 11:35 #18193488Dat gaat toch niet denk ik?? Want me distributieriem EN me multi-riem ligge eraf,of begrijp ik het verkeerd??
22 november 2013 om 11:44 #18193489vraag 1 is waarom wil je je krukasbout los halen.
22 november 2013 om 11:53 #18193490Omdat r een nieuwe riem op komt en de riem ligt er nu al half af
Mvg
22 november 2013 om 12:02 #18193491ik zou de centrale bout NIET loshalen dan eerder de multieriem poelie los halen
de centrale bout haal je in mijn ogen alleen los als je de olie kering die er achter zit wilt vervangen22 november 2013 om 12:23 #18193492Theun bij de smallblock motoren is maar 1 moer voor de multiriempulley en krukastandwiel.
Heb gemakkelijkst is een blok hout pakken. Carterpan demonteren. Blok hout tussen de wang van krukas en onderblok en dan een ratel waarom je een lange stang zet.
Extreem hefboom effect.
Een goedkope luchttol gaat hem echt niet los krijgen. Ik pak vaak een electrische slagmoer welke over de 300nm kan drukken. Die slaat hem binnen 2 seconden los.
Wel ff een nieuwe bout halen.
Succes
22 november 2013 om 12:35 #18193493Marcel,
dank wist ik ziet zit normaal alleen aan ohc en dohc en ook wij zijn wel eens aan het vechten.
goed gereedschap is het halve werk22 november 2013 om 12:41 #18193494Licht ook beetje aan de luchtsleutel, ik krijg ze dr makkelijk mee los. Ken je niet iemand die een beter luchtsleutel of electronische heeft?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.