schavend geluid opel corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa schavend geluid opel corsa b

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    corsab1995

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een schavend/rauw geluid in mijn motorblok zitten. We dachten eerst de dynamo maar helaas heeft een andere dynamo het probleem niet opgelost… Het geluid hoor je goed wanneer de motor stationair draait en in lage toeren. Het geluid komt wel uit de richting van de dynamo/distributieriem! Wie weet wat het probleem kan zijn?
      Het gaat hier om een opel corsa b 1.4i uit 1995.

ivartje
      Deelnemer

dan zou ik toch maar gauw je distributie riem nakijken voordat je drek te laat bent want als dat zo is ben je helemaal de lul

bart-gsi
        Deelnemer

hoor je het geluid als je je auto in z`n vrij hebt staan en de koppeling volledig op gelaten hebt?? of ook als je in de versnelling staat??

bij het bovenstaande zou ik denken aan de druklager die versleten is.. die maakt ook een bijgeluid als je stationair draait met zo`n 1.4tje

van wat ivartje zegt kan ook dan moet je je v-snaar even eraf halen , de krukaspully even eraf halen en de distributiekap los halen en kijken hoe je distributie eraan toe is..

Byjugo
          Deelnemer

Heb je airco? Heb je het geluid ook als de airco uit staat?

De aircopomp zit daar ook vlakbij.
            Ik had op een gegeven moment ook een naar/schurend geluid. De airco bij laten vullen was de oplossing.

joop1970
            Deelnemer

Kijk voor de grap is naar de kap van je distributieriem. Die zitten vast met klipjes die vaak gaar zijn en dan zit de kap tegen je riem of krukaspoelie aan te duwen

Al een aantal keer meegemaakt.

corsab1995

Ik heb het probleem zowel als de auto in zijn versnelling staat maar ook in zijn vrij. Helaas heb ik geen airco…
                De kap van de distributieriem zit goed vast, deze al een keer los gehaald en toen geprobeerd…
                Iemand nog meer suggestie’s? :(

bart-gsi
                Deelnemer

motorkap open.. motor starten.. en luisteren onder de kap waar het ongeveer vandaan komt..
                  van binnen in de auto kan het overal onder de kap zijn.. dus misschien dat je hiermee een iets nauwkeuriger locatie op kan geven… want anders blijven we raden en elk onderdeel van de motor opnoemen wat het kan zijn…

Byjugo
                  Deelnemer

Misschien kan je een filmpje maken en die posten?
                    Wie weet dat we dan iets meer kunnen vertellen….

Vannos
                    Deelnemer

Kijk de waterpomp maar eens na !!! die waterpompen kunnen echt vreemde geluiden maken.
                      Dus kijk ZSM aub

Chun102
                      Deelnemer

Is het zo’n geluid?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=knruYb5LuQU[/youtube]
                        [youtube:2jce1atp]http://www.youtube.com/watch?v=knruYb5LuQU&feature=youtu.be[/youtube:2jce1atp]

Bij mij was de waterpomp rot, tenminste het was de lager (aandrijving) die had het begeven. Had toen de pomp laten vervangen, kostte me in totaal zo’n 300 euro inlc. arbeid en btw en alles

Edit: youtube linkje doet raar

theunm

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=knruYb5LuQU[/youtube]

corsab1995

Probleem is opgelost! De waterpomp was aan vervanging toe. Meteen maar de distributieriem met spanrol erbij gepakt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.