Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Schakelwegverkorting monteren Corsa B GSI X16XE F15 Bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2015 om 17:18 #17272402
Hallo !
iemand hier die mij een beetje kan uitlegge hoe ik het moet demonteren en de verkorter erop moet monteren? heb ik speciaal gereedschap ervoor nodig of speciaal vet of andere dingen die ik erbij moet kopen voordat ik eraan begin?
heb al gegoogelt maar specifieke info hierover kon ik niet vindenAlvast bedankt ! :thumb
Mvg Ivar Hulsman18 juni 2015 om 17:42 #18287806nooit gedaan maar heb weleens het schakelmechanisme vv en dat stelde niks Voor
18 juni 2015 om 20:49 #18287807hoe demonteer je zoiets dan?
18 juni 2015 om 21:09 #18287808is de F15 bak van jouw corsa het zelfde als van een vectra b??
bij m-tech staat de montage beschrijving erbij
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=170014&hid=547&lhid=&lvid=&mid=547″ onclick=”window.open(this.href);return false;18 juni 2015 om 21:16 #18287809ik heb r helaas geen inbouwbeschrijving bijzitten…zullen ze wel vergeten zijn erbij te voegen denk ik…maar weet jij toevallig hoe t zit dan?
18 juni 2015 om 21:32 #18287810ik heb geen idee maar op hun site bij de f15 vectra b schakelverkorter staat wel dit bij
Montage: De hevel bovenop de versnellingsbak moet uitgewisseld worden met deze verkorte MTech versie. Een inbouwbeschrijving wordt meegeleverd. Montagetijd ongeveer 30min. Makkelijk zelf te doen,u hebt geen speciaal gereedschap nodig.
als de inbouw beschrijving er niet bij zit dan een telefoontje naar mathijssen plegen.. dan kunnen hun vast een kopie per e-mail door sturen
19 juni 2015 om 09:15 #18287811– krik de auto op
– draait moer van schakelsysteem onder de auto los
– demonteer belgische en bovenop versnellingsbak
– demonteer de scharnier pen, deze kan echt gigantisch vastgeroest zitten, makkelijkste is dan je motor te ondersteunen en de baksteun los te maken. Losdraaien aan de auto en 32 bouten op de versnellingsbak, hele steun komt dan los inclusief schakelmechanisme.
– vervang schakelmechanisme, spreekt voorzich. Let wel, MTech schakelmechnisme gebruiken stalen schakelstangen ipv plastic, die kunnen echt gigantisch gaan resoneren (zie how to’s voor oplossing) zorg er voor dat je allen netjes invet, de kogelscharnieren kun je beter een heel dik drukbestendig vet voor gebruiken ipv mtech vet.Na vervangen moet je schakelmechanisme opnieuw kalibreren. Staat op forum hoe.
19 juni 2015 om 15:12 #18287812Waar staat dan hoe je t moet afstellen? Want heb gisteren lang gezocht maar kreeg niet veel gevonden behalve jou problemen met t monteren
19 juni 2015 om 17:05 #1828781319 juni 2015 om 17:36 #18287814thnx ! :thumb daar heb ik inderdaad wat aan ! maar als ik hem heb afgesteld en ik haal daarna het boortje eruit dan blijft hij ook afgesteld of moet je dan iets vergrendelen? want dat had ik weer van iemand anders gehoord
20 juni 2015 om 18:35 #18287815dat vergrendelen doe je op de versnellingsbak, druk je dat veertje in. Dat tezamen pet de pook vastzetten en daarna het moertje onder de auto vastdraaien zou voldoende moeten zijn,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.