Schakelwegverkorter corsa B met c20xe en f20

Forumindex Forums Modellen Corsa Schakelwegverkorter corsa B met c20xe en f20

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Dennisman
    Deelnemer

Hallo ik krijg mijn schakelmechaniet niet fijn in orde,alles goed vergrendeld aan de bak en pook en dan de moer weer vast draaien.
      Maar dan schakeld die alleen goed naar zn achter uit en 1,3,5 maar 2 en 4 wil die dan niet in.
      Ik heb de originele schakelstangen verlast volgens de maten van novatuning.
      Ik zit nu te denken om toch maar gewoon een originele schakelstang te kopen van m tech.

Is er nog iemand die hier ervaring mee heeft?en of dit wel gelijk werkt.

corsaracer
      Deelnemer

heb je dat pennetje die de bak met het schakelmechanisme vervangen..daar kan namelijk ook veel speling op zitten…

Fearless
        Deelnemer

Ik kan je wel vertellen dat dat mechanisme van m-tech ook niet alles is. Bij mij kwam dat ding al tegen het stuurhuis aan. Na wat verbuigen heb ik het werkend gekregen, maar soepel schakelen is er niet meer bij.

Zoals corsaracer zeg dat pennetje…maar dan ook gelijk nieuwe busjes er in…

Dennisman
          Deelnemer

Bedoel je die pen die door die vork heen zit?met zn borgplaatje erop.
            Dat heb ik niet vervangen,bij het corsa blok schakelde het gewoon goed en soepel.

Is dat van m tech helemaal compleet of moet ik er ook nog bussen bij hebben?

Fearless
            Deelnemer

Daar komen nog bussen bij, maar je kan je oude ook weer gebruiken.

Ik heb gelijk die poly bussen er weer bij besteld….

Dennisman
              Deelnemer

en die kogelkop bussen heb je dan zeker ook nodig?

Fearless
                Deelnemer

ehhh nee..

Je krijgt die vork…met een asje waar 2 van die kogelkoppen op zitten.

Volgens mij is dat op de corsa nova tuning site een stuk schroefdraad met kogelkoppen er op?

Dennisman
                  Deelnemer

Oke, maar met zn m-tech verkorter zijn wel alle versnellingen goed te gebruiken?
                    Wat ik nu heb is dat de versnellingen waarbij je de pook naar voren drukt wel goed gaan allen na achter 2 en 4 niet net een paar cm te kort.
                    Ik zal nog eens proberen hem op nieuw af te stellen en dan de pook niet vergrendelen maar nog iets meer richting de 1 te drukken miss dat ik dan wel die paar cm kan winnen

corsaboy
                    Deelnemer

je hebt iets niet goed verlast dan.
                      Ik heb al tig van die dingen gemaakt.

Afstellen moet je gewoon doen door de pook vast te zetten en de mechaniek op de bak.
                      Ik stel ze altijd in 1 keer goed af in mijn werkplaats. Haal je mechaniek nog eens los en contoleer of je alles goed verlengd hebt.

Vervang de bussen maar waarmee het mechaniek op de baksteun zit.
                      En kijk ook eens of je mechaniek niet tegen het stuurhuis aankomt tijdens het schakelen.

Is een veel voorkomend probleem.

Succes

Dennisman
                      Deelnemer

Alles is goed gekomen en idd de stang waar het kogelgewricht aan zit kwam tegen het stuurhuis aan,alles schakelt nu goed.

Bedankt voor het mee denken:D:D
                        Ik ben weer helemaal blij en wat loopt dat fijn zn c20xe in een corsa B

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.