Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Schakelweg verkorter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2009 om 17:58 #17213083
Weet iemand of er schakelweg verkorter bestaat voor een Calibra V6? Een F25 dus?
Alvast bedankt! :D
14 oktober 2009 om 20:51 #1753649015 oktober 2009 om 22:15 #17536491Calibra alle nur 4-Zylinder mit Frontantrieb 86,00 50%
Calibra 4×4 alle 4 x 4 – Modelle 99,00 50%Er staat dus: alleen 4cilinders, of de 4×4, v6 niet…
17 oktober 2009 om 17:14 #17536492Blijkbaar wordt deze niet meer gemaakt voor een V6. Dus enige optie is ergens een 2e hands op de kop te tikken.
18 oktober 2009 om 21:32 #17536493Is die van de V6 dan zo veeeel anders????graag :kewlpics
18 oktober 2009 om 23:16 #17536494f25 bak;)
4cilinder hebben f20 of f28…
19 oktober 2009 om 13:39 #17536495AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Pastra
f25 bak;)4cilinder hebben f20 of f28…
Of F18:jerry:jerry:jerry
LOLZeg het maar 1llusion je bent een eikel.
Net te vroeg aan de C*p a s**p begonnen BWaha19 oktober 2009 om 20:35 #17536496Okee heren, dat de bakken anders zijn dat zal wel, maar WAAR zit het verschil in schakelmechanisme dan in??
Zie anders een mooie uitdaging voor de dhz garage twente….19 oktober 2009 om 21:10 #17536497Volgens mij de plek waar de achteruit-versnelling zit? Ik weet het ook niet zeker :P
19 oktober 2009 om 21:15 #17536498de f28 (voor de turbo)heeft 6 versnellingen…
de f25 (voor de v6) heeft er 5, maar de achteruit zit linksvoor.
de f20 (voor de 16v) heeft er ook 5, maar achteruit rechtsachter(dacht ik)
De f18 is hetzelfde als de f20, maar voor de 2.0 8v, en doordat het een ander blok is, is ook de bak aansluiting enzo anders.De werking van de 4-cilinder versnellingsbakken is dus hetzelfde, daarom zijn de schakelwegverkorters voor deze bakken makkelijker te vinden.
Voor de v6 is dat dus helaas anders. Dat verschil zit hem (DENK IK!) dus in het achteruitsysteem.Gr.
Pastra19 oktober 2009 om 21:25 #17536499Volgens mij zit mijn achteruit rechtsachter, en bij 6-bak linkvoor…but I could be wrong.
20 oktober 2009 om 05:32 #17536500ook bij de v6 zit ie linksvoor, maar heb veel te lang niet meer in de calibra gereden:p
@pSi: is dat mark zijn oude v6 niet?20 oktober 2009 om 15:10 #17536501Lol dan heb jij toch een aparte v6 gereden, hij zit toch echt rechts en dan naar beneden
20 oktober 2009 om 15:49 #17536502Heren, waar die achteruit zit zal me een worst wezen , het gaat om het wezelijke verschil in het schakel mechanisme.
Daar moet iets mee te doen zijn, als je de oplossing van Gema ziet die verplaatsen die kogels tov elkaar en de verbindingsstang is ingekort, maar dat moet met de V6 schakeling ook mogelijk zijn.
Ik zou ook nog niet kunnen schakelen als ik niet handig genoeg was om zelf iets te maken ivm het ontbreken van de mogelijkheid de stang van de pook te verbinden met het mechanisme…!!
Heeft er iemand foto’s ofzo van dat spul van een F25?20 oktober 2009 om 17:01 #17536503origineel gepost door Pastra
@pSi: is dat mark zijn oude v6 niet?Ja dat was inderdaad Mark zijn oude V6. Echter zijn na een maand helaas wat mankementen aan de auto…
Aangezien de auto nu toch onderhanden wordt genomen, probeer ik zoveel mogelijk tegelijk te doen :)
20 oktober 2009 om 18:54 #17536504mankementen? Zoals?
20 oktober 2009 om 19:00 #17536505Koppeling kapot, remschijven zo gaar als iets van binnen en kleppendekselpakking (maar dat wist ik).
18 november 2009 om 18:38 #17536506Heyyy
De R zit idd rechtsachter in de f25 bak..
Ik heb een klein vraagje; Ik irriteer me een beetje aan de overbrengingen van de f25, ik vind ze veel te lang en de 3de versnelling is een beetje slapjes als je mij vraagt.. Ik had dus een vectra a V6 gezien die er een f20 achter had hangen en dat ging beduidend sneller.. Kan je zondr al t veel aanpassingen een f20 er achterhangen…
Het is maar een klein vraagje vandaar dat ik geen topic open en vond het wel redelijk passe bij deze subject…
18 november 2009 om 19:33 #17536507motorsteun aan de distri kant moet dan aangepast worden.
Bak is smaller voor de 4 cilinders.
en je top zal je niet meer halen, bak te kort!!
Ik rijdt zelf ook met een F25, ellenlange 1-2-3 > 4 kort erachter > 5 nog korter erachter, heerlijk, zo kom je goed vlot op hoge snelheden.
het is geen stadssprinter, maar met een F20 zal je ook wat aan het 13.5 kilo zware vliegwiel moeten gaan doen, anders heb je niet zoveel winst in 1 en 2.
Willem
19 november 2009 om 12:18 #17536508maar is er niet een manier om de F25 wat sneller op toeren te laten komen, daarmee doel ik op een lichter vliegwiel of heeft dat geen zin?
Zoja waar kan een lichter vliegwiel voor de f25 halen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.