Schakelstang vervangen

Forumindex Forums Modellen Kadett Schakelstang vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274527
    koen_teepen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2016

      Hoi,
      Ik ga de schakelstang van mijn kadett gsi uit ’89 c2.0xe 16v vervangen. Vorige eigenaar heeft de stang verlengt, de pook 4,5 cm naar achter verplaatst en nu past de middenconsole niet meer. Geen idee waarom dit gedaan is. Schakelstang loopt over de bodemplaat door het schutblad (origineel).

      Schakelstang kost nog geen €10, maar is het moeilijk om deze los te koppelen? Of valt dit tegen, waar moet ik rekening mee houden?

      #18304340
      koen_teepen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2016

        *Schutbord

        #18304341
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Valt mee, er zit achter de motor een klem om de pijp met een boutje (sleutel 13) die los moet. Bedenk wel dat dit ook de afstelling verzorgt, en straks weer op de juiste positie gezet moet worden en vast (met vast goed opletten, het is fijndraad en zit al snel voldoende vast en te hard dan draai je hem ook eerder dol!)

          Dan zit de schakelpook op de bodem met vier boutjes vast. Verder moet je wel nog de kunststof delen van middenconsole uitbouwen.

          Als je de pookhoes los klikt onderaan zie je al wel vrij goed hoe dat zit. Verder zitten een hoop schroeven voor de console delen verstopt en enkel van onder af bereikbaar, of onder kleine afdekkapjes.

          Je kan veel delen van de Astra G ook pakken, de pook en de kunststof bak er om, alleen de stang zelf niet.

          Bedenk ook dat de pookknop, als die origineel is met ingelegd plaatje een zeer duur ding is, verkloot hem niet!!

          #18304342
          Rob-Epe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 August 2005

            Let ook op de andere stangetjes… die plastic koppelingen willen nog wel eens sneuvelen.
            Mocht dit gebeuren, gaatje er recht doorheen boren, met boutje ringetje en moertje vast zetten.
            Niet te vast zodat de bolkoppeling nog wel de vrijheid heeft.

            Bertje lastig uitleggen… maar als je het onderdeel ziet weet je gelijk wat ik bedoel.

            #18304343
            kadett4x4
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 July 2004

              Voor de pook aftestellen, heb ik nog wel een handigheidje.
              bij het schakel mechanisme op de bak, zit een zwart plastik dopje.
              als je dat eruit trekt, en het schakelmechanisme in de vrij zet, en als je ervoor staat naar rechts duwt, kun je er boortje 4.5mm in stoppen.
              wel de achterkant van het boortje pakken, en doe er iets omheen dat hij niet in de bak kan vallen.
              dan staat de bak in de vrij, tegen de achteruit aan.
              als je dan binnen de pook ook in de vrij, tegen het lipje van de achteruit houd, en dan voor vastschroefd, zit je afstelling ook goed.
              kan soms wat schelen, ligt eraan hoe gammel je koppelingen op je bak zijn.
              als je het een paar keer hebt gedaan op deze manier, stelt het niks voor.
              succes.

              groeten.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.