schakelproblemen senator b

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD schakelproblemen senator b

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    kadettje75
    Deelnemer

mijn senator b met c30ne moter en volgens mij a/r 25 automaatbak heeft wat kuren vaak bij bijvoorbeeld invoegen op de snelweg doorloopt die de versnellingen mooi tot 4e versnelling schakelt op naar 5 valt daar een soort van gelijk uit en schakelt daarna gelijk weer op en blijft dan wel in de 5e. iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? groet Ronald

Anoniem

zit er voldoende olie in de bak???

chekken met draaiende motor ;)

is dit wel het geval dan zou het ook nog het filter kunnen zijn
        maar daarvoor moet de “carterpan” onder de bak vandaan..
        voor je die kan vervangen..

peter777
        Deelnemer

5 versnellingen? Het is volgens mij een 4 traps automaat. Maargoed, check met draaiende motor het oliepeil. Indien vloeistof op peil is, zou ik meer gaan denken aan het filter van de automaat.

kadettje75
          Deelnemer

Oke bedankt voor de reacties mannen! het oliepeil is netjes op peil, al gecheckt op temperatuur met draaiende moter, het is inderdaad 4traps automaat toch schakeld hij voor mijn gevoel 5 maal al liggen de laatste 2 heel kort op elkaar. bedankt voor de tips, eens kijken of ik ergens een filter kan vinden en dan maar gelijk voorzien van een nieuw olietje.

GSE
            Deelnemer

5de x is de lockup…

AR bakken hebben een vrij slechte reputatie kwa duurzaamheid.

kadettje75
              Deelnemer

Dat is minder mooi dan dat de ar bakken niet zo duurzaam zijn…het is ook zeker geen nieuwe auto, maar het is zeker geen afgeragde bak, maar een zeer net exemplaar met net 150.000 op de klok, ik ga zeker het filter en de olie vervangen maar wat zou het in ongunstigste geval kunnen zijn?

GSE
                Deelnemer

Ik ben geen automaten bak kenner maar op:

http://www.senator-monza.de” onclick=”window.open(this.href);return false;

Vind je wel het 1 en ander die AR bakken zijn vrij zwak als je misbruikt.

kadettje75
                  Deelnemer

bedankt voor de tip gse, ik ben ook geen automatenbak kenner, altijd probleemloos handgeschakeld gereden met mijn vorige opels (ascona b 2.0s Monza a2 3.0e calibra 2.0i) maar in een senator hoort toch wel een beetje een automaat vindt ik. Op het duitse forum kwam ik al gauw wat tegen over de zwaardere maar vergelijkbare broer de ar 35 , mijn duits is niet super maar olie verversen en de boel goed spoelen is toch erg belangrijk voor zo,n bak, dat eerst maar eens proberen en kijken of het dan beter gaat.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.