mijn corsa b uit 93 schakelt ineens met geen mogelijkheid in zn 5. Volgens de garage komt dat omdat het schakelmechaniek versleten is.
Fijn… nu ik geen cent te makken heb. Weet iemand misschien of het vervangen van dit mechaniek n beetje zelf te doen is? Ik kan op de sloop en voor 25 euro zelf verwijderen maar ik weet niet wat ik nodig heb om m zelf te verwijderen. . En of dit wel te doen is. .
Zijn vaak een viertal bussen die helemaal versleten zijn. Is zelf te doen, even invetten voor je ze monteert en de pook in zn vaste stand zetten voordat je het mechanisme weer vastdraait
O ja iets te snel gekeken. Maar zit het mechaniek niet gewoon vast. Die van mij wilde niet meer naar z’n 2 achteruit of in zijn vrij. Toen heb ik met wd40 die kogels weer gangbaar gemaakt en nu schakelt hij weer als nieuw. :agent
Zat te veel speling op het mechaniek. Heb eentje van n sloop auto gehaald. Koel reservoir moest wel ff los want anders kom je niet bij. Is best n rotklus. Het mechaniek zit vast aan n motor steun. Die losgeschroeft en op de straat de grote pin er uit geramd. Dat kon namelijk niet van onder omdat ie Helemaal verroest was.. zat erg veel speling op. Scheelt n hoop centen. En hij rijdt weer lekker in zn vijf!