Schakelen vergaat niet vloeiend

Forumindex Forums Modellen Corsa Schakelen vergaat niet vloeiend

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    iSuperSSam
    Deelnemer

Ik merk de laatste tijd dat het schakelen de ene keer heel vloeiend verloopt en de andere keer weer niet.

Hiermee bedoel ik dat allereerst de versnellingspook makkelijker van bijvoorbeeld de 1 naar de 2 gaat, dus dan hoef ik weinig kracht te zetten en vloeit die er gewoon doorheen. Ten tweede voel ik geen/weinig shock bij het schakelen.

Daarmee bedoel ik dat als ik de koppeling laat opkomen en het gas weer indruk na geschakeld te hebben de auto gewoon vloeiend doorrijdt zonder enige hapering.

Dit gaat dan meestal goed, maar soms dan is het juist tegenovergesteld. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik stilstond en de versnelling in de achteruit wilde zetten, opeens hoorde ik een keiharde flos..

Na paar keer koppeling indrukken en loslaten hielp het nog niet, dus trok ik de koppelingspedaal omhoog (naar me toe) en liet ‘m weer los. Daarna schakelde die wel weer goed.

Ik kreeg te horen dat dit te maken kan hebben met of drukgroep of dat de koppelingskabel bijgesteld moet worden.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

alvast bedankt

Gr Issam :)

Klopper

Als hij gaat flossen terwijl je ‘m volledig intrapt, dan zou ik zeggen dat de kabel bijgesteld moet worden.

max
        Deelnemer

Kabel nastellen, probleem meestal weg.

Zo niet dan ook je bakolie verversen.

iSuperSSam
          Deelnemer

Maar is dit niet slecht voor de koppelingsplaten, aangezien die het meer dan de helft van de tijd gewoon prima doet. Dan zou die dan weer te strak zitten of niet?

iSuperSSam
            Deelnemer

Vanochtend heeft mijn pa de koppelingskabel goed afgesteld, de auto schakelt nu echt stukken beter. Het schakelen zelf gaat veel vloeiender en de auto stottert ook minder tijdens het schakelen.

Bedankt voor jullie reacties!

Hopelijk blijft dit zo goed;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.