Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Schakelen Tigra bij hoeveel toeren?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2010 om 12:57 #17216605
Tussen hoeveel toeren schakelt u met u tigra-tje je hoort namelijk dat het zuiniger is om tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen maar is dit niet slecht voor het blokt? ik lees ook dat een tigra boven de 3000 toeren echt snel is..
gr
Michael
24 januari 2010 om 17:47 #17598866Ik schakel rond de 2500/3000 meestal.. Wat sneller schakellen zal niet slecht voor je blok zijn lijkt me.. En je hoort t ook aan je motor wanneer je moet schakelen.. ;)
En idd tigra is vrij snel boven de 3000!
24 januari 2010 om 20:54 #17598867Allebei de motoren van de 1e generatie tigra zijn toch hoogtoerige motoren? Zolang je maar bij een koude motor niet alles eruit probeert te persen. Maar hier zijn heel veel verschillende meningen over.
25 januari 2010 om 14:17 #17598868Ik rij met kouwe motor niet hoger dan 2000 @ 2250 toeren, en met warme motor niet meer dan 3000 A 3500 toeren..
25 januari 2010 om 17:46 #17598869ja 3500 toeren continue dan toch ?
25 januari 2010 om 21:40 #17598870Als je bij de 7 zit moet je schakelen xD Geintje, tussen de 2000, 2500 en 3000 (of 3500 ligt er net aan wat jij prettig vindt en hoe mooi je je uitlaat vind klinken :’) )
25 januari 2010 om 21:46 #17598871mijn eerste corsa had ook een X14XE erin liggen
en als je die blokken gewoon netjes warm rijd is er weinig aan de hand…
je kunt ze best wel eens een keer lekker doortrekken tot 6000 toeren ofzo….
heb ik met de mijn geregeld gedaan nadat ik bij dbilas was geweest….. (125pk@6700 rpm en 136Nm@5500 rpm)
heeft ook wel eens een keer de begrenzer geraakt tijdens sprintjes…(@7300rpm)
dus ze kunnen echt wel wat hebben als je ze goed behandeld:thumbup
26 januari 2010 om 16:56 #17598872schakel zelf zoals de meeste tussen de 2500 en 3000.
Maar dat ligt natuurlijk ook wel aan de situatie… als ik n beetje snel weg wil bij t stoplicht trek ik hem door tot 4000 (maar dat doe ik uiteraard niet als de motor nog koud is)
16 maart 2010 om 11:35 #17598873AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik schakel bij 2500 a 3000 toeren, klinkt het gezondste en schakelt het prettigste :) Soms trek ik het ook wel eens door tot 4000 toeren, maar bij uitzondering als een een Golf met petje voorbij komt en me uitdaagt…
16 maart 2010 om 12:23 #17598874origineel gepost door Counterstrike
ja 3500 toeren continue dan toch ?Nee ik blijf nooit zo hoog in toeren rijden..
rij altijd rond de 2500 toeren als ik contineu rij..
16 maart 2010 om 18:10 #17598875Als ik 120 KM/H rij dan zit ik rond de 3500/3750 toeren
17 maart 2010 om 07:26 #17598876ja op snelweg wel ja, maar stads ritten niet
17 maart 2010 om 13:34 #17598877ik kijk nooit echt naar toerental meter schakel gewoon waneer ik denk dat het nodig is dit zou tegen de 4000 toeren zijn
als ik stevig door zou trekken zou ik boven de 5000 komen want dan komt ie pas echt losen als ik op snelweg zit rij ik 140 met 4000 toeren
17 maart 2010 om 21:23 #17598878hahah jammer dat die tigras standaard begrensd zijn(alleen als ie op tempreatuur is), zit er veel te snel op:P maar normaal schakel ik gewoon tot 3000 toeren
17 maart 2010 om 21:37 #17598879X16XE: bij normaal rijden schakelen rond de 2750 a 3000 toeren..
bij koud liever iets hoger dan lager toerental voor het behoud van de motor..
hou lager het toerental hoe meer de kracht op drijfstang en krukas lagers..
schakelen bij 2250 toeren is gewoon TE laag, zeker voor de zware Combo.. (met powerbox)
en warm lekker doorhalen tot max toeren (6800 tpm) maakt niks uit hoor…
je kan hem gewoon het rood in knallen..
Willem
17 maart 2010 om 21:50 #17598880ik wou net zeggen!
Als ik dit zo lees zijn de heren te lief voor hun motortjes :P
Dat gas kan dieper!18 maart 2010 om 09:44 #17598881zo vroeg schakelen daar hebben deze blokjes meer van te lijden, zijn zowieso al niet de beste blokjes:P
ik ben ook niet zo van het vroeg schakelen.
Ik trek em meestal wel door tot de 4000 zowieso.
dat rijd gewoon veeeeel fijner.
en met een powerbox zit het vermogen zowiso hoger, onderin zit werkelijk niks.
en op de autobahn rijd ik em de begrenzer in, in zun 5
meestal op de snelweg rij ik 140
18 maart 2010 om 10:30 #17598882Koud doe ik meestal met m’n x16xe wel rustig aan, voor de 2500 schakelen, maar als ie richting de 90 graden gaat, gaat het gas ook wat verder open…
Vindt eigenlijk dat de bak vrij kort is, ik had vroegah een golf2 gti en die trapte ik met gemak in z’n 2 tot de 100km/h. Dat gaat de tigra nevernooit halen.
Ik rij trouwens hier op de Landesstraßen altijd 100km/h op 3000 toeren. Snelweg of Autobahn kom ik nooit. Top wat ik dan met de tigra heb gereden is dan ook net geen 140.
Gisteren vanaf het ziekenhuis in Nordhorn stond ik achter een Insignia ST OPC, papa beetje drukken en woppa weg was de Insignia :wors…
Daar kan de 107 paardjes echt niet tegenop, ook al trapte ik de tigra echt onmeunig op z’n staart!18 maart 2010 om 11:27 #1759888320-40-60-80 km/h schakel ik normaal altijd.. (zo is het me ook geleerd)
en me corsa (dat was gewoon benzine) ging regelmatig tot 4/5 duizend toeren hoor! (zelfs tot max gewoon, rijd je 80 in z’n 2)
maarja wel alles met warme motor natuurlijk!18 maart 2010 om 18:07 #17598884origineel gepost door dennis121
20-40-60-80 km/h schakel ik normaal altijd.. (zo is het me ook geleerd)
en me corsa (dat was gewoon benzine) ging regelmatig tot 4/5 duizend toeren hoor! (zelfs tot max gewoon, rijd je 80 in z’n 2)
maarja wel alles met warme motor natuurlijk!4 a 5000 toeren maar???
Trap m eens GOED door!!!
hij haalt bijna 100 in 2 haha..
ik schakel bij normaal rijden koud en warm zo dat de motor ZEKER NIET onder de 2000 toeren komt..
Dit om het lagerwerk, en de toch al slijtgevoelige cilinderwanden van deze motor te sparen..
maar constante snelheid kan wel op 1500 a 2000 toeren gereden worden.., bij accelereren terug schakelen…
ik heb het nog eens bekeken.
bij 50 in 3 2600 toeren lekker toerental voor door accelereren
bij 50 in 4 2100 toeren (niet vlot accelereren, krijg je olieverbruik van)
bij 50 in 5 1700 toeren (te laag en dat merk je goed)Willem
19 maart 2010 om 18:05 #17598885origineel gepost door R°bin
Als je bij de 7 zit moet je schakelen xD Geintje, tussen de 2000, 2500 en 3000 (of 3500 ligt er net aan wat jij prettig vindt en hoe mooi je je uitlaat vind klinken :’) )toch pas als die niet veder wil:P
20 maart 2010 om 16:30 #17598886Ik schakel eigenlijk gewoon op het geluid..
Moet eerlijk zeggen dat ik er echt niet op let bij hoeveel toeren ik schakel.
Als hij koud is dan wel bij minder, maar hoeveel.. geen flauw idee!!!31 augustus 2013 om 14:11 #17598887ik schakel meestal net voordat het vermogen vrijkomt (dat is rond de 3600 / 3700 rpm). iig bij mij dan. of heeft het chiptunen hier invloed op gehad dat deze cijfers 3600 / 3700rpm zijn?
31 augustus 2013 om 14:20 #17598888Oud topic maar wtf??
Mijn diesel gaat normaal gewoon lekker maximaal.Een motor is gebouwd om gebruikt te worden.
31 augustus 2013 om 14:26 #17598889Warme motoren mag je in iedergeval echt flink wel doortrekken. Zeker de x20xer altijd laag in toeren rijden zal toch echt wel op den duur vermogen gaan kosten. Als ze warm zijn kun je met bijna elke motor gooien en smijten om het zo maar te zeggen zonder dat ze ervan stuk gaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.