Schakelen terwijl auto uit staat zonder koppeling

Forumindex Forums Modellen Astra Schakelen terwijl auto uit staat zonder koppeling

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    oomens94
    Deelnemer

Ik heb even een vraagje.

Ik kan in m’n auto schakelen zonder mijn koppeling in te trappen. Hij kan zo in z’n 1,2,3 of 4 geschakeld worden. Normaal gesproken kan dat toch niet? Ik sta dan stil, motor uit, sleutels uit het contact. Naar mijn weten, na wat testjes, is de koppeling nog goed. Geen problemen, schakeld prima en direct, trekt altijd goed op, enz. Het gaat om een Opel Astra 1,6 16V Twinport uit 2005.

Wel heeft de auto een stotterend trekje met optrekken. Soort stuiterend, gebok. Maar dit is na wat forums doorgelezen te hebben het gevolg van de veertjes in de koppelingsplaat die niet zo goed zijn. Volgens Wim-v6 was dat.

Nu mijn vraag, klopt het wel dat ik zomaar kan schakelen? Is het iets onschuldigs of moet ik mij zorgen maken?

wim-v6
      Deelnemer

schakelen zonder en met koppeling, maakt niet uit als de motor niet draait, er beweegt niks en er is dan ook geen snelheids verschil..

dat kan dus bij iedere auto!!!!

Willem

oomens94
        Deelnemer

Poeh, ik dacht al even dat er iets flink mis was. Gelukkig niet :)

Wederom bedankt Willem.

Gr. Ralph

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.