Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › schakelen gaat zwaar!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2013 om 12:20 #17262100
Hallo,
sinds een paar dagen gaat het schakelen erg zwaar koppelen niet maar “shiften” met de pook wel heeft iemand een idee?
voor diegene die het nog niet weten het is een vijf bak van een 2.0 dti 16v (dth)alvast bedankt
23 november 2013 om 19:59 #18194846Is het alleen bij koude bak/motor? Met het koudere weer kan het namelijk zijn dat het even duurt voordat het schakelen zo soepel gaat als je gewend bent.
23 november 2013 om 20:11 #18194847Hela ja klopt als hij warmer is wordt het beter het lijkt me alleen erger dan andere jaren. Nu is het wel dat er begin dit jaar een ander blok in zit zou er dan andere olie in de versnellingsbak zijn gegaan of hoeft dat niet!?
Thx
23 november 2013 om 20:19 #18194848Bakolie anders eens een keertje verversen. Mijn bak gaat bij -10 en lager wat lastig in z’n 1. Heb de olie al 2 maal vervangen de afgelopen 275.000 KM. Schakelt verder nog soepel king:
Groet jraaf
23 november 2013 om 21:13 #18194849Hey Jürgen is dat zelf goed te doen?
Greetz
23 november 2013 om 21:31 #18194850Bij beschikking van een brug fluitje van een cent
Zonder brug wel te doen maar lastigerLeeg halen: op de zijkant bak zit onder de aftap plug
Vullen: ongeveer tien centimeter hoger zit vul plug23 november 2013 om 21:37 #18194851Thx en weet iemand welke olie ik moet hebben?
23 november 2013 om 21:37 #18194852En hoeveel liter ik nodig heb?
23 november 2013 om 22:24 #18194853Waarschijnlijk gevuld met 75w90 of 75w80.
Dan gaan ze koud moeilijk schakelenRr hoort rode OPEL olie (GEEN ATF) in, ik heb dezelfde bak onder mijn vectra (F23), en met Verse OPEL handbak olie schakelt ze echt prima, ook koud.
Bak is 260.000km oud, en hangt achter een 225pk Vectra-B 3.0 V6. Mijn bak komt eveneens van een 2.0DTi af ( alleen Bellhoude van de V6 gebruikt)
Met 75w90 schakelde de bak koud als de 8bak van onze Scania bak haha, knap trekken en duwen.aan de pook
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
23 november 2013 om 23:09 #18194854@wim-v6 wrote:
Waarschijnlijk gevuld met 75w90 of 75w80.
Dan gaan ze koud moeilijk schakelenRr hoort rode OPEL olie (GEEN ATF) in, ik heb dezelfde bak onder mijn vectra (F23), en met Verse OPEL handbak olie schakelt ze echt prima, ook koud.
Bak is 260.000km oud, en hangt achter een 225pk Vectra-B 3.0 V6. Mijn bak komt eveneens van een 2.0DTi af ( alleen Bellhoude van de V6 gebruikt)
Met 75w90 schakelde de bak koud als de 8bak van onze Scania bak haha, knap trekken en duwen.aan de pook
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
hey willem thx,
weet je toevalling ook hoeveel ik erin moet doen?
greetz
24 november 2013 om 08:11 #18194855Ik heb onlangs inDe 2.2 bak 2 liter moeten gooien volgens voorschrift?
Maar kwam net na zieken ook hoeveelheden tegen van1.6 liter maandag nog maar eens kijken24 november 2013 om 13:03 #18194856wim-v6 wrote:Waarschijnlijk gevuld met 75w90 of 75w80.
Dan gaan ze koud moeilijk schakelenRr hoort rode OPEL olie (GEEN ATF) in, ik heb dezelfde bak onder mijn vectra (F23), en met Verse OPEL handbak olie schakelt ze echt prima, ook koud.
Bak is 260.000km oud, en hangt achter een 225pk Vectra-B 3.0 V6. Mijn bak komt eveneens van een 2.0DTi af ( alleen Bellhoude van de V6 gebruikt)
Aha F23 dacht ik al, heb ook de F23, zou het slim zijn olie keer te vervangen, (gaat pas 206500km mee…) Schakelt met koude dus wat stroever maar anders perfect.
24 november 2013 om 17:23 #18194857Dacjt 1,9 of 2,1 liter, maar moet ik even kijken
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
24 november 2013 om 19:04 #18194858Thx voor jullie hulp
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.