Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › schade vrije jaren hoe en wat….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2011 om 18:29 #17231621
ik begrijp er weinig meer van.
tegenwoordig word, als ik het goed begrijpt alle schadevrije jaren in een ROY DATA systeem bijgehouden.
maar als ik een nieuwe verzekering afsluit (Bij een andere verzekeraar) zou dit gewoon door moeten lopen als ik als leek het goed begrijp? want de verzekeraar zou dit altijd door moeten geven aan het roydata….
maar dat werkt dus niet zo ben ik achter, gezien er bij mij 0 schade vrije jaren bekend zijn in de roydata. (terwijl er 2 van mijn auto’s meer dan een 1,5jaar bij 2 verschillende verzekeraars verzekerd zijn..?!?!) (dat zou sowieso 1,5jr schadevrij jaren bij roydata moeten zijn)
heb inmiddels meerdere autos gehad, bij verschillende verzekeraars.
maar heb zelf nog nooit een schade gereden.
en ben al de tijd verzekerd geweest. (meerdere autos tegelijk)nu heb ik afgelopen week voor de vectra een verzekering afgesloten bij de zelfde verzekeraar dan waar mijn corsa al 1,5jaar verzekerd is.
daar in stond bij de polis papieren dat er géén gegevens bekend zijn van mij in het roydata bestand.
HUH?!?!
dus via internet de opvraag gedaan bij roy data, en idd ben er niet bekend.
nu ben ik er dus achter gekomen dat je schade vrije jaren maar 1jaar geldig blijven.
maar ik als leek zou denken dat dit toch gewoon doorloopt ongeacht waar je al de tijd (doorlopend) verzekerd bent geweest…..
24 januari 2011 om 18:41 #17804314Hmm… mijn ma heeft ook al 8 schadevrije jaren..? Hoe kan dat dan.
En hoe zit het met meerdere auto’s? Stel:
auto 1. verzekerd op 01-01-2008 > nu 3 schadevrije jaren
auto 2. verzekerd op 01-01-2008 > nu 3 schadevrije jarenSamen dus 6 schadevrije jaren? :hmmz
24 januari 2011 om 18:44 #17804315bij roy data blijft het inderdaad maar 1 jaar na het eindigen van je autoverzekering bij hun in het systeem staan.
roy-data is ook pas 2007 ingevoerd sommige autoverzekeringen deden het op proef in 2006.
dus als je de auto voor 2007 op naam had ben je inderdaad die jaren kwijt.
mits je eventueel de oude verzekeringspapieren nog hebt kan je die laten zien.
voor 2007 kreeg je ook een royeelament verklaring.je kan ook online je verzekering afsluiten en dan jaren opgeven dit wordt niet vaak dubbel gecheckt. maar is wel strafbaar natuurlijk……….
24 januari 2011 om 18:45 #17804316je moet aangeven dat je die mee wilt nemen naar je nieuwe verzekering.
jaren blijven 1 jaar staan (Dus je kan 364 dagen zonder auto op je naam je dagen behouden, een auto verzekeren, en je hebt alsnog je 1/2/3/4/5 jaren.)
maar waarom constant switchen van verzekeraar?
24 januari 2011 om 18:52 #17804317Omdat unive het verrekte om mij te helpen destijds met de corsa die totallos ging (niet door mijn eigen toedoen),
Maar dat het 1 jaar blijft bestaan begrijp ik, maar als ik een verzekering neem bij een andere verzekeraar, dan zou dat toch niet kunnen vervallen maar doorlopen in het roy data systeem? (het is persoons gebonden? ipv verzekeraar gebonden)
ik begrijp heus wel dat ik niet slim bezig ben geweest om meerder verzekeraars te nemen, maar dat feit deed zich toen zo voor….
@dark08 aub niet offtopic, maar natuurlijk loopt dat niet dubbel op! duhh
24 januari 2011 om 19:15 #17804318jou corsa en of commo waren denk ik als oldtimers verzekerd?
als dat het geval is geweest, bouw je idd geen schade vrije jaren op, omdat dat al het goedkoopste is.
normaal staat het idd in roydata 1 jaar lang, maar bij brunstenbrink houden ze het 3 jaar aan. (als je daar weer verzekerd)
dit is ook 1 van de hoofd redenen dat ik er een corsatje bij gekocht heb, ik wil na me studie wat hebben opgebouwd voor een eventuele andere auto (dagenlijks)
24 januari 2011 om 20:25 #17804319De commodore had ik idd Oldtimer verzekerd, maar de corsa niet omdat dat niet mogelijk was. de corsa had ik eerder dan de commodore.
28 januari 2011 om 18:32 #17804320dan klopt er gewoon iets niet.
ze horen dat mee te nemen naar de andere maatschappij. ik ben een paar jaar geleden geswitched (mijn tussenpersoon belde dat ze een goedkopere hadden, nou doen dan) en die jaren zijn gewoon meegegaan.
31 januari 2011 om 19:28 #17804321Over de titel gesproken, ik heb mijn auto maart afgelopen jaar geschorst en uit de verzekering gehaald.. blijven mijn schadevrije jaren nu staan of val ik weer terug naar nul?
1 februari 2011 om 18:23 #17804322je kan ook een certificaat vragen waar je schadevrije jaren opstaan, dan kan je ze langer meenemen.
4 februari 2011 om 16:02 #17804323Heb net mail terug gehad van Verzekeruzelf.nl ivm mijn eigen schadevrije jaren. Had ook jouw vraag gesteld:
@InjectTheVenom. En antwoord gekregen: als je een jaar lang niet verzekerd, vervallen je schadevrije jaren. Het is vaak goedkoper om nog door te verzekeren (wel evt een goedkopere verzekering) om je schadevrije jaren (en je korting) te behouden.4 februari 2011 om 16:52 #17804324lang niet bij alle maatschapijen vervallen na 1 jaar je schade vrije jaren!
4 februari 2011 om 19:02 #17804325[rquote=1860078&tid=141240&author=sebastiaankadettcabriogsi]lang niet bij alle maatschapijen vervallen na 1 jaar je schade vrije jaren![/rquote]
Kan iemand dit als de bliksem bevestigen want in maart gaat het een jaar worden sinds ik de auto stil gezet heb :o Mijn maatschappij was Centraal Beheer Achmea.
Anders moet ik als de sodemieter een kale WA er op doen!4 februari 2011 om 19:33 #17804326Vervalt idd bij de meest verzekeringen binnen een jaar, dan sta je weer op 0 en moetje volle mep premie betalen!!
maar het is allemaal uitgevochten met de verzekeringen, probleem was…… de vorige verzekeraars hadden nooit doorgegeven of ik de schadevrije jaren had aan het roydata!
T*eringilijers eerste klas natuurlijk, maar gelukkig had ik het zelf goed en duidelijk gedocumenteerd en kon ik precies aantonen hoe en wat, en zijn al mijn schadevrije jaren bijgewerkt (scheelt toch aantal tientjes in de maand!!)
4 februari 2011 om 19:43 #17804327of een jaartje bij deze verzekering.
verklaring vragen van je (niet) schade verleden en dan overstappen.heb al een jaar of wat een auto van de zaak
ben benieuwd waar ze komen als ik een verzekering wil afsluiten.
3 keer van wekgever en laese maatschappij geswitched dus verleden is wegtheun
5 februari 2011 om 12:23 #17804328Zojuist even gebeld, als ik hem uiteindelijk weer bij hen verzeker heb ik uit coulance nog tot april 2012, verzeker ik hem daar niet dan vervallen ze in april van dit jaar al.
Ik weet genoeg dat wordt maandag even een belletje plegen naar de werkgeversverzekering om te kijken hoeveel het zou schelen :)5 februari 2011 om 12:43 #17804329Ohja, nog iets,
schadevrije jaren worden per héél jaar berekend.
heb jij keer op keer een auto 11maanden, ben je 1maand auto loos en gaat weer een andere auto verzekeren begin je opnieuw, met 0 schadevrije jaren.
of je moet een regeling gaan treffen als het mogelijk is om door te gaan op je vorige polis.
5 februari 2011 om 13:29 #17804330Dan hebben jullie toch geen goede tussenpersoon.
Deze regelt alles voor mij en ook de schadevrije jaren gaat hij achteraan,
Heb dan ook meerdere verzekeringen bij hem lopen zegt misschien dan ook wel wat.
Maar perfecte verstandhouding een belletje plegen en het wordt geregeld zo als ik dat wil.
Mvg Edwin5 februari 2011 om 14:03 #17804331dit gaat (denk ik) op voor mensen zonder tussenpersoon.
echter zijn sites zoals http://www.independer.nl bedoelt voor mensen die er zelf verstand van hebben.
een tussenpersoon kan de regels een beetje buigen :)
@ injectthevenom,
ik weet dat alleen zeker van brunstenbrink als je de boel bij hun verzekert houden hun 3 jaar lang de schade vrije jaren aan.
5 februari 2011 om 14:04 #17804332@sw ben je er inmiddels al uit?
6 februari 2011 om 09:49 #17804333Oke maar waarom zou je hetzelf regelen als iemand anders het ook kan en heel voordelig.
Wordt vaak gebeld door maatschappijen die willen graag hebben dat ik overstap.
Dan komen ze met een verzekering die duurder is.
Zelf heb ik daar dus wel verstand van maar ja dit is makkelijker he.
8 schade vrije jaren heb ik nu. En dat gaat altijd mee.
Succes heren en mochten er vragen zijn dan hoor ik dit wel.6 februari 2011 om 14:18 #17804334Uhuh en dan ook commissie betalen zeker nee dankje ik regel alles wel lekker zelf zoals ik altijd al gedaan heb, ben er zelfstandig en mans genoeg voor :)
[rquote=1860666&tid=141240&author=Edwin1104]Dan hebben jullie toch geen goede tussenpersoon.
Deze regelt alles voor mij en ook de schadevrije jaren gaat hij achteraan,
Heb dan ook meerdere verzekeringen bij hem lopen zegt misschien dan ook wel wat.
Maar perfecte verstandhouding een belletje plegen en het wordt geregeld zo als ik dat wil.
Mvg Edwin[/rquote]7 februari 2011 om 18:02 #17804335He bah de werkgeversverzekering gaat niet meer door omdat we op het werk geswitcht zijn en dit niet meer van toepassing is, maar ik heb een erg gunstig aanbod van Fortis ASR ontvangen voor een kale WA en genoeg vertrouwen gekregen dat ze me als de auto straks af is ook op de goede manier verder gaan ondersteunen. Dit is overigens dezelfde maatschappij die een tijd terug zonder mokken een dagwaarde van €3000 op de offerte zette waar dit bij een zekere andere maatschappij iets van de helft was :argue
Morgen nog een paar kleine dingen doorspreken en dan gaat het dat waarschijnlijk worden.7 februari 2011 om 20:16 #17804336Ik snap er ook niet veel van, ik ben nu 29jaar, heb toen ik 19 was me rijbwijs gehaald, pas vanaf me 24 een auto op me naam, maar heb al 12 schadevrije jaren opgebouwd :hmmz
Toen dat al zo hoger was ben ik nog 2 keer van verzekering gewisseld, maar die verzekeraars hebben er niks van gezegd dus zal het wel goed zijn.
Vind het niet erg hoor, betaal nou z’n 65 euro voor me 2007 astra opc-tje all risk king:14 februari 2011 om 21:55 #17804337[rquote=1860631&tid=141240&author=sw16v]Ohja, nog iets,
schadevrije jaren worden per héél jaar berekend.
heb jij keer op keer een auto 11maanden, ben je 1maand auto loos en gaat weer een andere auto verzekeren begin je opnieuw, met 0 schadevrije jaren.
of je moet een regeling gaan treffen als het mogelijk is om door te gaan op je vorige polis. [/rquote]
Dat is een kwestie van even gaan zeuren is sommige gevallen. De meeste maatschappijen ronden af naar boven. Misschien niet bij het eerste jaar, maar daarna zeker. Ik heb in mei een nieuwe auto gekocht en had bijna 8 schadevrije jaren. De Rabo telefoonmiep zei dat het gewoon 7 jaren zouden worden, maar na wat navraag bij de maatschappij bleek dat ze dat in principe toch gewoon naar boven afronden. Zal niet oneindig kunnen (per half jaar andere verzekering), maar aangezien ik daar ook al bijna 8 jaar verzekerd was zonder schade, mag dat ook wel.
(ik wilde bij Interpolis weg omdat ze niet de aankoopwaarde verzekeren, en ik een 2001-er heb gekocht met 68.000 op de teller)Ook leuk, met de no-claim garantie blijft je premie gelijk na schade, maar zul je wel de onderliggende schadevrije jaren kwijtraken. Dus daarmee verbind je jezelf meteen aan de betreffende maatschappij, tenzij je weer zonder no-claim naar een ander wil gaan.
Aan de telefoon was de nieuwe verzekeraar wel even verwonderd dat ik er al 8 had ivm mijn leeftijd, maar dat betekent gewoon dat ik altijd mijn auto op eigen naam heb gehad. Kennelijk gebeurd dat ook maar weinig..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.