Schade vloek heerst nog.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Schade vloek heerst nog.

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    arjontje
    Deelnemer

origineel gepost door sw_reijnders
      €73,35 om precies te zijn bij winparts!!!!

Dan ga je toch geen tweede handse halen.
      Dan moet de spuiter eerst heel de bumper nog gaan strak zetten voordat hij kan spuiten en een nieuwe is gelijk de lak erop.

Die bumper klopt niet.
      Hierbij loopt de bumper door tot de uitlaat.
      Origineel zit hier een rubberen strip.

sw_reijnders
      Deelnemer

ja dat zou best wel kunnen ja.

vorig jaar een imi voor bumper geplaatst en daar zat wel de aansluiting voor de rubber strip op.
        Ik zal maandag eens bellen naar zo’n zaakje hier.
        Ik ken daar wel iemand en kijken wat het kost en of er een rubber strip op zit.

Myszek
        Deelnemer

Is flink balen Arjon. Zal je wel even de pest van in hebben!

Maar het metaalwerk. Is dat nog makkelijk recht te krijgen?

origineel gepost door sw_reijnders
          ja dat zou best wel kunnen ja.

vorig jaar een imi voor bumper geplaatst en daar zat wel de aansluiting voor de rubber strip op.
          Ik zal maandag eens bellen naar zo’n zaakje hier.
          Ik ken daar wel iemand en kijken wat het kost en of er een rubber strip op zit.

Bas in actie: “Zeg, wa moe da kostuh dan, zo een bumperke?”. :jerry

sw_reijnders
          Deelnemer

connecties he :D

jraaf
            Deelnemer

origineel gepost door arjontje

origineel gepost door jraaf
              Da’s mooi :swear en idd behoorlijk krom. Ik mag ook weer mee doen….
              Nu heeft mijn vrouw de rechter velg behoorlijk op de stoeprand gegrind! :swear
              Nee geen pic’s ben er helemaal ziek van. Zelfs een stuk van de band er af geschaafd. Dank u zet ‘m daar maar neer.

Nou ik hoop dat de vakantie meer geluk voor je brengt.

Safe driving Jurgen

Dat is ook best zuur idd.
              Dat is de 2de velg van jou toch al???

Helaas moet ik maandag weer beginnen:(
              Maar wel een leuke vakantie gehad.
              Dit is maar materiaal, kan gemaakt worden.

Yep dat is nummer twee in een maand tijd. Ga morgen op vacance. Dus daarna maar weer eens langs m’n schade mannetje:mad: Ik hoop dat ie nog te repareren is, ‘t zit namelijk precies op de kopse kant van de velg. Velgrand beschermer van de band er over een lengte van 5 cm af en een stuk of 5 happen uit de velg:swear.

Maar goed ‘t is idd maar materiaal. ben ook niet boos op de vrouw, vind het alleen zo zonde. Je bent lekker bezig om je VEC mooi te maken en dan kom je weer eens lang iemand die denkt, zal wel een lease bak zijn dus gooien we de deur maar weer eens open tot we ‘ poc’ horen. Kan meneer lekker uitstappen en heb jij weer een mooie ping pong bal in je deur:swear

Safe driving Jurgen

arjontje
              Deelnemer

origineel gepost door arjontje

Da’s mooi :swear en idd behoorlijk krom. Ik mag ook weer mee doen….
                Nu heeft mijn vrouw de rechter velg behoorlijk op de stoeprand gegrind! :swear
                Nee geen pic’s ben er helemaal ziek van. Zelfs een stuk van de band er af geschaafd. Dank u zet ‘m daar maar neer.

Nou ik hoop dat de vakantie meer geluk voor je brengt.

Safe driving Jurgen

Dat is ook best zuur idd.
                Dat is de 2de velg van jou toch al???

Helaas moet ik maandag weer beginnen:(
                Maar wel een leuke vakantie gehad.
                Dit is maar materiaal, kan gemaakt worden.

Yep dat is nummer twee in een maand tijd. Ga morgen op vacance. Dus daarna maar weer eens langs m’n schade mannetje:mad: Ik hoop dat ie nog te repareren is, ‘t zit namelijk precies op de kopse kant van de velg. Velgrand beschermer van de band er over een lengte van 5 cm af en een stuk of 5 happen uit de velg:swear.

Maar goed ‘t is idd maar materiaal. ben ook niet boos op de vrouw, vind het alleen zo zonde. Je bent lekker bezig om je VEC mooi te maken en dan kom je weer eens lang iemand die denkt, zal wel een lease bak zijn dus gooien we de deur maar weer eens open tot we ‘ poc’ horen. Kan meneer lekker uitstappen en heb jij weer een mooie ping pong bal in je deur:swear

Safe driving Jurgen

Onlangs dit alles wens ik je een leuke vakantie toe.

JFHSas

[/quote] ech nie dat een complete bumper 900 euro is hoor. [/quote]

Nou dit grapje was mooi 900 pleuro (voor de veroorzaker gelukkig)

Anoniem

Hier dan een tip om de bumper goedkoop te herstellen :o

Zoals ik de schade aan de bumper kan bekijken,
                    is het redelijk tot zeer goed te repareren :thumbup

Demonteer de Achterbumper, maak de plaats waar
                    de bumper vervormd is goed warm aan de binnenkant met een verfstripper.
                    Aan de binnenkant, want als je die handeling uitvoert
                    aan de buitenkant, beschadig je de lak teveel.
                    Nu de Bumper goed warm is, is de bumper makkelijk
                    weer in een strakke vorm te drukken,
                    het enige wat overblijft zijn de beschadigingen aan de lak.

ps: zijn er evt open scheurtjes te bespeuren, dan die even
                    ‘lassen’ met een soldeerbout.

succes ermee :cool:

JFHSas

Los van het feit dat dit werk voor de verzekering was, dit was niet ff te maken. Bevestiging was afgescheurd (ook van het binnenscherm en er zaten aardig diepe krassen in. Profiel waar de bumper inhaakt was ook afgescheurd.

Anoniem

origineel gepost door JFHSas
                        Los van het feit dat dit werk voor de verzekering was, dit was niet ff te maken. Bevestiging was afgescheurd (ook van het binnenscherm en er zaten aardig diepe krassen in. Profiel waar de bumper inhaakt was ook afgescheurd.

Het ging mij om die bumper van die Vectra :D;)

arjontje
                        Deelnemer

origineel gepost door MonzaRon
                          Hier dan een tip om de bumper goedkoop te herstellen :o

Zoals ik de schade aan de bumper kan bekijken,
                          is het redelijk tot zeer goed te repareren :thumbup

Demonteer de Achterbumper, maak de plaats waar
                          de bumper vervormd is goed warm aan de binnenkant met een verfstripper.
                          Aan de binnenkant, want als je die handeling uitvoert
                          aan de buitenkant, beschadig je de lak teveel.
                          Nu de Bumper goed warm is, is de bumper makkelijk
                          weer in een strakke vorm te drukken,
                          het enige wat overblijft zijn de beschadigingen aan de lak.

ps: zijn er evt open scheurtjes te bespeuren, dan die even
                          ‘lassen’ met een soldeerbout.

succes ermee :cool:

Er zitten hele erge hoeken in de bumper.
                          weet niet of dat ook te fixen valt.

Zie deze foto.

Anoniem

mooie foto en duidelijk :thumbup

kijk eerst na het demonteren of alles nog recht is achter de Bumper,
                            vaak is er nog lichte schade te bewonderen aan de achterkant,
                            kijk bij de bevestiging of de tussenbalk of die nog recht zijn,
                            je bumper is totaal een beetje ingedrukt door dat paaltje :o

die Bumper is wel te fixen, binnenkant ruim en goed warm maken
                            gebruik desnoods een kunststof bolhamer om ‘deuk’
                            van binnenuit weer naar buiten te tikken.

dat werkt alleen als die plek goed warm is,
                            dan is het kunsstof lekker zacht, en kan je de bumper zo weer recht zetten.

probeer het maar eens, je zal zien dat het gaat lukken :jerry

nadien beschadigingen evt strakmaken, bijspuiten of helemaal
                            nieuw in de lak laten zetten.

PS: Dit soort bumpers gaan normaliter naar het oostblok,
                            die lui komen hier en nemen ze mee in grote hoeveelheden.
                            die gasten daar maken ze op dezelfde manier weer klaar.
                            Ik heb zelf ook bumpers met regelmaat gerepareerd,
                            waarbij ik moet aangeven dat deze bumper met deze schade nog een beauty is,
                            bij datgene wat ik al gerepareerd heb ;)

arjontje
                            Deelnemer

mooie foto en duidelijk :thumbup

kijk eerst na het demonteren of alles nog recht is achter de Bumper,
                              vaak is er nog lichte schade te bewonderen aan de achterkant,
                              kijk bij de bevestiging of de tussenbalk of die nog recht zijn,
                              je bumper is totaal een beetje ingedrukt door dat paaltje :o

die Bumper is wel te fixen, binnenkant ruim en goed warm maken
                              gebruik desnoods een kunststof bolhamer om ‘deuk’
                              van binnenuit weer naar buiten te tikken.

dat werkt alleen als die plek goed warm is,
                              dan is het kunsstof lekker zacht, en kan je de bumper zo weer recht zetten.

probeer het maar eens, je zal zien dat het gaat lukken :jerry

nadien beschadigingen evt strakmaken, bijspuiten of helemaal
                              nieuw in de lak laten zetten.

PS: Dit soort bumpers gaan normaliter naar het oostblok,
                              die lui komen hier en nemen ze mee in grote hoeveelheden.
                              die gasten daar maken ze op dezelfde manier weer klaar.
                              Ik heb zelf ook bumpers met regelmaat gerepareerd,
                              waarbij ik moet aangeven dat deze bumper met deze schade nog een beauty is,
                              bij datgene wat ik al gerepareerd heb ;)

bedankt voor de uitleg.:thumbup

Maar idd is er achter de bumper aardig wat ingedeukt.
                              en ook diverse bevestiging beugeltjes/pinnetjes afgebroken.

De achter kant is aardig krom.
                              En dat met alleen op de koppeling achteruit rijden.:o

Anoniem

Maar idd is er achter de bumper aardig wat ingedeukt. en ook diverse bevestiging beugeltjes/pinnetjes afgebroken.

met een beetje improvisatie zijn die probleempjes
                                ook zo weer te verhelpen.:thumbup
                                ==========================================

wil je niet gek maken, maar kijk voor de zekerheid
                                naar de 2 achterdeurnaden of die aan beide zijden
                                nog even breed zijn, want als het hard is gegaan…..
                                zijn die naden nog hetzelfde, dan valt het mee.

denk zelf dat je schade wel eens verzekeringstechnisch wel
                                eens tusen de 1500 en 2000 zou kunnen liggen.

arjontje
                                Deelnemer

Maar idd is er achter de bumper aardig wat ingedeukt. en ook diverse bevestiging beugeltjes/pinnetjes afgebroken.

met een beetje improvisatie zijn die probleempjes
                                  ook zo weer te verhelpen.:thumbup
                                  ==========================================

wil je niet gek maken, maar kijk voor de zekerheid
                                  naar de 2 achterdeurnaden of die aan beide zijden
                                  nog even breed zijn, want als het hard is gegaan…..
                                  zijn die naden nog hetzelfde, dan valt het mee.

denk zelf dat je schade wel eens verzekeringstechnisch wel
                                  eens tusen de 1500 en 2000 zou kunnen liggen.

Ben al bij de schade boer geweest schade ligt idd tussen 1500 en 2000 euro.
                                  maar daar zit het wegwerken van een roest plek (onderkant bestuurders deur) ook nog bij.

de zij schermen zijn nog goed. naden van de deuren lopen ook nog mooi.
                                  Was het eerste waar ik na gekeken heb.

het geen wat verbogen is, is de “houder” waar het achterlicht in zit. En wat achter de bumper zit.

Anoniem

zo dat schiet lekker op, bedankt voor je snelle reactie :thumbup

Als je de schade toch zelf op moet hoesten,
                                    volg dan de aanwijzingen zoals boven aangegeven.

met een goede knutselvriend erbij,
                                    zijn die problemen zo opgelost.

daarna bumper evt naar de spuiter brengen,
                                    doe voor de zekerheid de benzineklepje erbij, voor de kleur,
                                    kunnen zij ff checken voor het spuiten.

denk dat je dan voor rond de 400 klaar bent, incl onderzijde portier.:thumbup

succes verder met een evt reparatie van je schade

grtz Ron

arjontje
                                    Deelnemer

Denk dat het met 400 euro niet red.
                                      Ik heb namelijk een hele fijne kleur. Is een mica lak.
                                      (verkleurt in de zon.)

Anoniem

het is niets anders dan een basislack met blanke lak er bovenop :D

Het kan zijn dat het een parelmoerkleur is,
                                        maar de hoeveelheid parelmoer wat in deze kleur zit is
                                        te beperkt om er een duur prijskaartje aan te hangen.

Heb zelf eens een Kadett E type GT gehad in de kleur Rood,
                                        verbleekt dat ie was enz enz.
                                        Heb hem helemaal gespoten met basislack en blanke lak,
                                        nooit meer poetsen, alleen wassen en in de wax,
                                        altijd helder rood.

DUS laat je niet door het mica verhaal misleiden,
                                        voor rond de 400 hooguit tot 500 heb je een redelijke prijs in handen
                                        om terecht te kunnen bij een spuiter voor een bumper
                                        en onderkantje portier.

18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.