Schade laten maken

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Schade laten maken

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Gamespel
    Deelnemer

Een aantal maanden geleden zat er iemand tegen de voorbumper van mijn Meriva B aan, waardoor ik wat lichte lakschade had. Via de verzekering de schade laten maken bij mijn Opel dealer Maassluis, die mijn auto in hun vestiging in Schiedam lieten maken.

Toen ik mijn auto op ging halen bleek dat de schadehersteller iets van een schroevendraaier had gebruikt om mijn bumper los te halen. Hij had putjes gemaakt aan de binnenkant van mijn bumper (neus), waar de motorkap in valt. In Maassluis hadden ze deze putjes met een lakstift bijgewerkt. Oke, schade/ongelukje kan gebeuren tijdens reparatie… maar putjes maken door met een schroevendraaier de bumper los te halen… dan ben je toch niet goed bezig.

In februari had een onbekend persoon zijn portier tegen mijn portier open gegooid, waardoor ik net boven de vouw in de voorportier een knik had zitten en een kleine lakschade. Deze schade via het waarborgfonds laten maken, althans dat dacht ik.

Toen ik thuis kwam keek ik nog even goed naar de plek waar de vouw had gezeten en zag dat het niet helemaal glad was. Door heen en weer te bewegen zag ik in de weerspiegeling een vervorming en later ook een heel klein streepje (klein vouwtje). Ik weer terug naar mijn dealer in Maassluis en het laten zien. Zij zagen dit probleem niet, maar wel dat er een hele andere tint blauw gebruikt was. Het voorportier en het achter waren een hele andere tint blauw, het achter portier was overgewaaierd, maar niet het voorspatbord. Oke een foutje kan gebeuren, maar ik was goed pissig erover, dus de auto ging later weer terug naar de schadehersteller, die ik ook uitgelegd had dat er ook nog een plek zat waar de vouw gezeten had. Hij zag dit zo 1-2-3 niet maar vertelde mij dat dit waarschijnlijk kwam door de balken in de deur.

Na een week had ik de auto weer terug en de kleur is volgens mij nu de juiste, alleen zitten de bobbeltjes (vouwtje) er nog steeds in. Ik in Maassluis de plek weer laten zien, totdat hij ook iets zag zitten. Ik moest er maar over na denken wat ik hiermee wilde doen. In de tussentijd was ik nog bij een andere Opel dealer en een schadeherstelbedrijf geweest voor een second-opinion. De ene zij dat dit erg bespreekbaar was en het schadeherstelbedrijf vroeg of ik toevallig de schade bij de Opel dealer in Maassluis had laten maken, terwijl hij niet mijn kentekenplaat (waar de dealernaam op staat) gezien had. Hij vertelde mij dat zij wel vaker auto’s binnen kregen die door hun ‘hersteld’ waren.

Ik had het helemaal gehad en had ze een brief gestuurd, waarin ik ze nog 1 keer een kans gaf de schade te herstellen. Hierop kreeg ik een brief waar het stukje tekst hieronder uit komt.

“Allereerst betreuren wij het ten zeerste dat de eerste reparatie aan uw Opel Meriva niet het gewenste resultaat gehad heeft. Voor ons reden te meer om de tweede keer ons beste beentje voor te zetten. Naar onze mening zijn wij daar ook in geslaagd.

Het is dan ook heel spijtig om te horen dat u een andere mening toegedaan bent. Om die reden hebben wij uw brief uitgebreid besproken met een aantal van onze medewerkers die bekend zijn met uw auto, waaronder onze schademanager.

Ook na dit gesprek zijn wij unaniem tot de conclusie gekomen dat uw auto, na de tweede reparatie, in perfecte staat verkeert. Elke handeling die nu aan de auto uitgevoerd zou worden, zal de kwaliteit van de auto niet ten goede komen.

De versterkingsbalken die in de huidige generatie automobielen gemonteerd worden, zorgen ervoor dat geen enkel gedeelte van het plaatwerk nog een strakke gladde lijn heeft. Door rek en krimp blijven deze balken middels onregelmatigheden in het plaatwerk aan de buitenzijde zichtbaar. Elke poging om plaatwerk strakker te krijgen dan dat de fabrikant het geproduceerd heeft, heeft een negatieve uitwerking op het materiaal.”

Dus let op als je schade hebt…. het word bij Opel niet strak… althans dat beweerd deze dealer.

Ik ben het totaal niet eens met hun reactie en heb inmiddels een schade-expert laten kijken naar de schade en zal waarschijnlijk deze week zijn reactie mogen ontvangen.

Ik had begrepen van mijn nieuwe toekomstige garage dat er tegenwoordig bij portierschades gelijk een nieuw portier besteld word, geen idee of dit waar is….

Er is dus in totaal 2 keer een schade gemaakt, waarvan er 2 iets niet klopte…

Hebben jullie ook zoiets meegemaakt bij een dealer/schadehersteller?

DennisD
      Deelnemer

Ja dat is de pest als ze een eigen schadeherstel service hebben vind ik altijd. Balen dat men zo in Maassluis reageert, ben ik eigenlijk niet zo van ze gewend moet ik eerlijk zeggen.
        Maar goed ze zijn tegenwoordig ook aardig uit de kluiten gewassen met al hun vestigingen, en vinden ze 1 klant niet zo belangrijk. Ben je trouwens nu naar Maasdijk uitgeweken?

Ikzelf heb goede ervaringen (qua schadeherstel) met schadenet blok in de Spaanse Polder.

Succes met de afwikkeling en ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Gamespel
        Deelnemer

Tegenwoordig ben je een nummertje bij grote bedrijven, maar ze zijn nu 2 nummertjes kwijt (mij en mijn vrouw).

Ik ga inderdaad in het vervolg naar Maasdijk. Zodra ik iets meer weet zal ik het wel laten horen.

hennyw

ik laat mijn schade, als ik die al heb, rechtstreeks bij een schade herstel bedrijf maken.
            niks bij de dealer, die wil alleen maar geld verdienen, tenminste hier in etten-leur dan

Gamespel
            Deelnemer

Vandaag heeft eindelijk de schade-expert gebeld. Hij wacht nu op een reactie van mijn ‘oude’ garage wat hun aan de niet goed gemaakte schade wil gaan doen… als zij dit willen doen. De schade-expert erkend dat het schade niet goed hersteld is. Ik heb geen vertrouwen meer in mijn ‘oude’ garage, mede door de 2 schadeherstellingen, althans de pogingen daartoe. Daarnaast vertelde mijn verzekering dat ik na 2 reparaties (als het dan nog niet goed gemaakt was) ik de schade bij een ander kon laten repareren.

Word vervolgt.

kiyamizio

ik ben van mening dat het bij dealer alstijd snel snel goedkoop gebeurd,

dus vaak verkeerde kleur beetje sinasappelhuid in de lak,

als het goed moet ga je rechtstreek heen en ze moeten het niet als vluggertje behandelen.

DarkNL08
                Deelnemer

Tjonge wat een verhaal.

Erg vervelend zo’n afhandeling.

Wel goed om te horen dat de schade-expert erkent dat de schade niet juist hersteld is. :wors

kaneelschep
                  Deelnemer

Precies! Erg fijn dat de expert het ook ziet! ;) En dat je na 2 keer naar een ander toe mag :)
                    Want 2 keer maken en dan nog niet goed.. en dan strak ontkennen dat er nog iets te zien is.. ja zo kan ik ook gewoon alles ontkennen.
                    Maar ja. MerkDealers… Ik zou er nog geen gratis kop koffie halen. Allemaal afzetters.. :P Nee er zullen er nog vast wel een paar goeie tussen zitten. Maar ik ken ze niet! :)

hennyw

@kaneelschep wrote:

Precies! Erg fijn dat de expert het ook ziet! ;) En dat je na 2 keer naar een ander toe mag :)
                      Want 2 keer maken en dan nog niet goed.. en dan strak ontkennen dat er nog iets te zien is.. ja zo kan ik ook gewoon alles ontkennen.
                      Maar ja. MerkDealers… Ik zou er nog geen gratis kop koffie halen. Allemaal afzetters.. :P Nee er zullen er nog vast wel een paar goeie tussen zitten. Maar ik ken ze niet! :)

Kooiman in Oud-Beijerland is voor mij een hele goeie Opel dealer.
                      moet er wel 50 km heen rijden maar dat heb ik er voor over.

oh ja de koffie daar is ook heel goed. :D

acor

Wat een miserie bij jullie in Nederland. Hier in België zit er een officiële dealer met garage in zowat elke stad. Vanuit mijn woonplaats zijn er 3 in een onmiddellijke straal van 10 km. Staat de ene garage je niet aan, dan ga je naar een andere.

hennyw

@acor wrote:

Wat een miserie bij jullie in Nederland. Hier in België zit er een officiële dealer met garage in zowat elke stad. Vanuit mijn woonplaats zijn er 3 in een onmiddellijke straal van 10 km. Staat de ene garage je niet aan, dan ga je naar een andere.

en wat als de andere ook niet bevalt??
                          in etten-leur en breda zit vriens, geen aanrader.
                          in roosendaal zit ook een dealer, daar heb ik, toen in de zafira aanschafte, een mat voor achterin besteld.
                          ze zouden bellen als ie binnen was………….nooit meer iets gehoord.
                          als ik bij de dealer moet zijn ga ik naar kooiman, is iets verder weg, maar perfecte service.

Asconawasbeek

Ik doe ook spuitwerk samen met mijn vriendin die is eerste spuiter.
                            En voor mooie prijzen!!!
                            En goed!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.