Forumindex › Forums › Modellen › Omega › schade – het is weer gerepareerd!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2009 om 12:25 #17213849
Hedenochtend was ik dan aan de beurt. Bij een verkeerslicht stond ik als vierde in de rij voor rechtsaf. Alles begint op een gegeven moment te rijden, totdat degene voor mij ziet dat hij voor rechtsaf stond voorgesorteerd. In plaats van door te rijden of van mijn part illegaal rechtdoor te gaan, trapt die knuppel ineens vol op de rem :fy1. Het regende op dat moment niet maar de weg was wel nat. Ik ben vol in de ankers gegaan, de motor sloeg daardoor af en de ABS greep vol in. Maar er was helaas geen ontkomen meer aan en met zo’n 10 km/h op zijn trekhaak geklapt :argue. Hij heeft helemaal geen schade, nou ja een veeg over de bumper en zijn fietsendragerbeugel was scheef geduwd maar niet krom. Ik dus wel, zoals uit de provisorische foto’s mag blijken. Het meest balen is echter niet te zien op de foto’s, de radiateur stroomde ter plekke leeg, waarschijnlijk zal ook de condensor wel naar zijn grootje zijn. En de motorkap wil niet meer ontgrendelen. Ik kon dus niet meer rijden. De Omega is afgevoerd achter een bergingswagen, inmiddels staat de Omega bij het schadebedrijf. Goddank ben ik nog allrisk verzekerd, want de eerste schatting was € 3.000,-, in elk geval moeten de voorbumper, de onderroosters in de bumper, een mistlamp, de radiateur, de condensor en het rechter kunststof binnenscherm vervangen worden. De motorkap probeert men te repareren. En dan is het afwachten wat men nog meer vindt. Ik heb wel afgesproken dat als de motorkap niet wordt vervangen, in elk geval wel alle splitschade wordt meegenomen bij het spuiten.
Overigens stond er bij het schadebedrijf ook een donkerblauwe Omega DTI sedan van een “Omega-freak” zoals de man het mij vertelde voor wat cosmetisch opknapwerk aan de hoeken van de bumpers. Toevallig iemand van hier??
Groetjes,
Andrew
6 november 2009 om 12:35 #17546037Dat mooi k*t zeg. :o
Dat is iets waar geen Omegarijder opzit te wachten. :cry
En zoveel schade met een snelheid van 10Km/hKan je veroorzaker niet aansprakelijk stellen omdat hij een verkeerde verkeersmanoeuvre maakte, zij er getuigen. politie misschien?
Ondanks dat je allrisk verzekerd bent, kan je misschien de kosten drukken door op Ebay te kijken.
Succes met de afloop en dat ze maar weer gauw mag rijden.
Peter
6 november 2009 om 13:39 #17546038he andrew,
das cker balen:o , zonde dat het nu juist een mooie omi moet overkomen, idd zijn er geen getuigen? zoals Vega meld, in ieder geval suc6 met de herstel werkzaamheden.
groeten hessel,
6 november 2009 om 13:47 #17546039Een trekhaak is nou eenmaal een leuke bescherming voor de achterkant, maar voor de achterop rijdende auto natuurlijk een onding, daarbij komt ook dat een Omega nogal wat massa met zich meebrengt. De echte schade is ook de naar binnen dringende trekhaak geweest.
Tja, op het thuis ingevulde tweede deel van het schadeformulier heb ik wel duidelijk vermeld dat feitelijk zijn stomme manoeuvre oorzaak is. Wie verwacht nou dat je voorganger op de rem trapt als je net optrekt bij een stoplicht.
Maar we zien wel hoe het afloopt, gemaakt wordt het in elk geval wel, via de verzekering of anders zelf via tweedehands delen. Ik heb er recent teveel werk (en kosten) aan gehad om de Omega nu af te voeren naar een opkoper, moet er eigenlijk niet aan denken :puke
Andrew
6 november 2009 om 15:41 #17546040Das balen zeg. Heeft de andere partij ook ondertekend dat het zijn schuld is? Meestal heb je geluk dat de condensor op de radiator is geschroefd. veel suc6 met de bebebehandeling.
Gr jack
6 november 2009 om 15:50 #17546041origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Das balen zeg. Heeft de andere partij ook ondertekend dat het zijn schuld is? Meestal heb je geluk dat de condensor op de radiator is geschroefd. veel suc6 met de bebebehandeling.Gr jack
Nee, die had alleen maar haast om op een afspraak te komen, hij gaf aan dat hij er verder naar zijn oordeel niks aan kon doen. Tja, ik vrees dat ik gewoon de pineut ben…..
6 november 2009 om 16:31 #17546042das klote zeg, heb ik ook eens gehad zo’n situatie. Ik stond eens voor links gesorteerd en de tegemoet komende wilde ook naar links. Elkaar rustig voorlangs passerend krijgt een kl**tvi**l daarachter het op zijn heupen en besluit uit de rij van links volgas rechtdoor te geven. Wat zegt oom agent die ik er woedend bijsleur??? rechtdoor gaat voor…… ik word er gewoon weer boos van….
6 november 2009 om 17:04 #17546043das idd balen en geen goed begin voor het weekend .
stond ook te koken begin dit jaar toen ze mijn omi pakten .
s6 met het schadeherstel en dat ze maar weer snel de weg op mag .gr ron
6 november 2009 om 23:12 #17546044Damn Andrew, dat is een vervelende schade, met idem aanleiding.
Ik duim voor je dat het goedkomt met de afhandeling.
Grtz
Jacco7 november 2009 om 08:11 #17546045andrew dat is balen man, succes met een net herstel.gr,martijn
7 november 2009 om 09:44 #17546046shit joh,
Dat kost wer een hoop pegels en veel werk!!
Succes met het herstel.Aart
7 november 2009 om 10:44 #17546047Is een domme dan die voor u reed vol op de rem :hmmz
Sterkte…en ben jij nog in de fout?9 november 2009 om 13:00 #17546048Zonde !
Maar opzich lijkt het mij nog wel een redelijk te maken schade ?!
Succes !
24 november 2009 om 21:21 #17546049Na ruim 2 lange weken wachten, kon ik vanmiddag mijn Omega weer ophalen. De verzekering vond het nodig om de reparatie een week op te houden om “biedingen op het wrak” :swear :fy1 te laten doen door opkopers, om zodoende minder te hoeven uit te betalen. Enfin, met de nodige argumenten en hulp van het schadebedrijf is de schade-expert toch nog met een aanvaardbare dagwaarde over de brug gekomen zodat de schade voor mij zonder bij te hoeven betalen gerepareerd kon worden.
een nieuwe originele radiateur, de kapotte was net 4 maanden geleden vernieuwd :o:
een nieuwe originele condensor en ventilator:
en een nieuwe semi-originele bumper, volgens het schadebedrijf geen imitatie maar feitelijk een originele alleen niet in Opel-verpakking geleverd:
Ook het ruitensproeierreservoir is nieuw. De motorkap is uitgedeukt en gespoten, ik zie geen kleurverschillen.
Alleen moet ik nog even terug, want de ontgrendeling van de motorkap is niet goed, die ging zo zwaar dat ik de handle onder het stuur zojuist uit de bevestiging trok :cry daarover morgen maar even bellen.
Liever maak je zoiets helemaal niet mee, maar goed, de Omega is er al met al weer wat beter op geworden, een nieuwe condensor met vers afgevulde airco en alle splitschade weg :thumbup
Groetjes,
Andrew
25 november 2009 om 08:03 #17546050andrew fijn voor je dat het toch nog naar je zin is opgelosd, sluit je kap/bumper niet helemaal aan? bij de koplamp?op de ontgrendeling na dan. maar wat was het schade bedrag als ik vragen mag? omdat de verzekering oplopers laat aanrukken voor de dagwaarde. gadwaarde is toch wel meer als 4/5000 euro. meschien nu in de cris niet dat kan. schade bedrag ergens tussen de 2500 en 3000 euro? gr,martijn
25 november 2009 om 09:25 #17546051ik had liever een imitatie radiateur en een originele bumper genomen.
25 november 2009 om 10:03 #17546052origineel gepost door Arjen
ik had liever een imitatie radiateur en een originele bumper genomen.Ik dus niet, ik koop niet voor niks dergelijke technische onderdelen origineel. En het is geen imitatie!
25 november 2009 om 11:35 #17546053Als er geen Opelnummer aan de binnenzijde van de bumper staat is het imitatie.
25 november 2009 om 11:55 #17546054Dan baal je ook als je te horen krijgt dat ze eerst de waarde van je “WRAK” willen weten!
Wie zijn ze dan wel!!!!!
Maar het ziet er weer strak uit toch?
Nu maar laten glimmen die Omega (hij is het waard!!!)gr,
Aart25 november 2009 om 20:16 #17546055Mooi dat hij weer in ere is hersteld.
Gedonder met die verzekeringsmaatschappijen hou je altijd wel, gelukkig heeft dat deze keer uiteindelijk goed uitgepakt. :)
25 november 2009 om 21:36 #17546056origineel gepost door martijn_maja
andrew fijn voor je dat het toch nog naar je zin is opgelosd, sluit je kap/bumper niet helemaal aan? bij de koplamp?op de ontgrendeling na dan. maar wat was het schade bedrag als ik vragen mag? omdat de verzekering oplopers laat aanrukken voor de dagwaarde. gadwaarde is toch wel meer als 4/5000 euro. meschien nu in de cris niet dat kan. schade bedrag ergens tussen de 2500 en 3000 euro? gr,martijnIk heb ook even zitten kijken naar die aansluiting van de bumper op de motorkap. Ik heb er de foto’s van voor de aanrijding op nagekeken, natuurlijk niet 1 foto met dat detail er heel duidelijk op. Maar bij 1 foto kon ik zover inzoomen dat het toch wel duidelijk is te zien. Die wat schuine lijn is blijkbaar normaal, getuige de onderstaande zoomfoto van ruim een jaar geleden. De motorkap is niet vervangen (en dit was niet de kapotte zijde) en is dus niet veranderd. De bumper kan daar ook eigenlijk niet omhoog komen, want dan is er te weinig ruimte voor de koplamp en de kunststof strip onder de koplamp.
De dagwaarde was in eerste instantie op een schandelijke € 3.500,- afgemaakt, terwijl de schade bij volledig origineel herstel € 3.800,- was. Na tussenkomst van mijzelf met bonnen van recent groot onderhoud en hulp van het schadebedrijf is de dagwaarde uiteindelijk op € 4.250,- vastgesteld. Nou dacht ik dat daarme de dagwaarde hoger is dan de schade, dus geen probleem. Dat schijnt toch anders te werken, ik snap dat niet. Maar feit is, dat de opkopers 5 werkdagen de tijd kregen om te bieden, het hoogste bod was € 1.450,-. Daarmee wilde de verzekering dus niet meer dan € 4.250,- minus € 1.450,- = € 2.800,- uitbetalen voor herstel. Met wat creativiteit is het voor dat bedrag nu gerepareerd.
Groetjes,
Andrew
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.