Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Schade Door sneeuw (Wie nog meer)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2010 om 08:45 #17779785
Weten jullie wat het vaak is, als ze winterbanden en abs esp en al dat spul op de auto hebben zitten worden ze overmoedig.
ik heb nu sinds een week winterbanden onder de auto liggen en het bevalt me uitstekend.
het sturen gas geven en remmen is aanzienlijk verbeterd, op de sneeuw.
maar gisteren werd ik toch nog even verrast door de astra.
wou even een sleutel bij laten maken in epe, was in een gladde woonwijk en ik wil een bocht insturen waar een auto stond te wachten.
en toch liet de astra de kont even uitbreken terwijl ik echt stapvoets reed.
gewoon ff meer gas gegeven en ik kon hem rechttrekken maar zo zie je maar dat je niet onverslaanbaar bent met winterbanden.ik wens alle mede forummers nog veel veilige winterse kilometers.
met vriendelijke groet,
hofmeijer_M
ps. ik zal vandaag eindelijk foto’s maken van de astra, duurt nu wel heel lang.:argue
28 december 2010 om 09:26 #17779786vorige week met mijn moeder in de tucson over een rechte 80 weg waar we 40 reden ofzo, begon die te glijden recht op een boom af zijwaart en paar meter voor de boom glijd hij de andere kant op over de andere rijbaan in de berm, gelukkig is de schade beperkt gebleven met maar 1 kras, mijn ouders hebben de auto net 2 weken nieuw en we zijn heel erg geschrokken als we een boom of een tegenligger geraakt hadden was de auto totallos geweest ondanks de lage snelheid.:o
nu mag die KL*TE sneeuw wel weg van mij.
28 december 2010 om 09:57 #17779787en nu voorspellen ze vandaag net een nieuwe laag van ongeveer 1 a 2 cm:argue
sterkte…
met vriendelijke groet,
hofmeijer_M
28 december 2010 om 10:26 #17779788HIero ook schade, ik stond stil reed er iemand achterop ofja gleed! Nu kan mijn kofferklep niet openen en is mijn bumper gescheurd!
28 december 2010 om 10:31 #17779789ik wou dat het mij gebeurde.
zit nu een barstje in mijn achterbumper en die wou ik zelf wel laten spuiten, mja alleen om dat barstje is het mij te duur.sterkte met de afhandeling.
met vriendelijke groet,
hofmeijer_M
28 december 2010 om 10:33 #17779790[rquote=1824975&tid=139035&author=hofmeijer_M]
maar gisteren werd ik toch nog even verrast door de astra.
wou even een sleutel bij laten maken in epe, was in een gladde woonwijk en ik wil een bocht insturen waar een auto stond te wachten.
en toch liet de astra de kont even uitbreken terwijl ik echt stapvoets reed.
[/rquote]Je weet toch onderhand wel dat ze in achterbuurten niet strooiien :P
28 december 2010 om 10:36 #17779791strooien nergens meer geloof ik alleen snelwegen nog
zout was weer op hoorde ikgroet michel
28 december 2010 om 10:39 #17779792zelfs op de zuiderzeestraatweg in wezep staat al een bordje van beperkt strooien, het is een hoofdweg:swear
nou ja in 2011 als de hele gladheid voorbij is kunnen we ons hart weer ophalen want dan is er weer voldoende zout:wtfmet vriendelijke groet,
hofmeijer_M
epe was toch een grote slobbenwijk?|:P:P:P
28 december 2010 om 21:55 #17779793Ik durf niet eens met m’n kadett door de sneeuw. Ben veel te bang dat ik ‘m in elkaar rij. En het is geen doen, ik loop al vast als ik ‘m de garage uit rij :)
28 december 2010 om 23:17 #17779794[rquote=1824190&tid=139035&author=joop1970][rquote=1823857&tid=139035&author=Jerremy][rquote=1823517&tid=139035&author=Senatorman]5 km/uur tegen een renault die ook 5km/uur ging. dus 10 km/uur[/rquote]
Helaas, maar je hebt niet de schade van een aanrijding die equivalent is aan die van een met 10km/h. Dit is een tijd terug weer is ontkracht by mythbusters.
Een auto die met 50 km/h tegen een muur rijdt, vervormd niet minder dan 2 auto’s die met 50 tegen elkaar rijden.
(ofwel, je hebt dan niet de schade van een auto die met 100 tegen een stilstand object rijd).http://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4
[/rquote]Dat klopt, alleen komt er wel dezelfde hoeveelheid potentiële energie vrij als bij een auto die met 10 km/h tegen een muur rijdt. Het enige verschil is dat nu beide autos die energie absorberen. [/rquote]
Idd., maar verdeeld over 2x de massa= gelijk aan 1tje met dezelfde V die beide hadden en elkaar troffen, maar dan tegen ‘n muur. Want feit blijft dat als je met 10 tegen een muur rijdt, meer schade / deformatie zou hebben. Dat laat de Mythbusters proef duidelijk, en onomstotelijk zien. Volgens mij is dat ook waar ‘t hier om gaat.
Het maakt echter wel uit, als dat er tegen een stilstaande, maar vervormbaar object aangereden wordt. Dan zou het er anders uitzien, dan zou het waarschijnlijk wel vergelijkbaar zijn. Maar dan nog geheel afhankelijk van velen parameters als weerstand coefficient van het object, en gewicht, vast, los, etc..
Daarbij, als kanttekening; de proef is ook gedaan met exact gelijkende parameters op elkaar in werkend. In de praktijk, komt dit ook nauwelijks voor (zelfde gewicht, zelfde type, zelfde hoogde aangrijp punt, zelfde CG, zelfde snelheid, geen offset, etc. etc.)
28 december 2010 om 23:26 #17779795[rquote=1825726&tid=139035&author=2000]Ik durf niet eens met m’n kadett door de sneeuw. Ben veel te bang dat ik ‘m in elkaar rij. En het is geen doen, ik loop al vast als ik ‘m de garage uit rij :)[/rquote]
Die van mij staat alweer 6 weken stil, onder folie, accu aan de druppellader. Vorige winter ging dat prima, na ruim 3 maanden was het accu erin, starten en lopen zonder problemen.
Maar ik durf er ook niet aan, 145 bandjes, RWD bij ongeveer 700 kilo, en dan ook nog al die pekel. Nee geef mij de Astra dan maar even met brede wintersloffen.
29 december 2010 om 21:30 #17779796[rquote=1824171&tid=139035&author=benoben][rquote=1824030&tid=139035&author=2000]Ik vind dat de astra van het filmpje wel erg hard reed t.o.v. de rest van het verkeer. De man die geraakt werd leek kinderen achterin te hebben. Fijn zo’n figuur:fy1[/rquote]
ja inderdaad, er zat nog meer volk in die wagen. Bah dat was er echt wel vol op :swear[/rquote]
Gaan we op die Astra rijder zitten katten ??? :o
Die dombo in dat Citroenenhok (ei op wielen) gooit hem zonder reden naar de linkerbaan. Daar kon die couperijder bar weinig aan doen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.