Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Schade door aanrijding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2013 om 11:25 #17261485
Oke, ik ben dus een paar weken geleden aangereden van achteren, verzekering van diegene die mij aangereden heeft, heeft ook gezegd dat die bestuurder aansprakelijk is dus dat zit wel goed.
Maar het punt is nu, ik heb correspondentie gehad tussen de verzekering van haar en de mijne, en daarin zegt zij dat aangezien mijn auto al 18 jaar oud is, zij zicht niet voor kan stellen dat er geen schade zat op de achterkant voor dit ongeluk.Nou vroeg ik mij af, veranderd dit iets aan het schaderapport? Het bedrag was vastgesteld op 900 euro +/- aangezien heel de achterkant opnieuw gespoten moest worden. Zij hoopt nu dat dit bedrag lager uitkomt omdat hij al ouder is en er volgens haar al “oude” schade was.
Maar als heel de achterkant opnieuw gespoten moest worden voor dit geld, dit toch niks uitmaakt met het totaal bedrag?
Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg, komt er kort weg op neer dat ik gewoon mijn geld ervoor wil. Iemand hier die er zijn mening over kan geven?
26 oktober 2013 om 12:02 #18182895je bent nog niet helemaal duidelijk.
eigenlijk is vraag 1 had je een oude schade?
weet niet of er ook foto’s gemaakt zijn bij het schade rapport ?vind het een raar verhaal dat een auto van 18 jaar niet schade vrij zou kunnen zijn
en wie begint er over de verzekerde of haar verzekering.als het de verzekering is hoop ik dat je zelf goed verzekerd bent en dat jou verzekering een flink eind houd heeft
want dit slaat nergens op.ken wel een ander verhaal gehoord van een rij instructeur toen mijn E haalde.
was een jonge zijn auto stond in de we de instructeur vraagt zet hem even weg dit gaat niet passen.
persoon was dit niet van plan en zegt min of meer je rijdt er maar tegen aan.
het gaat dus mis want het past niet de aangereden auto stond in de spuitplamuur.
lang verhaal kort uit eindelijk heeft die jongen alleen de kosten voor het strak maken vergoed gekregen.26 oktober 2013 om 12:06 #18182896@theunm wrote:
je bent nog niet helemaal duidelijk.
eigenlijk is vraag 1 had je een oude schade?
weet niet of er ook foto’s gemaakt zijn bij het schade rapport ?vind het een raar verhaal dat een auto van 18 jaar niet schade vrij zou kunnen zijn
en wie begint er over de verzekerde of haar verzekering.als het de verzekering is hoop ik dat je zelf goed verzekerd bent en dat jou verzekering een flink eind houd heeft
want dit slaat nergens op.ken wel een ander verhaal gehoord van een rij instructeur toen mijn E haalde.
was een jonge zijn auto stond in de we de instructeur vraagt zet hem even weg dit gaat niet passen.
persoon was dit niet van plan en zegt min of meer je rijdt er maar tegen aan.
het gaat dus mis want het past niet de aangereden auto stond in de spuitplamuur.
lang verhaal kort uit eindelijk heeft die jongen alleen de kosten voor het strak maken vergoed gekregen.Nee, ik had nog geen oude schade, en er zijn geen foto’s gemaakt (voor zover ik weet) door het schadebedrijf. Wel uiteraard zelf gemaakt van de schade na het ongeluk.
En zij begint erover, waardoor haar verzekering er uitsluitsel over wilt of de schade expert daar eventueel rekening mee heeft gehouden.
Ik heb zelf rechtsbijstand bij mijn autoverzekering, dus ik hoef eigenlijk niks te regelen. Maar mijn bloed begon toch wel te koken toen ik dat las van dat kutwijf dat mij aan reed :S26 oktober 2013 om 12:08 #18182897maargoed, in mijn ogen (als leek), zou het niks uit moeten maken, voor de schade zou heel de achterkant moeten gespoten worden incl bumper eraf en erop etc. stel er had steenslag of wat dat ook gezeten, veranderd niks aan het proces imo. kan niet een paar plekjes spuiten zeg maar.
26 oktober 2013 om 12:11 #18182898weet niet wie je schade rapport heeft gemaakt
zou nog wel even terug gaan en vragen hoe dat zit met eventuele fotos
en of die kunnen worden toegevoegd.
normaal nemen ze dit mee met het coderen van de schade.26 oktober 2013 om 12:13 #18182899@theunm wrote:
weet niet wie je schade rapport heeft gemaakt
zou nog wel even terug gaan en vragen hoe dat zit met eventuele fotos
en of die kunnen worden toegevoegd.
normaal nemen ze dit mee met het coderen van de schade.het is bekeken door het schadebedrijf en een expert van mijn verzekering. dus ik neem aan dat het goed is geregeld.
26 oktober 2013 om 14:01 #18182900wazig verhaal, maar als het schadebedrag is genoteerd hoef je je toch nergens zorgen over te maken ?
bij mij was het zo dat door de leeftijd de schade expert rekening hield met eventueel schade van roest en dagwaarde.
maar dat veranderde verder niks aan de zaak.schade was op 650 getaxeerd en dat heb ik ook gewoon gekregen.
en wat maakt het haar nu uit of het nou 700 , 800 of 900 euro is ze is toch verzekerd ?
26 oktober 2013 om 14:57 #18182901@petrolhead wrote:
wazig verhaal, maar als het schadebedrag is genoteerd hoef je je toch nergens zorgen over te maken ?
bij mij was het zo dat door de leeftijd de schade expert rekening hield met eventueel schade van roest en dagwaarde.
maar dat veranderde verder niks aan de zaak.schade was op 650 getaxeerd en dat heb ik ook gewoon gekregen.
en wat maakt het haar nu uit of het nou 700 , 800 of 900 euro is ze is toch verzekerd ?
Tnx voor het antwoord. Ja, is mijn eerste ongeluk waar ik bij betrokken ben. Idd, beide auto’s zijn verzekerd. Hopen dat het een beetje snel rond is, wil wel graag me geld op zich ;)
26 oktober 2013 om 16:02 #18182902een ongeluk is altijd vervelend en de na sleep is nog vervelender ( vind ik ) heeft ook een tijd geduurd voor ik het geld had.
maar als je rechtsbijstand hebt dan komt het allemaal goed.26 oktober 2013 om 16:07 #18182903@petrolhead wrote:
een ongeluk is altijd vervelend en de na sleep is nog vervelender ( vind ik ) heeft ook een tijd geduurd voor ik het geld had.
maar als je rechtsbijstand hebt dan komt het allemaal goed.ja idd, qwa schade viel het opzich wel mee, maar idd, het gedoe wat het met zich mee brengt sucked hard. Heb gelukkig gewoon rechtsbijstand bij mijn auto verzekering ;)
12 november 2013 om 00:27 #18182904Of het oude schade is of niet bepaalt de expert en schadebedrijf.
17 november 2013 om 19:26 #18182905Ff een update. Alles is uiteindelijk opgelost, heb net voor het weekend 922 euro nog wat op mijn rekening gehad. Ben zelf ook erg te spreken over ZLM (mijn verzekering) waar ik ook mijn rechtsbijstand bij mijn autoverzekering heb voor dat. Super goed hoe ze het hebben geregeld voor me.
18 november 2013 om 15:30 #18182906:thumb
18 november 2013 om 17:55 #18182907Hoe hebben ze dat grafwijf dan omgepraat?
24 november 2013 om 19:27 #1818290824 november 2013 om 19:51 #18182909nu je het geld binnen hebt kun je mooi een andere auto kopen ja ;) :jerry
25 november 2013 om 19:47 #18182910@soepkiepe wrote:
nu je het geld binnen hebt kun je mooi een andere auto kopen ja ;) :jerry
al gedaan :P
25 november 2013 om 20:01 #18182911@InjectTheVenom wrote:
Hoe hebben ze dat grafwijf dan omgepraat?
Ik denk dat ze het geld hiervoor nodig had:
Rik :jerry -offtopic
6 december 2013 om 20:16 #18182912@Ivanos wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Hoe hebben ze dat grafwijf dan omgepraat?
hoe bedoel je?
Dat ze die knol haar verantwoordelijkheid hebben laten erkennen door haar standpunt te veranderen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.