Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Schade aan mijn GTS!(achter bumper +)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2010 om 17:04 #17223316
K.t K.t K.t:swear:cry
Ik zag even een paaltje over het hoofd en ja hoor daar ging ie dan…..vol er in!(mijn vectra c 3.2 GTS uit 2003):o
links achter achterlicht unit aan bonken en lichtelijk het plaatwerk gedeukt door de unit.
En de bumper ziet er echt niet meer uit gescheurt/ gedeukt en veel lak missing.
Nu zie ik via marktplaats 2 units voor € 119,95 opel opc die er hetzelfde uit zien.
Maar dit zal niet origineel zijn neem ik aan.
En ik was zoiezo van plan om wat dingen te gaan veranderen zoals een spoilertje hier en daar, maar nu zag ik ook een advertentie van bumpers om te tunen.
Is dat nou wat zo een bumper of zoek ik beter een leuke 2e hands originele?:hmmz
Van dat immitatie spul hoor je toch heel vaak dat het niet goed sluit of dat je allerlei beugeltjes extra moet gaan fabriceren om hem een beetje degelijk te bevestigen.
De tuning site is:
http://www.spoilertje.nl/shop/index.php?page=details&prod=1859&cat=140&group=15
En ik weet zeker dat ik nu dom ben maar ik moet het toch vragen,…Wat the fuck is het verschil tussen opc/ gts hatchback?:wtf
Zo’n bumper heeft 2 gaten voor de dubbelle pijpen dus moet ik daar nou rekening mee houden bij het kopen van een ander? Of passen alle bumpers van een gts onder een 3.2 en tot welk bouwjaar?Ik weet het niet meer…..wat moet ik doen???:o
9 juli 2010 om 17:10 #17697353tja het is een polyester bumper . . . die zijn niet zo stevig als ABS bumpers.
Maar je heb wel gemerkt, dat ook die niet paaltje bestand zijn ;)
Daarentegen zijn volgens mij I500 bumpers ook gewoon van polyester :hmmz.een goede spuiter krijgt die bumper wel goed passend hoor.
Maar het zal wel iets meer werk zijn als een originele.Al zij bv nieuwe bumpers van een winparts ook niet slecht hoor. En die zijn ook gewoon van ABS.
En die achterlichten, best mogelijk dat die origineel zijn hoor.
Kijk anders eens op http://www.gm-tuningparts.nl die vraagt over het algemeen best schappelijke prijzen voor origineel materiaal.9 juli 2010 om 17:22 #17697354Opc is de sportuitvoering van de gts en met turbo en veel vermogen!! En gts heb je alleen maar hatchback! Gts gaat de hele kofferklep mee open achter met het raam erbij! Met een sedan gaat alleen het klepje open en blijft het raam gewoon vast aan de auto! OPC heb je bij vectra alleen bij GTS uitvoeringen! Dus past opc gewoon op je auto!! Staat nog mooier ook! Vindt je die bumper nou echt mooi? Mijn advies niet doen! Dat polyster troep gaat scheuren uitzetten zie je al die vezels na een jaar uit de lak komen! Bij koud en warm weer gaan er strepen komen! Heb er ervaringen mee! Met mijn Calibra gehad! Abs plastic nemen! Blijft mooi en strak als je het goed behandeld en waterproof geschuurd heb! Enne…. bij een gts past gewoon zo.n raar polyster ding niet er onder! Let wel…..:fy1 t moet wel een beetje klasse auto blijven he???:D Enne kijk eens op marktplaats zie je soms ook achterlichten staan van gts smoke voor links of rechts!! heb mijn setje er ook gehaald voor de keuring! Succes!:thumbup
9 juli 2010 om 17:41 #17697355oh nee hoor . . . je hebt ook een stesjun OPC :wub
er is alleen geen sedan OPCEen GTS is overigens een uitvoering van de Hatchback.
In duitsland kun je volgens mij een hele kale Hatchback kopen die GEEN GTS is.oh en ook op de Vectra OPC zitten gewoon standaard GTS achterlichten. Het schijnt stoer te zijn als je op Marktplaats of Ebay overal OPC, Irmscher, bladiebla, erbij schrijft. ;)
En die poly bumper hangt ook af van de kwaliteit van het polyester.
volgens mij is namelijk de IRMSCHER I500 bumper ook gewoon van polyester (pin me dr niet op vast) en daar zie ik nooit de vezels doorheen komen of scheuren.Maar dan zou ik ook een bumper kopen van een A-merk. Denk aan Rieger, Steinmetz, etc etc.
Maar dan betaal je er ook voor.9 juli 2010 om 19:55 #17697356Irmscher bumpers zijn van PUR … geen abs en geen poli … de mooie eigenschap daarvan is het blijft ietwat flexiebel
anyways knap klote voor je maat veel suc6 met de afhandeling
9 juli 2010 om 20:16 #17697357Zo in ieder geval weer bedankt voor de snelle reacties.
En idd die bumpers om te tunen vind ik zeker niet mooi op een standaard gts(zover je het standaard mag noemen)
Maar ik zag dat een originele bumper rond de 600 euri mag kosten en deze maar 200 dus vandaar dat ik daar even een hersenspinsel over had, maar nu weet ik in ieder geval zeker dat ik dat dus niet moet doen.
Ik zag op marktplaats een bumper staan voor 250 euri met kras schade dus misschien moet ik daar maar even op reageren.
Ik moet een beetje op de centen letten gezien ik deze gts pas 3 maanden geleden gekocht heb van al mijn spaar centen.
Er zit zelfs nog bovag garantie op maar de dealer adviseerde om geen alrisk meer te nemen omdat hij toch alweer 7 jaar oud was en daarom heb ik maar een cascotje gedaan.
Ja Ja je mag het zeggen STOM STOM STOM want die auto was eigenlijk een alriskje toch wel waard.
Nou al met al maar even gaan marktplaatsen want de autospuiter heeft volgende week maandag al tijd en daarna gaat hij 2 weken op vakantie, zolang wil en kan ik niet wachten.
Maar nog even voor de duidelijkheid een vraagje…..dus iedere bumper van een gts past ook al komt ie niet van eentje met dubbelle pijpen?9 juli 2010 om 20:19 #17697358origineel gepost door neetje
Zo in ieder geval weer bedankt voor de snelle reacties.
En idd die bumpers om te tunen vind ik zeker niet mooi op een standaard gts(zover je het standaard mag noemen)
Maar ik zag dat een originele bumper rond de 600 euri mag kosten en deze maar 200 dus vandaar dat ik daar even een hersenspinsel over had, maar nu weet ik in ieder geval zeker dat ik dat dus niet moet doen.
Ik zag op marktplaats een bumper staan voor 250 euri met kras schade dus misschien moet ik daar maar even op reageren.
Ik moet een beetje op de centen letten gezien ik deze gts pas 3 maanden geleden gekocht heb van al mijn spaar centen.
Er zit zelfs nog bovag garantie op maar de dealer adviseerde om geen alrisk meer te nemen omdat hij toch alweer 7 jaar oud was en daarom heb ik maar een cascotje gedaan.
Ja Ja je mag het zeggen STOM STOM STOM want die auto was eigenlijk een alriskje toch wel waard.
Nou al met al maar even gaan marktplaatsen want de autospuiter heeft volgende week maandag al tijd en daarna gaat hij 2 weken op vakantie, zolang wil en kan ik niet wachten.
Maar nog even voor de duidelijkheid een vraagje…..dus iedere bumper van een gts past ook al komt ie niet van eentje met dubbelle pijpen?das mooi kloten voor je:thumbdown
maar elke GTS bumper past omdat de uitsparingen(difuser) een appart deel is van de bumper:thumbup
9 juli 2010 om 22:00 #17697359origineel gepost door neetje
maar de dealer adviseerde om geen alrisk meer te nemen omdat hij toch alweer 7 jaar oud was:o:o Ik heb mijn b-tje uit 1996 nog allrisk verzekerd!!!
Al een hele hoop profijt van gehad hoor, al die fossiele dametjes
met overvolle winkelkarren en het inschattingsvermogen van
een theelepeltje. Bonus beschermer erbij, ik rijd nog steeds in een
onbeschadigde vec, en toch al 2 keer door zo’n kar gekust. :D9 juli 2010 om 22:04 #17697360Gewoon met originele delen herstellen,is het beste:cool:
Gr. Gts32v6
11 juli 2010 om 12:36 #17697361Oke oke
Jullie hebben gelijk uiteraard moet ik m laten repareren met de orginele delen maar…..
Nu kan ik voor een redelijke prijs een bumper kopen met originele gaten voor parkeer censoren.
Kan ik nou gewoon parkeersensoren aansluiten op de info display of gewoon ieder willekeurige universele set inbouwen?
Het liefst koop ik gewoon een originele set van opel ofzo zodat het gewoon past en geen gekloi met gaten die niet goed zijn maar kan ik dat dan aansluiten op de display of kan dat niet zomaar?11 juli 2010 om 14:59 #17697362Quote:origineel gepost door sw_reijnders
oh nee hoor . . . je hebt ook een stesjun OPC :wub
er is alleen geen sedan OPCja dat is waar ja station wel ja en die lampen zijn idd hetzelfde! Kale hatchbak?? een gts zonder spoilertje dan:o? Heb ze nog nooit gezien!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.