Schaalmodel op maat ?

Forumindex Forums Overige Miniaturen en schaal modellen Schaalmodel op maat ?

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Smithy
    Deelnemer

Ik heb deze week een schaalmodel van de Vectra B Caravan besteld, na een tijdje zoeken toch gevonden bij classicmodelcars.
      Het enigste model dat ‘k vond was wel een zwarte met een crème interieur…
      Nu zou ik deze graag wat (laten) aanpassen, dat hij op mijn Vec lijkt :afro

had eerst een mailtje gestuurd naar schaalmodellen.be , maar heb nog steeds geen antwoord gekregen…

weten jullie nog iemand die dit doet, of hebben jullie tips hoe dit het best zelf te doen?

Grtn,
      Jeroen

D-gek
      Deelnemer

Ik neem aan dat het een 1:43 is, en hoever wil je deze aangepast hebben?
        Ander lakkleurtje, interieur aanpassen en andere velgen?
        Als je een beetje geduld hebt is het ook goed zelf te doen.

Ik heb van m’n eigen Manta een replica in 1:18
        Het heeft wat uurtjes gekost, maar het resultaat mag er zijn..(de witte Manta is een origineel model)

Smithy
        Deelnemer

D-Gek, ja het is idd een 1:43. Ik was oorspronkelijk op zoek naar een 1:18, maar die was totaal niet te vinden, dus heb maar genoegen genomen met een 1:43 ;)

wat ik wil veranderen is, een ander lakkleurtje, interieur zwart, 17″ velgen, en een andere einddemper.
          Het veranderen van kleur lijkt mij zo geen probleem, de einddemper lijkt me ook nog wel op te lossen,
          maar ik vrees ervoor dat ik nergens een paar velgen ga vinden die op de mijne lijken :hmmz

btw, netjes gedaan met je manta ! :wub

D-gek
          Deelnemer

Ik denk ook niet dat dit model groter dan 1:43 te krijgen is.
            Heb je wat foto’s van je Vectra en de velgen?

En bedankt voor ‘t compliment ;)

Smithy
            Deelnemer

ja hoor :) de foto’s zijn wel nog met de originele velgen onder, de 17″ GTS velgen ga ik pas na de wintermaanden steken (net zoals de einddemper, wil geen pekelschade ;) )

Anoniem

Die laatste velgen zijn van een 1:43 Corsa D te halen, die lijken er toch goed op.
                Dan in de kleur spuiten en je bent al een eind :)

Smithy
                Deelnemer

Mr.F :wors

Heb het even bekeken en ze lijken er inderdaad als 2 druppels water op !
                  morgen bij de dealer vragen of ze hem kunnen bestellen :thumb

en de verf in kleur van mijn wagen, zou ik deze het beste bij een carrossier halen of ook bij de dealer?
                  Heb wel een lakstiftje liggen, maar daar zal ik niet erg ver mee komen denk ik zo ;)

Anoniem

Dealer ook voor de lak ja, kost +- 10tje en is zeer goed :thumb

Kampendiek
                    Deelnemer

Volgens mij heeft Schuco jouw kleur wel geleverd. Misschien is die nog wel leverbaar (1:43).

Anoniem

Antraciet heb ik er een staan, maar die is niet echt netjes en compleet meer.

Smithy
                        Deelnemer

ben wel al een Vectra C caravan tegengekomen in metallic groen op ebay.de, maar nog nergens een B…
                          och jah, hij is nu toch al besteld in het zwart, en met de velgen van de corsa en wat lak denk ik dat ‘t mij wel zal lukken :D
                          foto’s van het resultaat volgen :D

D-gek
                          Deelnemer

Ik ben benieuwd ;) succes!

Smithy
                            Deelnemer

Als lak is het dus Rio Verde geworden, ipv het Ural Mountain groen van mijn wagen.
                              Volgens de dealer (die zelf ook met schaalmodellen bezig is tot mijn verbazing :) ) gaat dit beter uitkomen, omdat er in de kleur Ural Mountain te veel metallic zit.
                              Nu nog wachten tot volgende week vrijdag op de Corsa :thumb

Anoniem

@D-gek wrote:

Ik neem aan dat het een 1:43 is, en hoever wil je deze aangepast hebben?
                                Ander lakkleurtje, interieur aanpassen en andere velgen?
                                Als je een beetje geduld hebt is het ook goed zelf te doen.

Ik heb van m’n eigen Manta een replica in 1:18
                                Het heeft wat uurtjes gekost, maar het resultaat mag er zijn..(de witte Manta is een origineel model)

leuk gedaan :thumb maar denk niet dat de motorruimte klopt
                                of je onderschrift is verouderd ;)

heb zelf ook een aantal 1:18,s verboud
                                ook n replica gemaakt van een ex manta
                                zelfs in de motorruimte lag een c20xe

zal zien of ik nog plaatjes op de schijf heb staan
                                modellen staan in verhuizdozen dus ff plaatje maken lukt ff niet ;)

D-gek
                                Deelnemer

@louwe..onder de kap en ‘t interieur kloppen niet, maar de kleur/velgen/GSI-emblemen zijn juist.
                                  Ik had dit model net klaar toen ik “mijn” Manta vond op MP king:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.