SCANCOVERY TRIAL /Frontera Wagon 2.2 16v 97

Forumindex Forums Overige 4×4 SCANCOVERY TRIAL /Frontera Wagon 2.2 16v 97

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    FronteraWereldTour

Hey hallo iedereen die het intressant vindt.

Wij gaan de scancovery trial rijden begin 2012 en gaan dit met een opel frontera doen.
      Ik heb al wat opels gehad en dat bevalt me prima dus heb ik gister speciaal voor de trial deze auto gekocht.
      De scancovery trial gaat van Nederland naar de Noordkaap en terug door sneeuw en ijs!!

http://www.msct.nl

Ik wil graag alles weten over het 4×4 system en vrijloopnaven enz, wanneer kan ik wat het beste in en uitschakelen enzovoort.
      Verder ben ik nog opzoek naar een paar vette lampen.

Verder dit jaar (mits de auto het overleefd) ga ik met de Amsterdam Dakar meedoen.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten met de auto? (ik heb geen zin om stil te staan met -40!!!)

Alvast bedankt jongens,

gr Mark

RISL
      Moderator

Ik denk dat je je vraag misschien beter kunt stellen in ons 4×4-gedeelte. Wie weet vind je daar ook een hoop info al. Dit is dat gedeelte: viewforum.php?f=25

Anoniem

Verplaatst :thumb

Welkom Fwt> Leuke trip die je gaat doen. oohja vergeet geen foto’s te maken :kewlpics

FronteraWereldTour

Foto’s komen op de site.
            Morgen gaan we de auto ophalen en dan beginnen met aanpassingen.
            Dikke sneeuwbanden, extra velgen met spikes.
            Lampen voorop, lier, alle navigatie middelen inbouwen sponser stikkers erop.

Eerst de auto effe nakijken natuurlijk en of road testen ben benieuwd hoe die vrijloopnaven werken????

Astraman
            Deelnemer

Ik weet niet of Azrael nog actief is hier. Die deed volgens mij veel met zijn Frontera, had er zelfs een Turbo blok ingebouwd. Maar anders PM hem even, hij weet vast het een en ander.

dion87

is een 2.2 dan wel voldoende voor zon reis?
                het lijkt mij dat het bestwel veel kracht vereist

RISL
                Moderator

Die 2.2 is echt beresterk en superbetrouwbaar.

Astraman
                  Deelnemer

Jah blinken niet heel erg uit in pk’s maar dat maken ze goed in nm bij een breed toerental. Mijn vader heeft een 2.2 in de Vectra C liggen, met da ding kun je 50 in 5 rijden en als je dangas geeft dan pakt ie nog gewoon op. En trekkracht bij elk toerental heb je meer aan dan pk’s in het terrein, vandaar dat diesels het altijd zo goed doen.

RISL
                    Moderator

M’n ouders hebben ook een 2.2-benzine in de Vec-C liggen, heb er dezelfde ervaring mee als met de 2.2-diesel Vec-C. Maar die 2.2 in de Frontera verschilt wel van die uit de Vec-C hoor.

FronteraWereldTour

ach ja had liever een diesel gekocht maar de auto gebruik ik alleen hiervoor en mijn budget is niet zo heel groot.
                        Rijd trouwens goed !

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.