Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Sander’s vectra 2.2 direct gts UPDATE: FOTO’S GTS Snowflake
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2012 om 07:57 #18019806
Olie verversen is goed te doen.
altijd met warme motor uitvoeren, vloeit de oude olie beter weg, een nadeel, oliefilter zit strak naast de Voorpijp.Oliefilter:
– Rechts van de voorpijp aan de radiateurzijde, kan een blikje zijn, maar kan ook inleg zijn.
– Inlegfilter, Nooit te vast draaien (max 25Nm is echt bijna niks.Willem
8 juli 2012 om 16:51 #18019807Morgen eventjes naar de opel dealer voor filters en olie. Welke olie zal ik pakken? 10W40 of 15W40. :hmmz . Denk zelf beter 10W40.
Was wel leuk in Breda vandaag!8 juli 2012 om 17:14 #18019808Ga langs van breemen joh
Vod is kei duur5w30 olie vullen
8 juli 2012 om 17:17 #18019809Breemen, waar zit die? :p ik ken alleen maar brezan in roosendaal.
8 juli 2012 om 19:11 #18019810van breemen zit aan het boerenverdriet . . . (laatste) rotonde van de randweg links richting ‘t rijks.
dan zittie gelijk links.Van Breemen B.V.
Boerenverdriet 10
4613 AK Bergen op Zoom
0164 213 213 8 juli 2012 om 19:45 #18019811Ow die zaak, ik zal er kijken bas!
9 juli 2012 om 11:56 #18019812Ben langs Breemen geweest, 75 euro alles bij elkaar:
– olie 5w40 volsyn 5L
– Inlegfilter +ring
– Luchtfilter
– BenzinefilterStandaard luchtfilter is zojuist geplaatst. Nu ga ik aan de benzinefilter beginnen. Iemand nog tips?
9 juli 2012 om 11:59 #18019813Van Breemen zit ook in Roosendaal, een paar panden verder dan de Brezan in Roosendaal.
Benzinefilter….ik heb een how-to geplaatst van m’n Astra G. Opletten dat je het nieuwe filter in de juiste richting monteert. En dat je niet onder de auto bent als je het oude filter los trekt, want er loopt benzine uit.9 juli 2012 om 12:00 #18019814@RISL wrote:
Van Breemen zit ook in Roosendaal, een paar panden verder dan de Brezan in Roosendaal.
Benzinefilter….ik heb een how-to geplaatst van m’n Astra G. Opletten dat je het nieuwe filter in de juiste richting monteert. En dat je niet onder de auto bent als je het oude filter los trekt, want er loopt benzine uit.en als die met de zelfde klipjes vast zit als de astra G, moet je uitkijke dat ze niet breken :P
9 juli 2012 om 13:06 #18019815voorzichtig met een klein schroevendraaiertje de weerhaken terug klikken.
en uitkijken dat je giegel niet vol benzine zit :twisted:9 juli 2012 om 13:33 #18019816Benzinefilter was appeltje eitje! Moeilijkste was het zoeken :P.
Eerst de kant van motorzijde afgekoppeld en afgedopt met zo’n geel sokje, ook gelijk nieuwe filter aan motorzijde aangekoppeld. Vervolgens tankzijde afgekoppeld en snel aan nieuwe filter gekoppeld. Benzine verlies was zo minimaal en niks in me ogen of wat dan ook king: .Ik heb de oude filter nog even doormidden gezaagd, viel me reuze mee geen slijm o.i.d.
Nu is alle olie er uit aan het sijpelen, dalijk nieuwe inleg filter erin hangen. Heb ook nog even nagespoeld met een aangebroken 10w40 literfles. Komt helemaal goed!9 juli 2012 om 13:39 #18019817als je de nieuwe filter er in hebt zitten even de rubberen o-ring insmeren met een beetje olie.
dat voorkomt dat het rubber gaat stroppen als je die vast draait.uuuh is 5L voldoende voor een V6 :hmmz
gaat daar geen 6 liter en een beetje in????9 juli 2012 om 15:26 #18019818Nope 4,5 en nog wat.
Maar nog een vraag, hoeveel liter koelvloeistof gaat erin?9 juli 2012 om 15:52 #18019819oh valt nog mee dan.
in mijn 1.8je gaan ook al 4.2 liter ofzo.hier heb je een datablad van de x25xe
hopelijk komt tie een beetje in beeld :angel9 juli 2012 om 16:00 #18019820Sodemieter, 9,7 liter!! :shock: Daar had ik niet op gerekend.
Dan moet ik nog 5 flessen long life bij halen :P
Hoe kan ik het beste de vloeistof vervangen?
De slang met de verroeste sluiting loshalen (foto is van onder genomen):
En dan 10 minuten de tuinslang in het reservoirtje hangen en hem laten schoonspoelen.
Daarna vullen met longlife en dat was het?
Als jullie het anders doen hoor ik het graag :thumb9 juli 2012 om 16:09 #18019821jep en een nieuwe slangenklem op zetten ;)
tuinslang zou ik er niet inzetten
je weet nooit waar water achter kan blijven in het blok.
en dan ga je weer verdunnengewoon opnieuw vullen met Kvlst
10 juli 2012 om 18:38 #18019822Zo al het onderhoud is gepleegd!
Reservoir sludge vrij gemaakt met rijst, Rode koelvloestof g12+ :
Standaard luchtfilter weer terug:
Het enige wat er nu nog aankomt is de distributieriem prijsopgaaf van garage komt uit op 650 euro inclusief btw (spanrol, distr riem en multiriem).
Voor de rest is alles dik in orde. :thumb10 juli 2012 om 18:58 #18019823AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waar heb ik dit beeld van onder de kap eerder gezien :hmmz Owja Breda :jerry Mooie auto met een heerlijke V6 :wub :wors
10 juli 2012 om 20:59 #18019824ziet er weer netjes uit Sander , Maar met rijst ?
hoe moet ik me dat voorstellen dat je dat hebt gedaan dan ?Gr,
Bakker10 juli 2012 om 21:09 #18019825Had al van alles geprobeerd maar nare oude sludge bleeft in het laatste compartiment eigenwijs zitten!
Uiteindelijk een half pak rijst erin gekwakt en wat koud water. Dan lekker schudden en het was zo weg :thumb .
Sludge was blijven zitten nadat de oliekoeler lek was gegaan bij de vorige eigenaar, ik irriteerde me er al een tijdje aan :ass10 juli 2012 om 21:11 #18019826Wel reservoirtje gedemonteerd uiteraard :p
10 juli 2012 om 21:15 #18019827oke , dat heb je dan mooi creatief opgelost :D
11 juli 2012 om 20:51 #18019828Vanavond bumper bij Seth(forum) opgehaald, zo kan ik eindelijk die nare bumperlip vervangen door een fatsoenlijke! Nog bedankt Seth!
11 juli 2012 om 20:59 #18019829AnoniemLid sinds:
1 January 1970Was mij niet opgevallen van jou voorbumper in Breda. Maar goed bezig :thumb
11 juli 2012 om 21:02 #18019830Jij ook bedankt voor je achterlichten. Ik zeg het nogmaals: HEERLIJKE wagen die je hebt !!! :wors :wors :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.