Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Sander’s vectra 2.2 direct gts UPDATE: FOTO’S GTS Snowflake
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2013 om 20:07 #18020006
Ziet er zekers strak uit!!
20 november 2013 om 13:35 #18020008Helaas is de vectra afgekeurd vandaag bij de APK.
Redenen:
Flexdeel uitlaat lek
Scheur in ashoesKosten reparatie: ongeveer 600 euro!! Leek mij nogal aan de hoge kant.
Is een ashoes makkelijk zelf te vervangen?Weet iemand een adresje waar ze een nieuw flexdeel gewoon kunnen lassen?
20 november 2013 om 13:45 #18020007is prima zelf te doen.
even voorpijp eraf pakken, flexible stuk ertussen, en weer terug. flexibel stuk kost tussen de 20 en 60euro
afhankelijk van of je em online bestelt, of via automaterialenzaak.ik heb eergisteren 2 flexdelen van een bmw vervangen, hier besteld:
http://www.autokat-webshop.nl/c-2015108/flexdelen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
ashoes stelt ook niet zo veel voor.
ik zou zeggen, ik doe het voor je, maar ossendrecht is niet om de hoek.
20 november 2013 om 14:52 #18020009ashoes even in een pannetje kokend water leggen
dan worden ze wat soepeler.daarna is het gewoon over de homokineet heen wringen.
even je aandrijfas er af halen.
btw de mijne is ook afgekeurd, maar dan wel op een gescheurd uitlaatspruitstuk :swear
best lastig als er een kat op vast zit :crydenk dat ik er maar gewoon een las overheen leg :angel
en als die volgend jaar ernaast scheurt, nog een20 november 2013 om 16:22 #18020010Sjoerd, dat zijn nette prijzen voor die flexdelen! Bedankt
Bas dat is vervelend! Elke keer lassen is ook weer wat.
Maar weet jij zo uit je hoofd in welke volgorde je de aandrijfas gedemonteerd krijgt dan? Heb de nieuwe hoes met klemmen en vet al gehaald bij van Breemen!20 november 2013 om 16:38 #18020011alleen de supersoepele hoezen kunnen over de homokineet.
en dat werkt het beste met een spreider.
ik haal altijd gewoon de homokineet eraf, kun je ook god het oude vet eruit halen, en het nieuwe er onderin pompen.
je haalt de centrale moer los van je aandrijfas(in het midden van je remschijf) kan behoorlijk vastzitten.
dan fuseekogel los,(en uiteraard eruit wippen) stuur helemaal draaien (linkerkant ashoes= stuur naar rechts, rechterkant ashoes=stuur naar links.)
dit zodat je meer werkruimte hebt om de hele fusee aan de kant te trekken.**voor de fuseekogel, kan op 2 manieren, of de borgbout eruit, of de 3 boutjes waarmee het geheel aan de draagarm zit(mijn voorkeur altijd)
even opletten voor je abs kabeltje.
dan trek je het fusee naar je toe en de aandrijfas komt uit je naaf(zo niet even met een kunstof hamer erop tikken/meppen, of moer er stukje opdraaien en met gewone hamer)
dan kun je met een paar rukken de aandrijfas uit de bak trekken.
zet je auto schuin genoeg op de krik of wat dan ook, dan komt er nagenoeg geen olie uit de bak namelijk.
20 november 2013 om 16:47 #18020012Bedankt Sjoerdie! Gaan we daar mee aan de gang!
20 november 2013 om 16:48 #18020013maar welke ashoes is kapot?
de rechterkant komt geen bakolie uit, want is een gedeelde as.
rest is hetzelfde
20 november 2013 om 16:49 #18020014Het is de ashoes lbakzijde aan de linker kan van de auto.
20 november 2013 om 16:54 #18020015oke, auto dus flink schuin zetten. scheelt een hoop geknoei met bakolie.
je weet neem ik aan hoe de homokineet van de as af moet?
20 november 2013 om 17:11 #18020016Als ik eerlijk ben heb ik geen idee, dit gedeelte van me auto heb ik nog nooit open gehaald! Toch ga ik elke uitdaging graag aan, dus alle tips zijn welkom! :thumb
20 november 2013 om 17:30 #18020017stelt niet zo heel veel voor hoor.
ben aan et zoeken naar plaatjes ivm de borg-clip in de homokineet, maar kan er zo geen duidelijke vinden.
ik kan morgen wel wat voorbeeldfoto’s maken voor je.
heb nog vectra assen liggen met kapotte hoes, dus die moet toch los.
20 november 2013 om 17:38 #18020018Ja ik ben morgen vrij dus begin ergens in de ochtend, maar ik doe het altijd voorzichtig! Plaatjes zijn altijd welkom uiteraard!
20 november 2013 om 20:11 #18020019ik plaats ze wel via mijn foon voor je
mag me ook contacten als je vragen hebt.
pm me maar als je mijn nummer wil
20 november 2013 om 20:17 #18020020Die homokineet kan vreselijk vast zitten :swear vandaag wederom aan den lijve ondervonden
Rechts ging nog maar links niet los te krijgen :swear
De homokineet zit vast met een soort ringetje die om de as zit binnen in de homokineet niet te zienZal eraf getikt moeten worden wij zetten de as altijd in de bankschroef en tik vervolgens de homokineet eraf
20 november 2013 om 21:35 #18020021Met het goede gereedschap lukt het altijd.
Er zit een speciale opening in de binnenring waar je de borgring uit elkaar kunt drukken.
Even het vet rondom wegvegen en je kunt het zo zien zitten.
Ik had er eeerst ook altijd gezeik mee hoor.
Toen lag ik te pongelen met punttangen schroevendraaiers enz..Wat het probleem is, doordat je de ring opendrukt, trek je em ook een beetje omhoog, en dan blijft ie dus aan de andere kant in de groef hangen
Gebruik je de juiste tang hiervoor dan is die kans heel klein dat dat gebeurd.
21 november 2013 om 06:49 #18020022Inmiddels heb ik de hele as uit de bak gekregen en de homokineet van de as.
Toch heb ik weer 3 vragen:
-hoe krijg je die klemmen dicht van de hoes (is daar een trucje voor?)
-waar kan je de bakolie bijvullen?
-en waar kan je het niveau van bakolie zien?Er is toch wat bakolie uitgesijpeld, niet veel maar genoeg om bij te vullen.
21 november 2013 om 07:47 #18020023HUH?! heb je nu de homokineet nog in de bak en as uit de kineet? Of lijkt dit zo op de foto?
21 november 2013 om 07:48 #18020024Die klemmen..tja ik gebruik daar een draadvlechttang voor.
Maar meestal zitten er van die slappe klemmen bij.
En zet ik er dus slangklemmen op.
Wel even goed kijken of het kopje ervan niks raakt.Bakolie bijvullen, zit bovenop de bak een ontluchtingnippel met een plastic dopje.
Dopje eraf, de nippel eruit draaien, en dan vullen.
21 november 2013 om 08:11 #18020025Ik had de homokineet eventjes een stukje terug in de bak gehangen, zo kon ik er niet per ongeluk op staan o.i.d. Maar goed gezien inderdaad :p
Bedankt voor de tips Sjoerdie :thumb21 november 2013 om 17:51 #18020026Gelukt?
21 november 2013 om 18:18 #18020027Jazeker! Viel allemaal wel mee.
De uitlaat wordt voor 40 euro gelast incl. Flexstuk21 november 2013 om 18:26 #18020028sow 40euro is wel heel goedkoop.
te bedenken dat toch de hele voorpijp eraf moet.
daar doe ik et niet voor king:
21 november 2013 om 18:42 #18020029:thumb mooi man
Kun je er weer een jaar tegen30 april 2015 om 09:01 #18020030Gisteren met een beetje pijn in me hart de vectra b ingeruild op een mooie vectra c gts. Kunnen we deze weer vol met opties bouwen in de loop der tijd :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.