safe mode CDR2005

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum safe mode CDR2005

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    LouisBouwman
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb een probleempje en nou ben ik zoals zovelen hier op dit forum opzoek naar de oplossing. Het volgende is gebeurd.

Ik had een probleempje met mijn stoel waardoor de stoel er eventjes uit moest. Maar ivm de aitbed heb ik uit voorzorg de accu los gehaald.

Probleem van de stoel opgelost, accu weer aangesloten. Bij het aanzetten van de autoradio kwam de radio met een safe melding. Logisch. Ik via de as en de aanknop de code gevoerd. Blijkt dat ik het verkeerde kaartje had. Niet die van de radio maar die van de auto.

3X verkeerd nummer ingevoerd. Toen kwam de melding 7 safe. En hier blijft hij dus op hangen. Nu kan ik er niks meer mee. Langs de dealer geweest. die kwam met het verhaal. Laat de radio een uurtje aanstaan dan komt hij vanzelf weer met de vraag voor de safecode. Helaas heeft dit niet geholpen, ook weer een 15 minuten de accu log gehaald, maar niks heeft geholpen.

Dus als ik nou via AS en de aanknop de code wil aanpassen krijg ik alleen 7 Safe in het display en dat is alles.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?? zodat ik weer de code kan invullen die nu op mijn radio pass staat!

Louis

gwriemersma
      Deelnemer

Je zou gewoon moeten kunnen proberen de 7 staat voor pogingen die je nog kunt doen stond eerst op 10 neem ik aan
        Probeer eens om de auto te rebooten door accu polen los te halen tien minuten wachten dan de plus en mijn kabel tegen elkaar houden
        Polen weer aansluiten en nogmaals proberen

LouisBouwman
        Deelnemer

hallo GWriemersma,

Tja dat klopt dat zou zo moeten zijn dat ik nog 7 pogingen over heb.
          Ook heb ik jouw mogelijke oplossingen geprobeerd. Heb de accu ruim 2 uur los gekoppeld gehad en de kabels tegen elkaar gehouden, maar helaas heeft dit alles niet tot het gewenste resultaat geleid.

Heeft iemand nog een oplossing??

KadAstra-EF
          Deelnemer

Heb je de auto op contact staan ?
            Dat vergeten namelijk heel veel mensen !

Hieronder een how-to van het (de-)coderen van je opelradio:

viewtopic.php?f=163&t=157659

Rik :D

LouisBouwman
            Deelnemer

Hallo,

Eindelijk heb ik het werkend.

Dank je wel KadAstra-EF.
              Klopt dat was ik deels vergeten en een gevalletje een gebrek aan geduld.

Heb op ook op de engelse site (vectra c team) gekeken. Daar zei toevallig iemand dat je dit alles moest doen met de sleutel in stand 1 van het contact.

Dit ruim 2 uur gedaan en toen kwam de vraag voor het invoeren van de code. Nu wel de goede code ingevoerd en ik heb weer geluid in mijn uit. Daar ben ik toch wel weer heel erg blij mee.

in ieder geval bedankt voor het mee denken.

KadAstra-EF
              Deelnemer

Heel mooi :thumb

Rik :D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.