Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Rvs uitlaat?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2010 om 22:23 #17215714
Misschien een stomme vraag, maar waarom zouden RVS uitlaten beter zijn dan de ”normale” metalen uitlaten? Ik weet dat RVS vaak langer mee gaat, maar zit er ook een ander voordeel aan tenopzichte van reguliere uitlaten?
PS als dit ergens anders moet staan, zie ik het van zelf wel :D
Gr Sander
2 januari 2010 om 22:39 #17581190het maakt meestal een mooier geluid hahahaha :D
en r.v.s betekend toch roest vrij staal? :D is meestal wel makelijk op een opel hahaa :D iets wat niet roest.. :vertag :jerry
2 januari 2010 om 22:41 #17581191Ter compensatie dus :D Het was meer een vraag vanuit interesse, want we hadden er een beetje een discussie over :D
2 januari 2010 om 22:50 #17581192Group-A
2 januari 2010 om 23:24 #17581193origineel gepost door R.Frankhuisen
het maakt meestal een mooier geluid hahahaha :Den r.v.s betekend toch roest vrij staal? :D is meestal wel makelijk op een opel hahaa :D iets wat niet roest.. :vertag :jerry
Alle staal is roestvrij ;) Tenzij je het laat verroesten natuurlijk ;)
RVS staat voor Roest Vast Staal. Oftewel: het rot niet of nauwelijks. En ja, das wel heel handig ;) weet je iig zeker dat je uitlaat nooit een APK puntje zal zijn ;)
Van het geluid dat veranderd geloof ik niet zoveel eigenlijk… Hooguit dat RVS wat andere dempende kwaliteiten heeft dan normaal staal, maar niet in zoverre significant ;)
Volgens mij wordt er bij vervanging voor RVS meestal ook een katvervanger geplaatst en een nieuwe einddemper. Dat zijn meestal de delen die het geluid veranderen ;)3 januari 2010 om 09:41 #17581194Het enige echte voordeel van een rvs uitlaat die ik me op het moment kan bedenken is dat het langer meegaat.
Dat het geluid niet zo veranderd ben ik met McKamoos eens. Het geluid is vooral afhankelijk van de diameter en de demping (katvervager of einddemper).
Het levert ook niet meer vermogen als een gewoon metalen uitlaat, dit is namelijk ook afhankelijk van het design.
3 januari 2010 om 11:37 #17581195als je alleen een rvs einddemper monteerd weet ik wel zeker dat het geluid veranderd heb het namelijk al bij meerdere auto’s gedaan en het geluid word wel degelijk zwaarder!
en van dat roesten was meer een grapje dan dat het een serieus antwoord was!
3 januari 2010 om 12:39 #17581196rvs snerpt wat meer, en t rot niet, ook wel gemakkelijk natuurlijk.
3 januari 2010 om 13:00 #17581197tja, gewoon metaal roest snel. mijn demper is al eens vervangen, de rvs van mn pa hangt er al vanaf 1999 onder. en die is nog steeds goed.
3 januari 2010 om 13:12 #17581198Heb voor mijn oude a Corsa een rvs pijp gemaakt, gewoon gelast met het normale las apparaat. Dat gaat mooi, alleen roest ie dan op/naast de las iets.
Heb er 2 jaar mee gereden, geen probleem.
Nu heb ik weer een rvs pijp gemaakt met rvs dempers voor de B Corsa, ook weer gelast met het normle las apparaat:cool:
Tig lassen is dan beter/mooier maar goed het was bij mij altijd goed dus ja.:thumbup3 januari 2010 om 13:37 #17581199origineel gepost door R.Frankhuisen
als je alleen een rvs einddemper monteerd weet ik wel zeker dat het geluid veranderd heb het namelijk al bij meerdere auto’s gedaan en het geluid word wel degelijk zwaarder!en van dat roesten was meer een grapje dan dat het een serieus antwoord was!
Jahhhhh, maar das een aftermarket demper ;)
Als je een origineel gelijkende van RVS neemt maakt het nagenoeg geen verschil.Een tuning demper is er op gemaakt om een ander geluid te produceren. Die hebben anders gevormde resonantiekamers waardoor het geluid sterk veranderd.
Leesvoer: HowStuffWorks over dempers
En meer leesvoer: HowStuffWorks over Katalysators3 januari 2010 om 21:39 #17581200Ik heb toch ooit gelezen dat rvs beter omspringt
met de warmte een beetje zoals het omwikkelen van
je spruitstuk.
Aan je einddemper zal dit echter geen belang hebben.3 januari 2010 om 22:49 #17581201De smelt temperatuur van RVS ligt inderdaad hoger, dus bij een performance wagen is RVS inderdaad interessanter, want die bouwen meer druk en warmte op waardoor een conventionele uitlaat zou kunnen barsten.
Voor een normale, street legal, auto maakt het niet uit. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.